Toon posts:

[W2K] Modem piept niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heb ik op het internet een dialer opgelopen die probeerde met mijn modem dure telefoontjes te plegen zonder dat ik het doorhad. Dit merkte ik omdat mijn telefoon die op hetzelfde draadje als mijn modem zit tikkende geluiden maakte.

Meteen anti virussoftware gedraaid en de dialer de nek omgedraaid, maar de dialer had ook de piepjes van het modem uitgezet, maar ik wil dit dus weer terug.

Bij de modeminstellingen in het configuratiescherm staat het luidsprekervolume no g gewoon op maximaal.

Weet iemand waar ik verder lkan zoeken om dit weer goed te krijgen?

Modem = CIS 5614 International V.90 series

Ik heb al geprobeerd om het modem uit het apparaatbeheer te verwijderen, opnieuw op te starten en opnieuw te installeren, zonder effect.

bvd!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open eens Hypeterminal, maak geen verbinding, en type dan eens in:

code:
1
2
3
AT&F
ATZ
AT&W

Dat zou normaal je modem weer moeten resetten naar fabrieksinstellingen, en je geluid moeten door terugkeren :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb geprobeerd om de commands te versturen, maar er verschijnt geen letter in mn terminal-scherm. Als ik op een toets druk gaat hij ook meteen verbinding maken om een tijdje later te reageren met: "No Carrier" en een aantal keer OK als ik op enter druk.

Is er nog een andere manier om die terminal commando's naar het modem te sturen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die "OK" die je krijgt betekent dat je modem reageert op de commando's - gewoon de commando's ingeven dus. Wil je de huidige instellingen zien kan je "AT&V" ingeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het werkt dus niet (helaas) |:(

Ik ga aankomend weekend het modem maar eens fysiek verwijderen, kijken of dat helpt.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik dat natuurlijk ook nog steeds graag!

Verwijderd

Je kan proberen als je een consolekabel hebben, deze aan te sluiten via een seriële poort en dan op je modem. Dan zou hyperterminal rechtstreeks op de modem moeten zitten.
Pagina: 1