Hoe bereik te krijgen in Argentinië?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:17
Ik ben op vakantie in Argentinie, en heb een Vodafone Izi prepaid abonnement. Nou zou ik in de grote steden als Cordoba en Buenos Aires volgens de site van Vodafone gewoon bereik moeten hebben, maar ik krijg alleen de melding Netwerk zoeken.

Ik heb wat sites afgezocht, maar kan weinig vinden, behalve een lijst met netwerkaanbieders in Argentinie, maar nou weet ik nog niet hoe ik daarnaar kan connecten.
Ik heb een oude Sony CMD-CD5 telefoon mee. Daar heb ik de manual al van nagekeken maar daar staat niets verhelderends in.

Ik kan helaas niet al teveel info doorgeven aan jullie (zoals de sites) omdat ik me hier zit te behelpen in een internetcafe met een muis die niet werkt, dus alles moet met het toetsenbord. Mijn excuses daarvoor.

Het was in Brazilie nog een belangrijk contact met het thuisfront, en daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen bij het zoeken naar een oplossing.
Ik kijk binnen niet al te lange tijd nog wel een keer, dan hopelijk wel mét muis ;)

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:56

DkF

Vodafone Izi prepaid abonnement ? Da's dus geen abonnement als ik het wel heb maar gewoon prepaid, da's zowiezo al lastig in het buitenland... Maar zeker niet onmogelijk :)

Al geprobeert handmatig naar netwerken te scannen, dan geeft 'ie meestal aan waarmee hij kan connecten...

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:14
Waarschijnlijk heb je een dual band toestel en gebruiken ze daar de amerikaanse systemen. Dan heb je dus een tripple band toestel nodig.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:36
wat voor systeem is er in Argentinië?

GSM-900,1800 of 1900?

in europa is 900 en 1800 standaard, in de VS 1900. Waarschijnlijk kan je telefoontje 1900 niet gebruiken, kijk in de specs van je telefoon.

Maar ik weet niet zeker of in argentinië 900,1800 of 1900 wordt gebruikt?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Blijkbaar is de CMD-CD5 niet geschikt voor de band die ze daar gebruiken.

Waarschijnlijk heb je een Dual/Tri/Quad-Band toestel nodig om in Argentinie te kunnen bellen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:56

DkF

Ik zie net bij Vodafone via PrePaid en bellen in het buitenland dat Argentinie in de lijst Exceptions staat samen met nog een handjevol landen...
Ik ben dus bang dat je daar niet kunt bellen...

http://www.vodafone.nl/download/pdf/WorldRestWereld.pdf

Waar heb jij gezien dat je wel bereik zou moeten hebben?
(Zoals je aangeeft in je openingspost)

[ Voor 14% gewijzigd door DkF op 31-03-2004 19:00 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 21:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

In Argentinie heb je 5 netwerken. 4 die openbaar zijn, 1 gesloten.
1 netwerk werkt op het 850Mhz netwerk, en alle andere op het 1900Mhz netwerk.
De laatste werk op het 900Mhz netwerk, maar is zoals eerder vermeld gesloten.

Geen mogelijkheid dus voor jou, je hebt namelijk een Triband toestel nodig

Bron: GSM World

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
In geheel Noord Amerika gebruikt men de 1900 Mhz standaard (Canada, Mexico, VS). In veel Zuid Amerikaanse landen hebben ze die standaard gewoon overgenomen, maar in sommige landen ook niet. Brazilië gebruikt exclusief 1800 Mhz netwerken voor publiek gebruik, in Equador alleen 850 Mhz, en in Suriname zowel 900 als 1800 Mhz.

In de meesta andere grote landen (Argentinie, Chili, Columbia, Venezuela) gebruiken ze dus de Amerikaanse 1900 Mhz standaard.

Niet dat het veel uitmaakt als de TS toch niet kan bellen in Argentinie omdat Vodafone het niet toestaat :D Al heb je een triband (of zelfs een quadband voor 850 Mhz), als de provider het niet toelaat heb je maar 1 keuze:

Telefoon uitzetten, en in je koffer stoppen. Het is nu een loos stuk gewicht in je broekzak :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mijn vriendin zit een half jaar in paraguay met een standaard dualband, en die kan het vergeten...werkt niet, dus t zou me niet verbazen als jij daar ook last van hebt.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Plus dat Vodafone het niet toe laat :) misschien dat een KPN prepaid kaartje uitkomst kan bieden :P

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:17
bedankt voor het meedenken allemaal!

het zal inderdaad aan de triband liggen wat mijn telefoon niet ondersteunt, en ik heb me er maar bij neergelegd dat smsen (want dat was eigenlijk het enige wat ik ermee deed, niet bellen dus) utopie is in de rest van de trip, want ik neem aan dat Chili, Bolivia, Peru en Ecuador hetzelfde probleem zal zijn, niet?

Naja, dat zien we dan tegen die tijd wel, ik weet nou iig waar het aan ligt mocht ie het níet doen.

Gracias! ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 17:51
Anders koop je daar gewoon voor wènag een pre-paid toestelletje. Kan je waarschijnlijk ook lekker goedkoper sms'en.

Verwijderd

Mijn vriendin gaat deze zomer naar equador voor weken. Ze heeft nu de Sony Ericsson t630 met vodafone 120 + nog een KPN prepaid kaartje. Wat is nu de beste oplossing om ff te smsen vanuit equador naar nederland? BvD!!

edit. lees net dat in ecuador het 850 MHz netwerk is, en dat ondersteund de SE t630 niet :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 22:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 22:21:
Mijn vriendin gaat deze zomer naar equador voor weken. Ze heeft nu de Sony Ericsson t630 met vodafone 120 + nog een KPN prepaid kaartje. Wat is nu de beste oplossing om ff te smsen vanuit equador naar nederland? BvD!!

edit. lees net dat in ecuador het 850 MHz netwerk is, en dat ondersteund de SE t630 niet :(
sms via internet, leentoestel van provider bij abonnement, of daar een pre-pay telefoontje kopen

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Je bent op vakantie of daar aan het werk... je hebt zoals we allemaal kunnen zien internet.
Waar heb je dan in godsnaam een telefoon voor nodig ? ? ? ?

Hehehe

Als ik op vakantie ben is het eerste wat ik zoek een internet cafe als daarna de accu van me telefoon leeg raakt vind ik het opladen van me scheer aparaat belangrijker. Zolang we maar internet binnen bereik hebben :P
Pagina: 1