[DOS] Formatteren C: drive lukt niet - incorrect dos version

Pagina: 1
Acties:

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Hallo

Net vandaan van pc boer en mn vertrouwde pc'tje terug. Dual boot, echter win2000 is al een tijdje niet operatief. Daarom wou ik C: gaan formatteren maar het is me verbazingswekkend niet gelukt. Telkens krijg ik de melding : 'Incorrect MS DOS version'. Of ik nou verschillende format.com files gebruik of niet, ik krijg telkens die melding waardoor ik maar niet aan formatteren toe kom. Ik kan me niet herinneren dat ik deze melding in het verleden heb gehad met dezelfde files. Iemand enig idee wat er mis is?

Heb de search gebruikt maar ben er niet veel wijzer van geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Visionist op 31-03-2004 18:40 ]

• aOk
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

aOk

Als je windows opnieuw gaat installeren kun je hd toch gewoon formatteren met de setup? :S

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Probeer je met een MS-DOS diskette een W2k NTFS partitie te formateren? :?
Het zal toch niet...dat had je vast wel in de search teruggevonden.

Probeer je HD met de W2k install cdrom te formateren

En anders is hier wel een Bootdisk te vinden waarmee je 't kunt doen (voor het geval je de W2k CD niet kunt vinden >:))

offtopic:
Rare topictitel :?

of juist ontopic

[ Voor 92% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 31-03-2004 18:49 ]

An Explanation of l33t Speak

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je probeert het blijkbaar in DOS te doen. Wat voor OS staat er nog meer op die pc? Inderdaad de format.com die je gebruikt is niet compatible met het OS, maar ik zou heel dat format verhaal even vergeten op deze manier.

Als die C: NTFS is, zal je ieg niet op deze manier kunnen formatteren, ook al los je dat probleem met compatibiliteit op. Vanuit je andere OS kan je ook gewoon die C: formatteren (deze comp > rmb op c: > format), tenzij die hidden is gemaakt door zo'n dual boot progje.

Anders kan je ook nog met bv de XP cd of zoiets als Partition Magic aan de slag.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die Incorrect MS DOS version foutmelding krijg je volgens mij als de Dos versie op je floppy, achterloopt op je besturingssysteem. Dus met win95 dos, winMe proberen te formatteren.

Mocht je c partitie NTFS zijn, dan kun je die niet zonder tools lezen in MS DOS. Je c partitie is dan verboren en je vroegere D wordt je c partitie. Niet per ongeluk de verkeerde formatteren dus! In dat geval zou ik met fdisk de hele c partitie weggooien.

Mocht je toch graag willen formatteren en is je partitie FAT32, dan zou ik even een verse MS DOS versie proberen te zoeken op google.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 31-03-2004 18:49 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

• Visionist
Buzz_Lightyear schreef op 31 maart 2004 @ 18:44:
Probeer je met een MS-DOS diskette een W2k NTFS partitie te formateren? :?
Het zal toch niet...dat had je vast wel in de search teruggevonden.

Probeer je HD met de W2k install cdrom te formateren

En anders is hier wel een Bootdisk te vinden waarmee je 't kunt doen (voor het geval je de W2k CD niet kunt vinden >:))

offtopic:
Rare topictitel :?

of juist ontopic
Ik heb inmiddels dos 6.0,6.2,6.21 en 6.22 geprobeerd. Geen van allen werkte. Welke van de bootdisks op www.bootdisk.com raad je me dan aan?

• Visionist
Mike Jarod schreef op 31 maart 2004 @ 18:45:
Je probeert het blijkbaar in DOS te doen. Wat voor OS staat er nog meer op die pc? Inderdaad de format.com die je gebruikt is niet compatible met het OS, maar ik zou heel dat format verhaal even vergeten op deze manier.

Als die C: NTFS is, zal je ieg niet op deze manier kunnen formatteren, ook al los je dat probleem met compatibiliteit op. Vanuit je andere OS kan je ook gewoon die C: formatteren (deze comp > rmb op c: > format), tenzij die hidden is gemaakt door zo'n dual boot progje.

Anders kan je ook nog met bv de XP cd of zoiets als Partition Magic aan de slag.
Windows XP en Windows 2000 dus. in windows C: formatteren lukt ook niet >>Windows cannot format this drive. Quit any disk utilities or other programs that using this drive, then try again. Did that, maar werkt dan in de herhaling nog niet.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Staan op C: niet nog de boot files van je andere OS? Lijkt me niet handig om die dan te formatteren.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waarom verwijder je niet gewoon alle partities met de setup cd of gewoon met fdisk, je kan ze wel verwijderen en dan een partitie formateren :?

• Visionist
Obliterator schreef op 31 maart 2004 @ 19:09:
Staan op C: niet nog de boot files van je andere OS? Lijkt me niet handig om die dan te formatteren.
waar kan ik die boot files precies terugvinden en mogelijk verplaatsen naar D?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Visionist schreef op 31 maart 2004 @ 19:07:
[...]
Windows XP en Windows 2000 dus. in windows C: formatteren lukt ook niet >>Windows cannot format this drive. Quit any disk utilities or other programs that using this drive, then try again. Did that, maar werkt dan in de herhaling nog niet.
Ondanks dat het van Microsoft is, pleegt ook Windows liever geen zelfmoord :z
Je kunt de partitie waarop een active besturingssysteem staat niet formateren

Als ik het een beetje volg probeer je dus de multiboot XP - W2k te herstellen zodat je alleen XP overhoud?

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 31-03-2004 19:16 ]

An Explanation of l33t Speak

• Visionist
Buzz_Lightyear schreef op 31 maart 2004 @ 19:14:
[...]

Ondanks dat het van Microsoft is, pleegt ook Windows liever geen zelfmoord :z

Je kunt de partitie waarop een active besturingssysteem staat niet formateren, maar als ik een beetje volg probeer je dus de multiboot XP - W2k te herstellen zodat je alleen XP overhoud?
yep, een vers win2k en mn bestaande xp. M'n C drive kan ik wel gewoon lezen in ms dos mode met een XP boot flop

[ Voor 8% gewijzigd door Visionist op 31-03-2004 19:20 ]

Pagina: 1