Toon posts:

kan niet meer kiezen in bios tussen 2x agp of 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist overgeschakeld naar een andere videokaart.
degene die er vroeger inzat (en nu eigenlijk nog) was een sis 6326 in een pci slot .
ik heb nu een radeon 9200 se gekocht (agp) .

wanneer ik mijn radeon in mijn pc steek en ik leg hem aan krijg ik totaal geen beeld en mijn monitor slaat zelfs niet aan??

met mijn sis kaart geen enkel probleem.
ik heb nochtans de drivers verwijderd van mijn sis maar niks die helpt.

wanneer ik met de sis kaart naar de bios ga dan zie ik opeens bij agp instellingen dat ik niet meer kan kiezen tussen agp 2x en agp 4x .
De bios blijft altijd op 2x staan.
is mijn mobo stuk?

mijn gegevens ...voeding case master 400w
..mobo abit kx7 333
..cpu 2200 xp athlon
videokaart radeon 9200 se
...

volgens mij ligt het probleem bij die bios maar na een flash is nog niks veranderd.

heeft iemand hetzelfde al voorgehad?

Verwijderd

Als je VGA kaart geen x4 kan , laat de BIOS het niet zien

Verwijderd

De 9200 se kan prima AGP 4x aan.

Ik ben bang dat je moederbord toch wel eens stuk kan zijn. Meestal zit er iets van drie jaar fabrieksgarantie op dus moet je ff navragen bij je leverancier.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het moederbord tweedehands gekocht dus kwestie van garantie zit ik volgens mij met een probleem ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al geprobeerd met een hercules 7500 in agp en een hercules 4500 en geen enkel probleem daarmee...volgens mij zal aan het moederbord niks schelen...

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Is die Radeon 9200 niet van het type AGP 3.0 (1,5 V)? Misschien dat je mobo te oud is en dat niet ondersteunt...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

DataGhost

iPL dev

Aham brahmasmi schreef op 01 april 2004 @ 06:09:
Is die Radeon 9200 niet van het type AGP 3.0 (1,5 V)? Misschien dat je mobo te oud is en dat niet ondersteunt...
AGP 3.0 is toch 0.8v? (8x agp)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dataghost schreef op 01 april 2004 @ 06:25:
[...]

AGP 3.0 is toch 0.8v? (8x agp)
Nee:

AGP 1.0: 3.3V only en 1X/2X
AGP 2.0: 1.5V en 3.3V en 1X/2X/4X
AGP 3.0: 1.5V only en 1X/2X/4X/8X

Maar een Abit KX333 ondersteunt AGP 2.0 volledig, aan voltages ligt het dus niet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
er zit op mijn videokaart een jumper..zou ik die durven versteken dan word de bios van die videokaart misschien terug goedgezet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:49:
er zit op mijn videokaart een jumper..zou ik die durven versteken dan word de bios van die videokaart misschien terug goedgezet?
Geen idee, je hebt nergens de merk van je videokaart gemeld, dus wat een evt jumper doet op een onbekende kaart kunnen wij niet ruiken :o

Lees de handleiding eens (of kijk of er iets op de silkscreen op het PCB staat), dat zegt vast meer.

Oslik blyat! Oslik!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Waarschijnlijk een PAL / NTCS jumper ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op 01 april 2004 @ 23:59:
Waarschijnlijk een PAL / NTCS jumper ;)
das juist ja...nu weet ik het nie mer

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik er mijn pci kaart insteek (sis 6326) en daarboven de agp kaart (ati 9200) dan kan ik in de bios 4x instellen dus dat probleem is opgelost.

nu blijft enkel het probleem dat hij niet wil opstarten en zelfs geen beeldscherm aanspringt met de ati radeon agp kaart . zelfs met de twee kaarten in de pc ook niet. alhoewel in de bios is ingesteld agp first.

wanneer ik opstart met mijn agp kaart krijg ik wel de volgende piepsignalen uit mijn moederbord.
1 lange piep van 2sec en op het laatste 2 korte piepjes..
weet iemand wat die betekene?
alvast bedankt..

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Staat in je mobo boekje. Verschilt per bios.
Kijk ook eens hier:

http://www.computerhope.com/beep.htm

Verwijderd

Topicstarter
bedankt pakje... ik heb ondertussen mijn oud mobo teruggeplaatst msi k7t turbo 2 en opnieuw de videokaart erin..enz..en alles is tip top.. toch bedankt
Pagina: 1