PC valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo...
Als ik m'n computer aanzet, kun je er donder op zeggen dat de PC geoown uitvalt. Dit gebeurt 3 x ongeveer. Daarna loopt ie wel goed. Maar het is heeel vreemd. Ik heb er nooit last mee gehad, en sinds een week of 2 ineens wel. Kan dit toevallig een overvolle HD zijn (tsja 20 gig waarvan er nog 1 over is). Of is het een of ander hitte probleem? Ik heb géén temp. sensoren, dus dat word lastig meten. Verder heb ik er gewoon nooit eerder problemen mee gehad, maar nu ineens wel (zou het trouwens door de install van UT2004 kunnen komen?)

Ik ben ten einde raad. Ik heb geen verstand van voltages en andere enge dingen... Help :S

Verwijderd

Bekijk je Eventviewer eens.. application en system log zijn wellicht interessant.

Het zou ook zomaar een rotte geheugen module kunnen zijn...test je geheugen eens met dit tooltje bijvoorbeeld: http://oca.microsoft.com/en/mtinst.exe

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 18:20 ]

Verwijderd

of een voeding die oververhit raakt, zit er veel stof in je kast?
en ja, je harde schijf opruimen kan nooit geen kwaad.

Verwijderd

het kan nooit kwaad niet maar het kan zeker niet de rede zijn dat hij uitvalt.
lijkt me een onstabiele voeding, of iets wat oververhit raakt

• Gumball
  • Niet online
waar vind ik de eventviewer?? Verder zal ik zo dat tooltje eens bekijken... bedankt alvast

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Heb je Windows XP of 2000? Als dat zo is vind je je eventviewer door rechts te klikken op "Deze computer" daarna op "beheer" dan "Logboeken" aanklikken en daar kun je de systeem, beveiliging of toepassings logs zien.

• Gumball
  • Niet online
heb het gevonden... Kan alleen niet echt wijzer worden uit de gegevens :'(
Pagina: 1