Ik moet voor school werken en nu zijn er wat (word) sheets beschikbaar gemaakt, nu wil ik deze met word xp openen maar nu leest hij de wiskundige tekens niet of niet goed (lijkt wel of er icoontjes van wingdings ofzo tussen staan....auto's en vliegtuigen etc.) ik wil nu zeg maar de normale wiskundige tekens zien....hoe moet dat?????
Je kunt Word-files zodanig opslaan dat de gebruikte fonts opgenomen worden in het bestand. Laat dat doen door school en het moet goedkomen.
Later toegevoegd en off-topic: ik sta hier tussen een "Evil brain" en een "Hooligan", ik voel me hier echt zoo thuis (hoe komen jullie op zulk soort namen?)
Later toegevoegd en off-topic: ik sta hier tussen een "Evil brain" en een "Hooligan", ik voel me hier echt zoo thuis (hoe komen jullie op zulk soort namen?)
[ Voor 37% gewijzigd door MOmax op 31-03-2004 17:41 ]
Of gewoon aan school vragen welk lettertype gebruikt is, en dit ff downloaden en installeren
Je kunt zelf als je die windings symbolen selecteert (die eigenlijk wiskundige symbolen zouden moeten zijn) gewoon zien wat de naam van het font is in het dropdownmenu'tje voor de fonts of met rechtermuisknop>'Font...'. Vervolgens kun je de fonts die ontbreken gewoon opzoeken met Google en downloaden.
Als er wiskundige formules zo in de tekst staan dan heeft je school trouwens niet veel verstand van Word lijkt het, want daar dien je de Equation Editor/Vergelijkingseditor gewoon voor te gebruiken. Duizend keer makkelijker (afgezien van de bugs die er zelfs bij OXP nog in zitten
).
De gebruikte fonts in je document opnemen doe je met: Tools>Options>Save>'embed TrueType fonts' aanvinken.
Als er wiskundige formules zo in de tekst staan dan heeft je school trouwens niet veel verstand van Word lijkt het, want daar dien je de Equation Editor/Vergelijkingseditor gewoon voor te gebruiken. Duizend keer makkelijker (afgezien van de bugs die er zelfs bij OXP nog in zitten
De gebruikte fonts in je document opnemen doe je met: Tools>Options>Save>'embed TrueType fonts' aanvinken.
[ Voor 50% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-03-2004 17:47 ]
Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal gedaan is met de equotation editor of hoe het ding heet, dat is dus een editor binnen word waarmee je wiskundige figuren kunt toevoegen...dus niet echt met een andere font
Juist, de Equation Editor. Als je dubbelklikt op die formules, kun je ze dan openen en veranderen? Zoniet, dan moet je misschien die Editor even installeren (cd van Office XP in je drive, installatie starten en die editor toevoegen; simpel).Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:42:
Ik heb gewoon het gevoel dat het allemaal gedaan is met de equotation editor of hoe het ding heet, dat is dus een editor binnen word waarmee je wiskundige figuren kunt toevoegen...dus niet echt met een andere font
Maar zoals ik in mijn post boven zeg, er zit een bug in die Equation Editor die er voor zover ik weet altijd in heeft gezeten. Daardoor kun je soms de vergelijking die je net in je document hebt gezet met die editor niet meer openen en wil Word je document niet meer saven. Als je dan veel formules in je document hebt staan mag je dus alle formules nagaan om te kijken of je ze kunt openen (als het niet kan weggooien en de formule opnieuw invoeren).
Maar waarschijnlijk is het bij jou gewoon een kwestie van het installeren van die editor (waarbij een ook paar fonts geïnstalleerd worden) en dan zou het moeten werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-03-2004 17:53 ]
waar vind ik de editor
naar mijn weten zit hij er gewoon in want als ik dubbelklik kan ik ze 'editen' maar dat wil niet zeggen dat ik dat doe want ik weet niet wat er wel moet komen te staan aangezien het sheets zijn van een college....
naar mijn weten zit hij er gewoon in want als ik dubbelklik kan ik ze 'editen' maar dat wil niet zeggen dat ik dat doe want ik weet niet wat er wel moet komen te staan aangezien het sheets zijn van een college....
ja staat op de cd ergens bij office hulpprogramma's.
heb ik pas ook gedaan.
Dan kun je met object invoegen --> vergelijkingseditor 3.0 wiskundige symbolen maken.
heb ik pas ook gedaan.
Dan kun je met object invoegen --> vergelijkingseditor 3.0 wiskundige symbolen maken.
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:36:
iemand???
offtopic:
Wacht voortaan ajb wat langer met 'kicken' -> 24 uur oid. Je bent nl. niet de enige met een vraag
Ik haal trouwens wat ?!?!?! uit je topictitel. Een enkel vraagteken is zat om aan te geven dat het een vraag is
Wacht voortaan ajb wat langer met 'kicken' -> 24 uur oid. Je bent nl. niet de enige met een vraag
Ik haal trouwens wat ?!?!?! uit je topictitel. Een enkel vraagteken is zat om aan te geven dat het een vraag is
Overigens zou ik even in F1 zoeken op equation of vergelijking -> wat tips
[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 31-03-2004 22:49 . Reden: F1 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als je de vergelijkingen kunt editen is de Equation Editor dus al geïnstalleerd op jouw pc. Als dat niet het geval zou zijn moet je gewoon de installatie opnieuw doen, setup.exe of het gebeurt al met autorun als je de cd van Office XP erin stopt. Dan wordt gedetecteerd dat Office al geïnstalleerd is en kun je gaan instellen welke onderdelen je wilt toevoegen of verwijderen (of ervoor kiezen om Office helemaal te deïnstalleren of te repareren etc.).Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:59:
waar vind ik de editor
Een tip om makkelijk vergelijkingen in te kunnen voegen met die editor: ga op een van de toolbars staan en rechter muisknop>customize (helemaal onderaan); dan het middelste tabje 'commands' en klik dan op de categorie 'Insert'. Scroll dan naar beneden in de lijst rechts naast de categorieën tot je 'Equation Editor' ziet. Het Equation Editor item kun je nu naar een willekeurige plek in een van de toolbars zetten door het gewoon met de muis te verslepen naar de plek waar je de knop (om een vergelijking in te voegen) wilt hebben. Erg simpel en veel handiger dan elke keer het insert menu te openen en het juiste item te zoeken...
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2004 04:19 ]
maar ik hoef geen vergelijkingen te maken, ik wil alleen maar reeds ingevoerde wiskundige formules laten weergeven hoe ze bedoelt zijn. Op dit moment is dit een soort mengelmoes van wingdings en normale lettertypen, als ik op deze formules dubbelklik verandert het wel een beetje maar dan nog is het niet goed. Een ding is zeker, de formules zijn iig goed ingevoerd maar ik kan ze alleen niet juist weergeven waarna ik het wil gaan uitprinten
Heb je de juiste fonts wel geinstalleerd staan? (En heb je een printer(driver) geinstalleerd op je PC? Anders doet Word wat moeilijk.)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Ik heb hier hetzelfde probleem, hoe heb je het dan precies opgelost?Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:48:
Ok, ik heb nu het probleem opgelost....word geeft nu de formules juist weer, maar nu wil ik ze uitprinten en nu print hij het weer verkeerd uit (zoals hij het eerst weergaf) grrrrr.
Pagina: 1