Geen internetverbinding (Chello)

Pagina: 1
Acties:

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Sinds 2 dagen heb ik geen internetverbinding meer. Situtatie is als volgt:

- Chello classic
- COM21 modem
- Onboard ethernetkaart
- Windows xp home

Chello helpdesk geeft aan dat alles 'normaal' is, men kan zowel het modem als mijn netwerkkaart 'zien'. Tcp/Ip instellingen zijn correct. Voor de zekerheid alle protocollen verwijderd en opnieuw ingesteld.

Modem lampjes branden zoals het hoort, eerste 2 (power en chello verbinding) groen, en de laatste (link) eveens groen. 3e en 4e lampje knipperen af en toe, (upload en download).

Ik heb het modem al een aantal malen uit en aan gezet (na +- 5 minuten) en alle kabels gecontrolleerd.

Het ethernetkaartje geeft GEEN groen ledje, alleen een knipperend oranje led. Nu heb ik er ook een ander netwerkkaartje ingestopt (sitecom prul, werkt 100%) maar ook dit geeft geen internetverbinding. Op dit kaartje knippert het LNK ledje continu groen, FD ledje blijft uit (weet niet of dat zo hoort?).

Voor de zekerheid Zonealarm en Mc affee gedeinstalled, verder lijken er geen prog's actief die hier iets mee te maken kunnen hebben
.... ik heb geen idee wat er nog mis kan zijn. (Evenmin als de chello-helpdesk)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:48

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Hmm je bent al de 2e in korte tijd (Geen verbinding met chello (Com21))

Ik denk tog dat chello bezig is met het netwerk ofzo. Denk dat je moet wachten op een nieuw modem :(

• mitalp
Ik heb nadrukkelijk gevraagd of het te maken kan hebben met werkzaamheden, snelheidsverhoging etc., maar de chello medewerker benadrukte dat dat niet het geval is.

Mijn symptomen zijn overigens identiek aan bovenstaande link.

Het standpunt van Chello is dat het modem functioneert, als er een monteur langs komt zal het op mijn kosten zijn.
Ik wil dus eerst zeker weten dat het niet aan mijn pc dan wel instellingen ligt.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:18
Mijn idee is dat Chello af wilt van de Com21 modems.
De reden is best simpel eigelijk: Com21's hebben de mogelijkheid tot vast IP adres(naar mijn weten heeft chello dit ook bij hun, die modems hebben echter ook de functie om dhcp te draaien).
Tevens is de support van Com21's afgelopen omdat het huidige bedrijf failliet is gegaan.

Chello liep hier een jaar terug al over te bokken hier in Zeewolde.

Wanneer je modem niet meer werkt krijg je een ander modem, met een dynamisch ip adres. Oftewel, mocht je toevallig je eigen website hosten heb je toch echt een probleem.

• mitalp
Ik betwijfel of dit iets met chello politiek te maken heeft. Dat zou een nogal omslachtige manier van handelen zijn.

Verwijderd

Hier in Rotterdam centrum ook. En wij hebben zo'n nieuwe modem van Thompson. Ik maar denken dat er een fout bij chello was om dat de lampjes maar blijven knipperen dat er geen line sync is. Maar ja als je geen internet hebt, kan je dat ook niet checken bij Chello. Wel vaag, want bij ons lag hij er opeens uit terwijl we nooit problemen hebben of iets hebben vernadert.
Pagina: 1