Avi's gedownload met torrent file kunnen niet openen?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ik heb een vaag probleem

Ik ben een torrent aan het downloaden met daarin meerdere AVI files.

Een paar daarvan zijn nu compleet maar ik kan ze niet openen. Windows herkend ze wel als AVI files maar als ik wil openen met bsplayer krijg ik een error: can't open file

Ook winamp, wmp etc spelen hem niet af. Zelfs AVIpreview niet.

Het rare is, is dat ik 1 van die AVI's al had en als ik de filesizes check van beide bestanden dan zijn die identiek.

Dus ik snap niet dat als ze volgens de gegevens (bestandnaam, herkend als avi, zelfde filesize) identiek zijn dat die ik al had WEL speelt en die van de torrent download niet.

Kan dit komen omdat de torrent nog niet helemaal klaar is met downloaden? gaat ie soms aan het eind van de download nog de bestandsindeling wijzigen ofzo waarna het wel zal werken?

Hoop niet dat ik al die uren voor niks aan het downloaden ben geweest.

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan dit komen omdat de torrent nog niet helemaal klaar is met downloaden?
jup

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet altijd de AVI helemaal af laten downloaden anders gaatie idd niet werken :)

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
Hoogstwaarschijnlijk houdt je torrent-programma de bestanden 'gelocked'. Da's normaal, en stopt zodra je alles binnen hebt..

• Hertog_Martin
best wel irritant dan :)

die torrent bestaat namelijk uit 26 avi bestanden en had gehoopt dat die al gedownload waren dat ik die al we kon afspelen terwijl hij de rest download

maar als ie straks dus helemaal klaar is dan zullen ze het wel doen?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Lees eens wat over de transfer methode van bittorrent, dan kom je erachter dat alles in kleine blokjes wordt opgedeeld, en die blokjes worden praktisch willekeurig overgezonden. ( eigenlijk komt het blokje dat het minst beschikbaar is als eerste ). Dus de volgorde binnen je bestand is niet logisch, dat betekent dat je bestand er wel kan staan maar dat bijvoorbeeld alleen de laatste 10% echt op je harde schijf bestaat, en de eerste 90% nog binnen moet komen, maar om de ruimte te 'reserveren' is de file grootte al correct.

(geen zin/tijd om het exacter uit te leggen, het is iets gecompliceerder, maar het is in iedergeval het idee erachter..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Hertog_Martin
Ah, ok.

Dat word nog een dagje of 2 wachten dan.

Thnx voor de duidelijke en snelle antwoorden.

Kan nu wel slotje op dan.
Pagina: 1