sim-kaart in amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn zus gaat een stage doen in de VS en wil graag met haar bestaande telefoon(nokia 6100 triband) een prepaid sim-kaart nemen in de VS.

Nou weet ik geheel niet hoe het in de VS werkt of ze daar sim kaarten hebben of een ander systeem.

weet iemand of dit kan ??

!!:P

[ Voor 7% gewijzigd door kamphuis op 31-03-2004 17:34 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

America in Limburg of Amerika als in, de verenigde Staten van ?

Sorry, woensdagmiddag lente-achtige luchtigheid

Meh!

Verwijderd

Jahoor, als je een tri-band toestel heb(die dus de netwerken in Amerika ondersteund) kan je daar gewoon bellen.
Alleen, denk ík dat het bellen wel heel veel kost.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 17:30 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

De_Koele_Man schreef op 31 maart 2004 @ 17:27:
America in Limburg of Amerika als in, de verenigde Staten van ?

Sorry, woensdagmiddag lente-achtige luchtigheid
In Limburg natuurlijk. Iedereen weet dat limburgers compleet wereldvreemd zijn en ouderwetse systemen gebruiken. In de USA werkt het allemaal heus wel hoor, maar Limburg... tja, moeilijk, moeilijk... :P

[ontopic]
Volgens mij kan ze gewoon haar huidige telefoon houden en daar ter plekken een (prepaid) abbotje afsluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Whuzz op 31-03-2004 17:30 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• kamphuis
  • Niet online
wat zijn we weer flauw :)

prepaid abo hehehe

gaat lekker in dit topic

[ Voor 50% gewijzigd door kamphuis op 31-03-2004 17:35 ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 14:00
Ik vraag me af of het werkt..

Ik dacht dat die kaartjes van een (fysiek) ander formaat zijn.. Dus die passen niet in je phone.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

jozy2002 schreef op 31 maart 2004 @ 17:36:
Ik vraag me af of het werkt..

Ik dacht dat die kaartjes van een (fysiek) ander formaat zijn.. Dus die passen niet in je phone.
Waarom maken ze uberhaupt Tri-Band telefoons als de kaarten toch niet passen :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• kamphuis
  • Niet online
Whuzz schreef op 31 maart 2004 @ 17:39:
[...]

Een zakenman die met zijn minares op zakenreis is, belt met zijn handy naar zijn vrouw

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:56

Bleh!

:)

Whuzz schreef op 31 maart 2004 @ 17:39:
[...]

Omdat sommige mensen weleens in andere landen komen misschien? :?

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:59
Als het niet lukt, kan ze alsnog daar een nieuw mobiel aanschaffen :)
Die oude stop je dan weer in je tas.

let the past be the past.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Om de twijfels maar even weg te nemen: JA het kan. De simm kaartjes voor de Amerikaanse 1900 Mhz GSM netwerken zijn van precies hetzelfde formaat als de kaartjes in Nederland. (Wereldwijd trouwens zo bij de GSM standaard).

Het enige waar je op moet letten is dat de telefoon UNLOCKED is, en zowiezo een andere simm kan accepteren. Heb je de telefoon via een "leuke deal" verkregen, dan zit je vaak 2 jaar vast aan een bepaald abonnement, en om nou te voorkomen dat je de telefoon vrolijk bij een andere provider gaat gebruiken zetten ze er een simlock op. Je kunt de telefoon laten un-locken door je provider, maar als dat nog binnen de verplichte contractdatum valt kan dat geld kosten.

Aan de andere kant kun je hier ook voor $100 ofzo een pre-paid telefoon kopen, en heb je zowiezo geen problemen. Maar dat kan je altijd als backup-plan gebruiken.

Hou er trouwens rekening mee dat de VS 110 volt uit de stopcontacten blert, en dat je wellicht even moet kijken of de lader dat ook aankan. Bij de meeste tri-band telefoons is de lader "autosensing" (100-240 volt 50-60Hz) en dan heb je alleen maar een verloopstekkertje nodig die je bij de "Radioshack" wel kunt krijgen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

tipje dat rechtstreeks van al-qaeda komt: omdat veel prepays niet werken op het netwerk van de concurrent (en dat moet je wel hebben in de VS, het is niet zo dat alle aanbieders overal zitten) kun je het beste gewoon in europa een swiss-com prepay halen. erg goedkoop, en werkt overal :)

Verwijderd

@TS: Is je zus ondertussen al geweest? en lukte het met het kopen van een prepaid kaartje? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jij: zus gaat volgende maand naar amerika voor studie en ze wil toch wel bereikbaar zijn.
Pagina: 1