motherbord problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn probleem is als volgt
:
Ik had een systeem: Pentium 200MMX met 64MB geheugen en een PT-7502 motherboard met een i430VX chipset.
Op een gegeven moment hing de computer en na een restart bleken de HD'en niet meer gevonden te worden. Andere HD's werden ook niet herkend. De onboard IDE controller lijkt dus stuk.

Dus: men neme een ander plankje: Een Triton plankje (Intel 82430VX). Deze had ik al gebruikt voor een Cyrix150 en deze werkte lekker op de pentium200MMX, totdat het systeem zo nu en dan bleef hangen... De processor op 166Mhz laten draaien hielp, maar later bleef hij daar ook hangen en dat gaat zo door tot de 100Mhz.

Het geheugen en de processor zijn goed, want deze werken uitstekend op een IBM Aptiva motherboard (maar deze past niet in een normale kast).

Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn met de eerder genoemde motherboards en weet misschien een oplossing.
De gebeurtenissen zijn overigens over zo'n beetje een 1 jaar gebeurt.

Ik heb de bords nooit overgeklokt of andere vreemde dingen uitegevoerd.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Misschien is de processor zelf op een dusdanige manier beschadigd geraak dat het gewoon het hele systeem aanvreet.

Het kan zijn dat je koeler er gewoon niet goed op zit.. Dat heb ik ook meegemaakt.
En dat kan heel wat problemen opleveren, vooral op de langere termijn...

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Rob
  • Niet online
Processor moet goed zijn, want die Aptiva draait helemaal goed.

De cpu-fan kan het ook niet zijn, heb 'm ook al zonder fan laten draaien

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hmmmm das echt een typisch probleem...

Heb je alle settings wel goed?
Voltage, clockfrequentie, multiplier?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Rob
  • Niet online
Alle instellingen zijn goed, alles heeft ook goed gewerkt. TOt nu toe dus, het lijkt wel of er iets warm wordt op het tweede moederbord en dat daarom de computer crasht. Alle chips voelen cool aan, op een koelplaatje vlak bij de processor aan, die is warmer dan de rest.

Wat het eerste moederbord betreft: deze werkt dus nog helemaal goed op de ide-controller na, maar hoe deze opeens de geest heeft gegeven is voor mij een grote vraag.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Iets wat ook wel voor komt in sommige gevallen is dat er een breukje in het mobo zit...

Maar das meestal bij laptops en bij mobo's waar te veel aan gefrutseld wordt..

Maar ik zou het echt niet weten...
Heb je niet ergens een kortsluitingkje of zo?
Een schroeffie dat ergens tussen in geknikkerd?

Want ik weet het echt niet..

Sowwy...

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Iets wat ook wel voor komt in sommige gevallen is dat er een breukje in het mobo zit...

Maar das meestal bij laptops en bij mobo's waar te veel aan gefrutseld wordt..

Maar ik zou het echt niet weten...
Heb je niet ergens een kortsluitingkje of zo?
Een schroeffie dat ergens tussen in geknikkerd?

Want ik weet het echt niet..

Sowwy...

• Rob
  • Niet online
Bedank voor het meedenken iig.

Als het een beetje meezit heb ik binnenkort een Aptiva kast en dan stop ik daar het aptiva plankje in. Kan ik daar verder mee werken.

Pagina: 1