Toon posts:

[CSS] Overlappende DIV's met height 100%?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mobdb.com/got/height.html

Op de pagina heb ik uitleg gezet. Het probleem is dus eigenlijk dat Firebird de boel laat overlappen, en dat IE de pagina te hoog maakt.

Was "height: 100%;" niet zoiets als: "maak jezelf zo hoog als je parent object"?

/me zucht

Normaal kom ik hier zelf wel uit, maar ik heb er helaas nogal haast mee ;(

Ideeën, iemand? :)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Je mag je code etc ook gewoon hier plaatsen hoor. Maar je zou je probleem zelf al moeten snappen.

100% (content) + 100px(head) is natuurlijk altijd meer dan 100% (wrap) :)

Regeren is vooruitschuiven

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Ah hebben we die vraag weer. Heb ik een bookmark voor, alleen is die veel uitgebreider.

[rml]crisp in "[ css] 3 rows, 2 vast, de ander zoekt het..."[/rml]

Alleen dan moet je een hele berg eruit slopen maar dat is wel het idee wat jij nodig hebt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

De truc die crisp uithaalt is dus door middel van position:absolute het bovenste element uit de flow-rendering te halen en vervolgens de "maximum available height" (100%) in te perken door een padding toe te passen op het containing element.

De -moz-box-sizing in de container is dus wel essentieel, anders wordt de padding alsnog bij de height:100% opgeteld

D'r wordt hier ook regelmatig met een linkje gespammed naar een oplossing, (test57 ofzo?) maar die heb ik even niet bij de hand. Iemand anders vast wel :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:18
drm schreef op 31 maart 2004 @ 17:40:
D'r wordt hier ook regelmatig met een linkje gespammed naar een oplossing, (test57 ofzo?) maar die heb ik even niet bij de hand. Iemand anders vast wel :Y)
Je bedoelt http://steve.pugh.net/test/test57.html :)

Verwijderd

offtopic:
Heet dat tegenwoordig spammen :9
Pagina: 1