Maxtor derde keer harddisk opsturen...

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:20
Ik wil het volgende weten : Blijft maxtor gereviseerde schijven naar je toe sturen, die binnen x maanden weer crachen?

1ste harddisk : Quantum 20 gig 7200 RPM , na zoveel maanden kop ging hangen. Tik tik geluid. Dus opgestuurd naar Maxtor.
2e Harddisk : Na een paar week na het opsturen van de quantum, kreeg ik een gereviseerde Maxtor 20 gig 7200 RPM terug. Deze deed het uitstekend tot 9 maanden, toen crachde de hd oppeens.
3e Harddisk : Weer een maxtor 20 gig 7200 RPM, deze deed het uitstekend voor ongevee een 6 maanden, en nu gaat die de brui er aan geven...

Dus het lijkt net of de maxtor repair-afdeling zijn werk niet goed doet? Maar ik zit me af te vragen wat krijg ik hierna weer terug, weer een hd die maar voor een paar maanden doet. (lekker betrouwbaar :( ).

Verwijderd

Drie keer een nieuwe HD van Maxtor gehad. Drie keer een 100% goede, die het ook na twee jaar nog doet. Is er iets aan de hand met je compu? Kan je voeding het wel aan?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Straks sturen ze je de volgende keer een WD schijf terug omdat ze van je af willen. ;)

• Termi
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:37:
Drie keer een nieuwe HD van Maxtor gehad. Drie keer een 100% goede, die het ook na twee jaar nog doet. Is er iets aan de hand met je compu? Kan je voeding het wel aan?
Voeding kan het aan, zit een andere maxtor 40 gig 7200 RPM en die werkt perfect. Al net zolang als me PC :).

Maar heb nu net het gevoel dat ik in het circuit zit van de kapotte hd's en dat je er nooit meer uitkomt :(.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Noork schreef op 31 maart 2004 @ 17:44:
Straks sturen ze je de volgende keer een WD schijf terug omdat ze van je af willen. ;)
:D

Voor de TS, waarom leg je dit probleem niet bij Maxtor neer, zij zullen je het meest acurate antwoorde kunnen verschaffen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Dark

who tweaked the light?

Ik heb hetzelfde gehad met ibm/hitachi harddisks (gxp60) ik had er 4 in raid maar daar heb ik bijna niet van kunnen genieten altijd was er wel eentje stuk... ik heb wel een keer of 10 een andere gehad, maar steeds weer problemen, 2 van de hdd's zijn wel altijd heel gebleven. na 1,5 jaar heb ik het opgegeven met die disks, en heb ik de schijven die terug kwamen uit de rma verkocht in dichte verpakking.
Dus als ik jou was zou ik weer rma'en en als ie terug komt verkopen, zelf andere schijven kiezen en het circeltje is doorbroken...

• Termi
Spider.007 schreef op 31 maart 2004 @ 18:34:
[...]

:D

Voor de TS, waarom leg je dit probleem niet bij Maxtor neer, zij zullen je het meest acurate antwoorde kunnen verschaffen :)
Discussie of er meer mensen zijn met dit probleem , en wat ze eventueel er aan gedaan hebben...
Ik vind dit zelf nu vrij verveld worden, als ik zo bezig blijf.

• AMDFreak
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

tjah, ze geven niet steeds een nieuwe hd, dat blijkt wel zo te zijn.
Ik zou je adviseren om een nieuwe te kopen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Gereviseerde schijven zijn gewoon opgelapte HD's, waar vaak alleen een low-level overheen is gegooid, niet echt raar dat ze weer snel gaar zijn

• Termi
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 00:57:
Gereviseerde schijven zijn gewoon opgelapte HD's, waar vaak alleen een low-level overheen is gegooid, niet echt raar dat ze weer snel gaar zijn
Low-level format heeft niets met kapotte koppen te maken lijkt mij. Want anders zou die nooit goed gedaan hebben. Maar hij heeft het wel goed gedaan, tot nu :p.

En heel orgineel Amdfreak, om te zeggen koop een nieuwe, betaal jij hem :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel Maxtor op en zeg dat je nu een goede schijf wil hebben.
Had ik ook met Seagate, een rotte 30GB serie. na die dingen een paar keer verstuurd te hebben (en er zelfs eentje DOA te krijgen) Seagate gebeld en uitgelegd.
ipv een CudaII 30GB ATA66 een Cuda IV 40GB ATA100 gekregen en geen gezeik meer mee gehad.
Pagina: 1