[SQL] Vraag mbt. query

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:39
Ik zit met de volgende situatie.

Periodes

sel01
1-2
1-3
1-4
1-5
1-6

sel02
2-2
2-3
2-4
2-5
2-6

sel03
3-2
3-3
3-4
3-5
3-6

* eigenlijk moeten sel01 - sel 02 - sel 03 onder elkaar en dan de gegevens ernaast, maar het gaat om het idee en mijn html skills zijn niet echt super atm. *

De gebruiker geeft een begin periode in en een eindperiode. Nu moeten alle waardes onder sel01 - sel02 - sel03 die binnen de ingevoerde periode vallen getoond worden. Echter, diegene die hier niet aan voldoen niet.

Kan ik dit met SQL oplossen, en misschien nog wel belangrijker: hoe ?

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 31-03-2004 16:31 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Iets als:
Select * FROM tabelnaam where datum Between datum1 and datum2 ORDER BY sel

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 31-03-2004 16:32 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wom
Ik vrees dat ik mijn vraag verkeerd geformuleerd heb.

De uitvoer nu ziet er zo uit :
code:
1
2
3
| indexnummer | product | kontaktpersoon | sel 01 | sel 02 | sel 03
|            9| hamer   |                |  1-2   | 2-2    | 3-2
|            6| sleutel |                |  1-3   | 2-3    | 3-3

Stel voor dat de waarde bij sel01 niet voldoet, zou ik dus dit als uitvoer willen:
code:
1
2
3
| indexnummer | product | kontaktpersoon | sel 02 | sel 03
|            9| hamer   |                | 2-2    | 3-2
|            6| sleutel |                | 2-3    | 3-3

Ik wil dus dat hij dan de hele kolom van sel01 weglaat.
Ik heb het gevoel dat ik te moeilijk denk, wie kan mij op weg helpen ?

Verwijderd

Kun je het niet gewoon doen met de script/prog taal waarmee je deze gegevens gaat verwerken?, want daarmee laat je het ook op het scherm zien neem ik aan.

Denk niet dat dit lukt met SQL namelijk een hele kolom weg laten omdat de waarde van 1 of meerdere records niet voldoen aan een bepaalde voorwaarde.
Of zeg ik nu iets stoms, zeg wel meer stomme dingen duzz :O

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 20:46 ]

• Wom
Dat weet ik dus niet.

Ik verwerk de gegevens met Access, maar mijn kennis is er beperkt van Vbasic, dus ik hoopte dat het met SQL ook kon.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Zou je misschien duidelijker kunnen zijn over wat welke informatie / datatype is en hoe je datamodel er uit ziet :?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
aangezien sel1-sel3 eigenlijk via en 1:m relatie met een nieuwe tabel hadden moeten gekoppeld zijn, had je dit probleem kunnen verhelpen met een beter datamodel...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Wom
Grijze Vos schreef op 01 april 2004 @ 08:16:
aangezien sel1-sel3 eigenlijk via en 1:m relatie met een nieuwe tabel hadden moeten gekoppeld zijn, had je dit probleem kunnen verhelpen met een beter datamodel...
Het datamodel is dus niet van mij, ik roep gegevens op via een ODBC koppeling en kan ook verder niks aan het datamodel doen. De database is van een bestaand pakket, en via een ODBC koppeling trek ik er extra rapporten ed. uit.
faabman schreef op 01 april 2004 @ 08:07:
Zou je misschien duidelijker kunnen zijn over wat welke informatie / datatype is en hoe je datamodel er uit ziet :?
De sel01 velden zijn allemaal van een Tekst type. Deze zitten in een tabel die via de sleutel gekoppeld is met een inner join naar een tabel met klantgegevens.

[ Voor 40% gewijzigd door Wom op 01-04-2004 08:27 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

UNION is your answer.

Je zult alleen in Access queries moeten maken die je overzicht in tabel 1, 2 en 3 los van elkaar maken en dan zul je zelf (met de hand >:)) een SQL statement moeten tikken dat de 3 queries (in tekst vorm of als abstracte query vorm) verbindt met Union.

Wel opletten, Union doet het alleen maar goed als alle kolommen van alle geunionde queries in aantal gelijk zijn en in datatype gelijk zijn (of gelijk te maken zijn). Lege kolommen in een query lost dat op.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Wom
VisionMaster schreef op 01 april 2004 @ 08:20:
UNION is your answer.

Je zult alleen in Access queries moeten maken die je overzicht in tabel 1, 2 en 3 los van elkaar maken en dan zul je zelf (met de hand >:)) een SQL statement moeten tikken dat de 3 queries (in tekst vorm of als abstracte query vorm) verbindt met Union.

Wel opletten, Union doet het alleen maar goed als alle kolommen van alle geunionde queries in aantal gelijk zijn en in datatype gelijk zijn (of gelijk te maken zijn). Lege kolommen in een query lost dat op.
Dus per select regel die je wil 'unionen' moeten het aantal velden dat je selecteerd gelijk zijn, en van het zelfde type zijn ?

Ik zal er eens mee aan de slag gaan, misschien dat ik met Intersect dan ook iets kan bereiken.
Pagina: 1