In 1999 of 2000 heb ik eens op de PC Discount Beurs in Eindhoven voor 10 gulden per stuk twee 'Fujitsu Audio Amp.' kaarten gekocht.
Het is een kaart die je in een pci of isa slot kan zetten, alleen om hem vast te zetten in je kast, hij maakt geen contact met de sloten.
De kaart wordt gevoed met een normale voedingsstekker.
Er zitten 3 uitgangen en 1 ingang op.
De ingang wordt verbonden met een kabel vanaf je uitgang van je geluidskaart.
De kaart versterkt dat binnenkomend signaal en zet het op de uitgangen.
Eén uitgang is van hetzelfde formaat als je geluidskaart uitgang, als je daar pc-speakers op aansluit, krijg je het zelfde signaal als rechtstreeks via je geluidskaart, alleen dan vele malen versterkt, waardoor het verschrikkelijk klinkt.
Die uitgang is volgensmij dus nutteloos.
De andere twee uitgangen zijn voor normale speakers, één voor links en één voor rechts. Daarvoor heb ik een simpele Pioneer speaker set gekocht.
Bij de kaart zat een frontje, met daarop 4 knoppen en een stukje zwart plastic.
Op de kaart zitten 3 connectoren 'Soundcard', 'Wide' en 'Booster'. Op de Booster of Wide connector zat de kabel van het frontje aangesloten. De knoppen op het frontje deden echter niets.
Hieronder foto's ter verduidelijking:

De speakers die ik erop heb aangesloten.

Links de ingang, verbonden met je geluidskaart, in het midden de twee speaker aansluitingen, en rechts de (nutteloze) versterkte uitgang voor pc-speakers.

Links een aansluiting voor een voedingsstekker.

De onderkant.

De voorkant van het frontje, met 4 knoppen erop.

De achterkant van het frontje, de kabel die eraan vast zat ben ik kwijt.
Ik heb helaas geen digicam, deze foto's zijn gemaakt met mijn nokia 7650, daarom zijn de connectoren op de kaart ook niet te zien bijvoorbeeld.
Er is in de tussentijd één kaart kapot gegaan, dus ik heb nog maar één werkende. Daarom zou ik graag een nieuwe kopen als reserve, maar in de afgelopen vier jaren heb ik de kaarten nooit meer te koop gezien op de PC Discount in Eindhoven. Ook kan ik ze nergens op internet vinden.
De kaart ruist een beetje, maar tijdens muziek is dat niet hoorbaar. Daarom heb ik hem via een schakelaar aangesloten op de voeding, zodat ik hem uit kan zetten.
Volgensmij is deze kaart een fantastische oplossing om geen pc-speakers te hoeven kopen.
Want de simpele Pioneer boxen (35 euro totaal) geven een veel beter geluid dan de Creative DTT3500 set die ik op een andere pc heb aangesloten op een SBlive.
Wat ik nu graag zou willen weten is:
- Waar dienen de connectoren voor, wat kan ik op welke pin aansluiten?
- Kent iemand deze kaart en weet hij waar deze te koop is?
Bedankt voor het lezen van dit verhaal.
Het is een kaart die je in een pci of isa slot kan zetten, alleen om hem vast te zetten in je kast, hij maakt geen contact met de sloten.
De kaart wordt gevoed met een normale voedingsstekker.
Er zitten 3 uitgangen en 1 ingang op.
De ingang wordt verbonden met een kabel vanaf je uitgang van je geluidskaart.
De kaart versterkt dat binnenkomend signaal en zet het op de uitgangen.
Eén uitgang is van hetzelfde formaat als je geluidskaart uitgang, als je daar pc-speakers op aansluit, krijg je het zelfde signaal als rechtstreeks via je geluidskaart, alleen dan vele malen versterkt, waardoor het verschrikkelijk klinkt.
Die uitgang is volgensmij dus nutteloos.
De andere twee uitgangen zijn voor normale speakers, één voor links en één voor rechts. Daarvoor heb ik een simpele Pioneer speaker set gekocht.
Bij de kaart zat een frontje, met daarop 4 knoppen en een stukje zwart plastic.
Op de kaart zitten 3 connectoren 'Soundcard', 'Wide' en 'Booster'. Op de Booster of Wide connector zat de kabel van het frontje aangesloten. De knoppen op het frontje deden echter niets.
Hieronder foto's ter verduidelijking:

De speakers die ik erop heb aangesloten.

Links de ingang, verbonden met je geluidskaart, in het midden de twee speaker aansluitingen, en rechts de (nutteloze) versterkte uitgang voor pc-speakers.

Links een aansluiting voor een voedingsstekker.

De onderkant.

De voorkant van het frontje, met 4 knoppen erop.

De achterkant van het frontje, de kabel die eraan vast zat ben ik kwijt.
Ik heb helaas geen digicam, deze foto's zijn gemaakt met mijn nokia 7650, daarom zijn de connectoren op de kaart ook niet te zien bijvoorbeeld.
Er is in de tussentijd één kaart kapot gegaan, dus ik heb nog maar één werkende. Daarom zou ik graag een nieuwe kopen als reserve, maar in de afgelopen vier jaren heb ik de kaarten nooit meer te koop gezien op de PC Discount in Eindhoven. Ook kan ik ze nergens op internet vinden.
De kaart ruist een beetje, maar tijdens muziek is dat niet hoorbaar. Daarom heb ik hem via een schakelaar aangesloten op de voeding, zodat ik hem uit kan zetten.
Volgensmij is deze kaart een fantastische oplossing om geen pc-speakers te hoeven kopen.
Want de simpele Pioneer boxen (35 euro totaal) geven een veel beter geluid dan de Creative DTT3500 set die ik op een andere pc heb aangesloten op een SBlive.
Wat ik nu graag zou willen weten is:
- Waar dienen de connectoren voor, wat kan ik op welke pin aansluiten?
- Kent iemand deze kaart en weet hij waar deze te koop is?
Bedankt voor het lezen van dit verhaal.