[Exch2003] vanaf pop naar openbare map

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik ben bij iemand bezig en die heeft verschillende pop-acounts. Een van deze acounts moet terecht komen in de openbare map van een Exchange 2003 server. Na veel zoeken heb ik twee oplossingen gevonden.

Oplossing1:

De mail wordt opgehaald van het pop-acount met de pop-connector (SBS 2003). Deze stuurt de mail door naar een global distributionlist.
In de openbare mappen heb ik een folder gemaakt en deze mail ge'enabled. Hierop zit een SMTP alias (openbaremap@ac2003.local) en deze heb ik toegevoegd onder de eerder gemaakte distributionlist. Als ik lokaal een mailtje verstuur zie ik dat deze aankomt en in de goede map wordt geplaatst. Maar zodra ik een mailtje stuur naar het pop-acount van waar de pop-connector de mail ophaalt krijg ik het volgende probleem:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

openbaremap@ac2003.local

Deze is afkomstig van de postmaster van het pop-acount. Blijkbaar gaat de mail terug het internet op maar ik krijg het niet voor elkaar om de mail direct in de map te laten verdwijnen.

Oplossing2:

Een tweede oplossing die ik heb bedacht is een aanmaken van een extra user. De pop-connector stuurt de mail door naar deze user. In outlook heb ik een server side rule aangemaakt die de mail kopieert/verplaatst naar de openbare map. Het probleem is dat 'server-side' betekent, dat ik outlook open moet hebben staan om de mail te laten kopieren. Dit is verre van ideaal want zodra de user zijn outlook afsluit ontvangen de andere gebruikers de mail niet meer.

Beide oplossingen zijn dus niet toereikend genoeg. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit probleem kan tackelen!

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 31-03-2004 16:13 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Je kunt ook een extra user aanmaken met een Exchange mailbox. Deze heeft bijv. als e-mailadres test@domein.nl. Je laat de POP3 connector de POP mail downloaden en naar deze mailbox of dit e-mailadres verplaatsen. Bij de Properties van deze user in Active Directory (tabblad Exchange Advanced uit mijn hoofd) stel je in dat hij alle binnenkomende mail forward naar een ander Exchange object, in dit geval de openbare map.

Dan heb je volgens mij wat je wilt, als ik je vraag goed begrijp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 16:19 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 16:17:
Je kunt ook een extra user aanmaken met een Exchange mailbox. Deze heeft bijv. als e-mailadres test@domein.nl. Je laat de POP3 connector de POP mail downloaden en naar deze mailbox of dit e-mailadres verplaatsen. Bij de Properties van deze user in Active Directory (tabblad Exchange Advanced uit mijn hoofd) stel je in dat hij alle binnenkomende mail forward naar een ander Exchange object, in dit geval de openbare map.

Dan heb je volgens mij wat je wilt, als ik je vraag goed begrijp.
Kan je mij vertellen waar ik deze optie kan vinden. Onder Exchange Advanced vindt ik alleen dingen terug als rechten van andere gebruikers, Internet locater service en Custom Atrributen. Voor de rest onder de eigenschappen zie ik niet iets van wat jij bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 31-03-2004 16:33 ]

Verwijderd

Erhnam schreef op 31 maart 2004 @ 16:32:
[...]

Kan je mij vertellen waar ik deze optie kan vinden. Onder Exchange Advanced vindt ik alleen dingen terug als rechten van andere gebruikers, Internet locater service en Custom Atrributen. Voor de rest onder de eigenschappen zie ik niet iets van wat jij bedoelt.
Ik zal even voor je kijken.... :)

En gevonden. Kies in AD de properties van de gebruiker (die je dus als 'tussenaccount' gebruikt om de mail door te sturen naar de public folder), kies het tabblad Exchange General en daarna Delivery Options. Daar kies je Forward to: en selecteer daar de public folder waar je de mail in wilt droppen.

Succes, hoop dat dit is wat je bedoeld.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
bedankt voor de tip! Ik ga het eens uitproberen of het werkt!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ik kom weer terug op het probleem van oplossing 1. De mail wordt door Exchange naar de smtp server van de provider verstuurd. Die stuurt de mail vervolgens weer terug.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
De mail komt niet aan omdat alle uitgaande mail via post.demon.nl loopt....

.local bestaat op het internet niet en vandaar die foutmeldingen. Is het niet mogelijk dat de server zelf mail verwerkt en dus .local binnen het netwerk houdt en de rest zelf verstuurd ?

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ik kick hem nog een keer omhoog! Heeft er iemand nog een alternatief ?

Verwijderd

De mail komt niet aan omdat alle uitgaande mail via post.demon.nl loopt....

.local bestaat op het internet niet en vandaar die foutmeldingen. Is het niet mogelijk dat de server zelf mail verwerkt en dus .local binnen het netwerk houdt en de rest zelf verstuurd ?
Als je geen smart host in vult gaat deze zelf proberen mail te versturen (dit betekent dat je een goed geconfigureerde dns server moet hebben). Wat is je domain name trouwens? Als je een domein als locatie.local hebt zou exchange deze intern moeten houden.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

Niet standaard, je zult een SMTP connector moeten opgevel voor *.local naar de lokale smtp virtual server.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Arno schreef op 04 april 2004 @ 23:48:
Niet standaard, je zult een SMTP connector moeten opgevel voor *.local naar de lokale smtp virtual server.
Het domein heet ac2003.local. Ik snap nu waar het probleem vandaan komt alleen weet niet precies hoe je dit instelt. Wat adviseren jullie mij? En maak je zoiets aan?

Verwijderd

Dat doe je toch met de exchange manager, daar kan je toch je SMTP protocol kiezen en vervolgens een smtp connector aanmaken.

Wij hebben hier iets soortgelijks draaien, alleen met een andere POP3 connector namelijk POPCon, deze trekt nu alle mail uit een box en bied dit aan, aan de mailserver. De mailserver mikt deze mail in de juiste boxenén adressen. Gaat allemaal prima. (nouja we hebben wel wat problemen ondervonden maar die zijn nu over (mail naar onderliggende andere mappen sturen leek niet te werken).

Verwijderd

heb je niet een eigen domeinnaam?
je kan dan het replyadres op dat domeinnaam zetten . als je pop accounts gebruikt zou ik bij de gebruikers het pop emailadres neerzetten, als reply adres

je zou ook kunnen kijken naar een tooltje dat heet popcon. <link>www.popcon.de</link> die zorgt dat alles intern verstuurd wordt anders zal het inderdaad via een mailbox moeten.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 11:41 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ben er dus uit wat er fout ging. Op de een of andere manier had die ene map in de openbare map de vreemde identiteit om de mail die er heen werd gestuurd weer het internet op te laten gaan.

Na het maken van een nieuwe map werkte het wel. Nu ga ik alle mail (2GB) maar weer over zetten naar die nieuwe map. Ik weet alleen niet waarom bij die oude map de mail toch terug wordt gestuurd op het Internet.

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem, maar na het herhaalderlijk opnieuw maken van de global folder blijft het probleem....

'k word gek!
Pagina: 1