Toon posts:

Hoe weet ik of dit PC133 geheugen is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draaide Sisoft's Sandra benchmark en nu zag ik bij de memory modules staan dat ik het volgede geheugen heb: 128MB 16x(18mx8) SDRAM PC100-322-622 (Cl3 up to 125MB)

Echter op de geheugen module staat het volgende:

Ingegraveerd: MEC 0043 AD64S3MTP-7
Sticker:16x64 PC133 42-2423-00

Wordt ik belazerd?

Wie heeft hier verstand van?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Ik weet niet in hoevere Sisoft betrouwbaar is, maar ik heb één PC133 en twee PC100 modules (alles op 133MHz natuurlijk), en Sisoft geeft netjes aan dat het idd 1 PC133 en 2 PC100 modules betreft. Kan dus wezen dat je verneukt bent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Probeer eens het proggie CTSPD van het duitse computerblad CT. Is hier ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctspd.zipte downen.

Die checkt de SPD Info. Daar staan timingsgegevens in, en dus if het netjes PC133 of niet.

Edit: Link geupdate, domme ubbbot heeft er [url="http://"]http://[/url] voorgezet

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35
Waar heb je het gekocht? mischien wel handig te weten als je daar genaaid wordt.. :(

Verwijderd

Ik heb ook 133 MHZ mem. Maar standaard zet mijn asus a7v het geheugen op 100 en the system prefomance op normal.:( Dus misschien doet jouw bios dat ook, moet je het ff veranderen dan doet sandra waarschijnlijk ook normaal :)

• Shuriken

Shuriken

Lijkt me niet. Sandra leest ook de SPD uit. Dus de gegevens die dat opleverd komen niet van het moederbord.

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 14:29 schreef Shuriken het volgende:
Probeer eens het proggie CTSPD van het duitse computerblad CT. Is hier [url="http://ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctspd.zip"]ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctspd.zip[/url]te downen.

Die checkt de SPD Info. Daar staan timingsgegevens in, en dus if het netjes PC133 of niet.
Weet je ook waar je dit programma kan downloaden, want wat ik gedownload hebt werkt niet!:( en nu is de file niet meer aanwezig op ftp server daar!

Verwijderd

het programma mist de file Iowp9598.sys......iemand die deze file heeft. Meel hem aub naar teerling@kabelfoon.nl

Bedankt mannen van Tweakers!

Verwijderd

{niet meer van toepassing}

• Kossiewossie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:28
Motherboard Monitor 5 heeft een optie om je geheugenchips uit te lezen. Zo kwam ik er achter waarom mijn "PC133" (gekocht op de HCC) niet lekker liep. De specs wezen op PC125 geheugen. Ik wist niet eens dat dat bestond, maar dit riekt naar de misdaaad. Ik heb hem teruggebracht, mijn geld teruggekregen, en bij een andere zaak wel PC133 gekocht.

Verwijderd

Je mem is 7ns. Dat moet theoretisch op op 143 mhz draaien.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
er wordt wel 8ns geheugen verkocht als pc133, maar 8ns is 'slechts' snel genoeg voor 125mhz (dus overklokt verkocht)
normaal geproken is 8ns geheugen goed pc100@cas2
pc133 moet 7.5 ns of sneller zijn. anders zou ik het niet kopen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50
In de BIOS verkeerd gelockt ofzo?

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Ik heb ook onlangs P133 gekocht en in mijn MSI Pro2 geprikt. Automatic detection zette het echter op 100 Mhz en ik zie ook de manual clock adjust op 100 staan. Er zit wel een plakkertje op van "133 Mhz, 128 MB"...gekocht bij Powerline op HCC. :(

Ik vond het al zo vreemd maar nu ik dit hier lees snap ik het misschien wel. Of lees ik de info van de BIOS van MSI gewoon verkeerd ? Fussy Logic II heeft het ook aan.

Ik kan dat ene proggie niet downen en kan motherboard monitor 5 ook nergens vinden. Kan iemand mij helpen met een link hier in NL ? Dat downt wat sneller ;)

Grtz Spam

p.s. ben ik nu een debiel of hoef ik mijn multiplier setting niet te veranderen als ik mijn geheugen op 133Mhz zet ? Da's toch een vertaal slag in een andere 'bridge' ? (north of south...kweenie *D )

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Spam, je hoeft je multiplier niet aan te passen; het geheugen wordt gewoon asynchroon geklokt t.o.v. de FSB (ram 133/ FSB 100). Da's normaal. (mits jouw IQ niet beneden de 80 is moet je jezelf zeker geen debiel noemen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Spam
Ah, ben ik toch nog niet zo maf ;) Trouwens ; is de FSB tussen south & north niet 200 Mhz ?

Heeft iemand dat proggie hier nog (motherboard monitor 5 of iets anders waar ik mijn 133 Mhz kan checken op authensiteit) ? :?

Grtz Spam

Verwijderd

Handig Proggie vqn dat duitse blad
zo kom ik dus achter dat 1 dimm netjes 128 mhz 133 mhz is ..
en de andere 128 mb 100 mhz
terwijl ze dus beiden 133 moesten zijn :(
arrrrrg...

• Spam
AAGGHRR...ik heb dat proggie nodig ! |:( Kan iemand mij a.u.b. helpen ? ;(

Nog maar een vraagje over dat FSB gebeuren : op de website van ome Tom (www.tomshardware.com/blurb/00q4/001218/index.html) las ik iets over de KT133A chipset. Dat deze voor 133Mhz FSB voor SDR zou zijn. Maar dat zit toch al in de KT133 ?! Ik -weet- dat er een aparte chipset moet komen voor de 133 DDR (266 FSB), maar die andere bestaat toch al ? Of zit daar nog een stap tussen ?

Grtz Spam

Verwijderd

Er staat -7 aan het eind van de code
dat betekend dat het 7ns geheugen =
dus het is waarschijnlijk wel 133 Mhz geheugen.

• Shuriken

Shuriken

Handig hé, als je je email niet vermeld in je profile?

Dus ik kan em niet naar je sturen. Probeer anders de link boven eens, ik heb em aangepast, want hij stond verkeerd.

• Spam
Err...mijn e-mail staat wel in mijn profile hoor :?

Ik heb geprobeerd om de zipfile te downen maar ik krijg een archiving error (364 kb). Naja, misschien als ik het thuis even opnieuw probeer.

i.i.g. bedankt ;)

Grtz Spam

• Spam
Kheb 'm *D

Overigens een vraagje over die Motherboard Monitor ; ik heb de versie 4.0 geinstalleerd en die begon bij de eerste run al gelijk te vragen op wat voor core voltage ik moest draaien (2.0 geloof ik). Is dit bij 5.01 ook ?

Grtz Spam

Pagina: 1