Toon posts:

[9800pro] Videokaart werkt niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb veel info gevonden over het oplossen van problemen met je videoplank, maar eigenlijk niets over mijn eigen probleem :(
Vandaar dat ik ook maar dit topic start, misschien dat iemand mij kan helpen (alvast bedankt ;-)).

Ik heb zelf een pc samengesteld uit de volgende (relevante voor deze vraag) onderdelen. Alles is nieuw.

AMD 64+ 3000
MSI k8t NEO
Zallman 400 watt voeding
Zallman cpu koeler (CNPS7000A-Cu)
Club ati radeon 9800 pro
2 * 512mb Kingston

Nadat ik hem in elkaar gezet heb en hem dus wil opstarten, geeft de monitor geen beeld. Dit terwijl de verschillende fans wel draaien en de harde schijf ook hoorbaar is.
Nu vermoed ik dat de videokaart geen stroom krijgt, aangezien de fan van de videokaart niet draait (en er dus ook geen beeld is). Hij is uiteraard aangesloten op de voeding.
Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd hem aan te sluiten en heb hem er ook al in en uitgehaald... Zonder resultaat dus.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ps. ik beschik helaas niet over een 2e systeem (laptop niet meegerekend..) waar ik hem in kan testen..

Verwijderd

Ik zou in ieder geval beginnen met het kaal opbouwen van de PC.
Liefst zelfs moederbord los op de moederbord doos plaatsen en voeding aansluiten, geheugen (1 niet 2) plaatsen, CPU (denk er om de koeler goedom te plaatsen en koelpasta) en als laatste de videokaart.

Nu zien of systeem werkt, BIOS resetten eventueel. Als deze combinatie niet werkt en de fan van de videokaart nog niet draaid dan is deze vermoedelijk defect of het moederbord. Beste is dan om dan naar de winkel te gaan en te vragen of ze het voor je ter plekke kunnen testen (misschien eerst ff bellen met de winkel voor een afspraak).

Groeten,
Peter

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:18

gws24

Thinking is hard!

Je moet waarschijnlijk even de aansluiting van de voeding op je videokaart goed aandrukken. Had namelijk hetzelfde probleem nadat ik bezig was geweest in mijn kast, dit werkte.

Het feit dat de fan(s) op de videokaart niet draaien geeft al aan dat de videokaart geen stroom krijgt. Als je zeker weet dat de aansluiting goed is/zit dan is waarschijnlijk de videokaart defect (@PMS: het mobo heeft er volgens mij niks mee te maken). Ik zou toch proberen om de videokaart even bij een vriend of kennis te testen. Dan weet je zeker of ie het doet.

[ Voor 52% gewijzigd door gws24 op 31-03-2004 20:47 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.