Toon posts:

Harde Schijf wordt niet altijd gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC voor her eerst aanzet dan wil ie niet altijd mij HDD's zien, de CD-ROM's zijn wel altijd aanwezig. Ik krijg ook geen "...INSERT DISK..." of zoiets te zien. Als ik dan op reset druk is alles wel aanwezig en werkt mijn PC gewoon als normaal. In Windows heb ik dus geen problemen meer alleen bij het opstarten nadat ie uit is geweest. dit gebeurde sinds ik 512MB erbij gedaan heb. Ik had eerst het vermoeden dat mijn HDD op het punt van sterven stond en mijn vermoeden werden sterken na topic via de serch te hebbn gevonden. Maar toen las ik een reply over de voeding en wil dus effe zeker weten dat het niet de HDD is.

Mijn systeem

AMD XP 2200 @1800
256 + 256 + 512 aan geheugen
20GB schijf met een Master Cooler (ALU) drive
60GB schijf met een Master Cooler (ALU) drive
FireWire PCI kaart
Creative Player 5.1
ATI Radeon 9700np met 128MB geheugen
Sony CD-RW drive
LiteON DVD-ROM drive

Dit alles in een standaard Norrod kast met een 300watt voeding!??

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Voedingkabels goed aangesloten/aangedrukt?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die voeding zou te weinig kunnen zijn. Ik weet niet wat voor merk het is (nogal belangrijk, een Q-tec gaat dit waarschijnlijk niet trekken, een Antec Truepower met gemak).

trek er eens wat zooi uit en kijk wat hij dan doet.
handigst lijkt me om er even een heel simpel videokaartje in te vrotten, zo'n 9700 is nogal een slurper.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding kabels zijn allemaal goed aangesloten, kheb er sinds de installatie ook niet meer aangezeten. Maakt het ook wat uit wat allemaal op dezelde voeding kabel zit?

HDD0, HDD1 en 1.44 drive zitten opzelfde voeding kabel
CD-ROM, DVD_ROM en de Radeon kaart opdezelde voeding kabel.

De merk van mij voeding is MaxPower

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 16:02 . Reden: typo ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:02
Download het programmaatje van SMART eens, dat is voor Windows. Heel handig, test de harddisk heel snel. ZOek op google.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 16:00:
De voeding kabels zijn allemaal goed aangesloten, kheb er sinds de installatie ook niet meer aangezeten. Maakt het ook wat uit wat allemaal op dezelde voeding kabel zit?

HDD0, HDD1 en 1.44 drive zitten opzelfde voeding kabel
CD-ROM, DVD_ROM en de Radeon kaart opdezelde voeding kabel.

De merk van mij voeding is MaxPower
Maxpower = prut.

Ik denk dat je voeding het gewoon idd niet trekt, een andere verklaring zou ik zou direct niet kunnen verzinnen. Trek er dus een wat shit uit of boot gewoon een paar met maar 1 HD.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn nou echte goeie goedkope voedingen!? Meestal koop ik al mijn spul van Norrod en ze hebben alleen Q-Tec. Is een Q-Tec 450 watt voldoende/goed?

Verwijderd

Topicstarter
[offtopic}

Hey dat is nou leuk als je "AMD" typt dan wordt er automatisch een logotje (zoals nu : AMD) voor in de plaats gezet :)

TEST:
ASUS
Intel
3dfx
Maxtor
IBM
Seagate

:)

[/offtopic]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 20:39 ]

Pagina: 1