Toon posts:

[vpn winroute] verbinding van buitenaf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vanbuiten af een VPN verbinding maken. Maar nu blijft de verbinding hangen op het controleren van gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik intern een VPN verbinding opzet gaat het wel goed.
Wij maken gebruik van de nieuwste versie van winroute ik heb hier de poort 1723 opengezet en het PPTP protocol. Het draait op een windows 2000 server.

• TouTaTis
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
(overleden)
Beetje weinig informatie :( Welke versie gebruik je, welk OS gebruik je, zit er een firewall tussen (zowel hardware als personal (software) firewall), staat er iets in de log files van Winroute, wat voor verbinding heb je (heeft je provider misschien een paar poorten geblokkeerd?) ?

Hier staat een guide.

[ Voor 57% gewijzigd door TouTaTis op 31-03-2004 16:06 ]

This space is for rent!

• TouTaTis
  • Niet online
(overleden)
Aaargh, quote ipv edit :(

[ Voor 95% gewijzigd door TouTaTis op 31-03-2004 16:05 ]

This space is for rent!

Verwijderd

Topicstarter
Het draait op een 2000 server DC
er zit geen firewall tussen we gebruiken winroute 4.12 om poorten te blokeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Je geeft een beetje te weinig informatie. Je beantwoordt maar één van de vragen die TouTaTis stelde.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus geen firewall tussen. Als ik een VPN verbinding probeer te maken vanaf een extern netwerk krijg ik na een tijdje de fout melding dat hij geen reactie terug krijgt van de VPN server.

Winroute draait op de zelfde server als de VPN server.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
OK, je hebt dus een Win2000 bak waarop je VPN hebt draaien èn WinRoute? Als je WinRoute stopt, werkt het dan wel?

Heb zelf ook een keer WinRoute gebruikt op een Win2000 Server omdat RAS niet goed werkte (ik installeerde en configureerde deze en kreeg meteen allerlei enge foutmeldingen). Ben uiteindelijk overgestapt naar Windows Server 2003 en toen ik daar RAS instelde (NAT èn VPN) werkte dat in één keer zonder enige problemen.

Aangezien ik niet aan poorten dichtzetten doe, heb ik verder niets nodig.

[ Voor 64% gewijzigd door Bart© op 01-04-2004 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit eerst op een ander server draaien dit ging altijd gewoon goed met winroute en vpn. Dus het moet wel gewoon kunnen maar hoe.

• TouTaTis
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:34:
Ik had dit eerst op een ander server draaien dit ging altijd gewoon goed met winroute en vpn. Dus het moet wel gewoon kunnen maar hoe.
Nog steeds te weinig informatie dus het zal maar wat giswerk worden...

4.1.2 is zo te zien een antieke versie ? Is daar geen update/patch voor ?

Er zijn wel wat problemen met Winroute icm een ADSL verbinding, misschien dat je daar last van hebt ? Hier staat hoe je dat kunt oplossen.

Daarnaast heeft Winroute pro een goede log functie. Met name de debug log is essentieel in het oplossen van dit soort vage problemen. Staan daar geen rare meldingen in ?

This space is for rent!

Verwijderd

Topicstarter
In het logboek van winroute staat niks.
en als ik van buiten af een VPN verbinding probeer op tezetten dan krijg ik de foutmelding 619 of 721

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nua l wel achter dat het aan winroute moet ligen want als ikwinroute uitschakel dan werkt de vpn verbinding wel.

• TouTaTis
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:27:
In het logboek van winroute staat niks.
en als ik van buiten af een VPN verbinding probeer op tezetten dan krijg ik de foutmelding 619 of 721
Kijk, hier is wat mee te doen:

Error 721: Remote PPP peer or computer is not responding. If you have tried many thing other people suggest like rebooting, reloading hardware and re-installing the VPN or dial in connection, you still get the same problem. I will suggest to check the router settings and make sure TCP Port 1723, IP Protocol 47 (GRE) are opened. Also make sure that the router has the PPP enabled.

Staat poort 47 wel open ?

This space is for rent!

• TouTaTis
  • Niet online
(overleden)
en foutcode 721 komt ook voor wanneer je XP als client gebruikt met service pack 1
en Windows 2000 als server
Symptomen
Het lukt u niet een VPN-verbinding tot stand te brengen tussen uw Microsoft Windows XP-computer en het netwerk van uw bedrijf, en het volgende foutbericht wordt weergegeven:

Fout 721: Gelijkwaardige eenheid van PPP op afstand reageert niet.
Oorzaak
Dit probleem doet zich voor wanneer een Windows XP Service Pack 1 (SP1)-client een VPN-verbinding tot stand probeert te brengen met een Windows 2000-server die deel uitmaakt van een cluster die het virtuele IP-adres van de cluster op TCP-poort 1723 gebruikt. Wanneer de server reageert met GRE-pakketten (Generic Routing Encapsulation), wordt het bron-IP-adres van het eerste IP-adres gebruikt dat aan de netwerkadapter is gekoppeld. Dit adres wijkt echter af van het virtuele IP-adres dat door de Windows XP-client is aangevraagd. De Windows XP-client negeert deze antwoordpakketten omdat ze afkomstig zijn van een ander IP-adres dan dat waarmee wordt geprobeerd verbinding te krijgen.
Klik hier voor meer informatie

This space is for rent!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is al opgelost door een update van winroute pro 4.25 naar winroute 5.
met de zelfde instellingen. Waarschijn lijk zat er een bugje in winroute pro 4.25.
Pagina: 1