The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Zitten er fans op het mobo geprikt? Of direct op de voeding indien dit het geval is probeer eens een fan te prikken (met een rpm meter gele draad) op de plaats waar cpu_fan bij staat.
weet iemand nog een leuke signature?
Ik heb gekeken en het mobo maakt nergens contact, er zit ook geen vijsje tegen ofzo.johnnyv.nl schreef op 31 maart 2004 @ 15:15:
Staat niet in de handleiding wat de sirene inhoudt? Ik gok op kortsluiting (mobo tegen de case aan)
In de handleiding vind ik zelf geen vermelding van de sirene...
De CPU fan (van boxed athlon) zit gewoon in de juiste cpu_fan aansluiting.snooze schreef op 31 maart 2004 @ 15:17:
Misschien kun je even de beepcode posten daar kunnen we wat meer mee (staat als het goed is ook in je handleiding).
Zitten er fans op het mobo geprikt? Of direct op de voeding indien dit het geval is probeer eens een fan te prikken (met een rpm meter gele draad) op de plaats waar cpu_fan bij staat.
Beepcodes vind ik niet.. imho een rotmobo...
Hier staat de manual btw
[ Voor 5% gewijzigd door The Dud3 op 31-03-2004 15:29 ]
die eerste duid op een te hoge temperatuur/voltage, en die 2e is de toon van een geheugen fout.
voor bijde moet je ff een bios reset doen (hetzij door de voeding 5 min uit te zetten en met ins op te starten, of de clr bios jumper te verzetten)
Ik krijg een sirene, maar BIOS reset lijkt niet te helpen, ik zal nog eens proberen...M1lamb3r schreef op 31 maart 2004 @ 15:39:
wat van toon krijg je: sirene, of 3x lang?
die eerste duid op een te hoge temperatuur/voltage, en die 2e is de toon van een geheugen fout.
voor bijde moet je ff een bios reset doen (hetzij door de voeding 5 min uit te zetten en met ins op te starten, of de clr bios jumper te verzetten)
Hmm dit probeerde ik maar geen verandering...M1lamb3r schreef op 31 maart 2004 @ 16:14:
wat ook kan helpen met die sirene, als het goed is zit in de socket (in het open 4kantje) een blauwe diode oid, die moet je dan voorzichtig omhoog buigen zodat als je de proc er in zet hij de proc raakt, stond d8 ik ook in het nf-s topic @ DOC (op eigen risico uiterraard)
Als dat groene lampje in de die ene seconde niet aan gaat zit het probleem bij de CPU of het mobo zelf en wordt het een RMA.
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)
Als ik de stroom aanzet gaat de rode led branden.--MeAngry-- schreef op 01 april 2004 @ 12:08:
Er zitten ook twee lampjes op je moederbord. Eentje die rood gaat branden als je computer stand-by is. Dat houd in dat de processor in ieder geval goed bevestigd is, en eentje die groen gaat branden als de processor daarnaast ook geen problemen oplevert tijdens het starten.
Als dat groene lampje in de die ene seconde niet aan gaat zit het probleem bij de CPU of het mobo zelf en wordt het een RMA.
Als ik de PC opstart gaat de groene led heel even aan, beginnen de fan's te draaien. Een seconde later stoppen de fans, groene led gaat uit, rode blijft aan en de sirene begint.
In de BIOS kan ik niet
Verwijderd
_richie_ zou je mij een email kunnen sturen, ik ben in een andere topic bezig over sure-online. Ik heb gelezen dat jij mij verder kan helpen.
pdebeer18@hotmail.com
Verwijderd
1.b - Nadat je CMOS hebt gecleared kies dan Load Optimized Defaults.
1.c - Kies daarna Sowftmenu, in deze menu druk je op de F7, en bevesitg dan met YES.
1.d - In hoofdmenu kies nu Advanced Chipset, en kies Optimaal.
1.e - Verlaat BIOS door op de F10 te drukken, bevestig dit met YES ( Save en Exit )
2.a - Kijk ook de koeler na, maakt het goed contact met de cpu core?
( Dit heb ik ook weleens meegemaakt, dat de Koeler niet goed contact maakt met de core en dan gaat alles uit, behalve de rode Lampje op je de MoBo. Deze blijft altijd branden, is een teken dat je MoBo nog leeft
FW
Verwijderd
-Na aanzetten een sirene.
-Fans bewegen een klein beetje in het begin, maar draaien niet.
-Groen lichtje op mobo gaat een fractie van een seconde aan
-rood lichtje blijft branden
-verder niets, dus ook geen bios
Wat ik al gedaan heb:
-fan vervangen en getest
-voeding vervangen en getest
-mobo uitgekleed. ttz, geen enkele andere kaart ofzo die inzat.
-cmos gereset (zowel met insert opstarten, batterij uithalen, jumper versteken)
-ram getest
-Het blauwe dingetje in de cpusocket nagekeken, zit nog goed vast.
-platgelegd (had ik ook ergens gelezen)
-nageken op slecht contact (vijsjes, moederbord tegen chassis, ...)
Nog suggesties?
Verwijderd
Ik heb echter ook 1 keer die sirene gehad en toen was de cpu dood. Maar dat is dus bij jou niet het geval..? (meerdere cpu's getest) Dan is het denk ik je mobo, wordt dus RMA'tje..
Heb je ook al ander mem en graka geprobeerd..?
Verwijderd
There is one more thing: It's been emotional
Verwijderd
Was het niet de insert-toets?Lord Llurch schreef op 27 april 2004 @ 21:58: of gewoon de home toets ingedrukt houden terwijl je reset, em pas loslaten na de eerste pieptoon
anyway, beide werken niet.
Mijn cpu heb ik nog niet vervangen of op een ander systeem getest.
Kga er nog effe aan prutsen en dan doe ik hem binnen. Mobo zit nog wel in garantie.
tnx voor advice
Verwijderd
zowel atx als p4 aangesloten of p4 los?(werkt trouwens beide bij mij)
Omschrijf je sirene eens, of is het gewoon wie wou wie wou (ambulance style)?
probeer zoveel mogelijk los te koppelen todat je sirene verdwijnt.
CHECK of je cooler niet verkeerd zet, ja dat gebeurd nog best vaak
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 14:23 ]
Verwijderd
Slaat dat nou weer op?!SmoothTweaker schreef op 28 april 2004 @ 14:01:
rare fout jullie hebben geen gevoel voor dit nf7-s moederbord, ik gok op kortsluiting/over voltage maar wel vaag je hebt alles al geprobeert ik denk dat je RMA moet aanvragen of even terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt
Verwijderd
De processor is een AMD 2500
overclockt naar 3200.
Hij heeft er al 5 werkende maanden opzitten met overclocking, zonder probleem. Temperatuur bleef ruim binnen de perken.
Het probleem heeft zich voorgedaan na transport in auto.
Ik sloot alles aan, starte op... en tijdens opstarten (windows was al backgroundprogjes enzo a het laden) valt hij uit.
Terug proberen aan te steken, en dan die sirene.
Frustrerend om niet in de bios te kunnen.
Ik heb echt wel goed gekeken voor kortsluitingen, fans hergeinstalleerd, cpu uitgehaald en terug stevig ingestoken.
Heb moederbord al volledig gestripd. Dus alles uitgehaald, CD, HD, ...
Allemaal zonder resultaat.
Opstarten met ins-del afwisselen helpt ook niet.
Van oververhitting kan toch geen sprake zijn op het moment dat ik hem aansteek.
I'm going
Verwijderd
Bios al gereset? Core crushed met verplaatsen? Je zou ook ff een andere athlon erin kunnen hangen om te kijken of het aan het bordje ligt of aan de processor.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 14:46:
De sirene is 2 tonig en blijft duren.
De processor is een AMD 2500
overclockt naar 3200.
Hij heeft er al 5 werkende maanden opzitten met overclocking, zonder probleem. Temperatuur bleef ruim binnen de perken.
Het probleem heeft zich voorgedaan na transport in auto.
Ik sloot alles aan, starte op... en tijdens opstarten (windows was al backgroundprogjes enzo a het laden) valt hij uit.
Terug proberen aan te steken, en dan die sirene.
Frustrerend om niet in de bios te kunnen.
Ik heb echt wel goed gekeken voor kortsluitingen, fans hergeinstalleerd, cpu uitgehaald en terug stevig ingestoken.
Heb moederbord al volledig gestripd. Dus alles uitgehaald, CD, HD, ...
Allemaal zonder resultaat.
Opstarten met ins-del afwisselen helpt ook niet.
Van oververhitting kan toch geen sprake zijn op het moment dat ik hem aansteek.
I'm going
Overhitting bij aanzetten kan zeker wel daar heeft ie maar heel even voor nodig.
Suc6 ermee iig
Dat zijn eigenlijk een beetje mijn "opmerkelijke" ervaringen.