Ik heb nu een 5.1 settje gekocht.
Alle speakers op de subwoofer correct aangesloten, speakers goed gezet.
Heb een Asus A7N8X Deluxe rev2.00 met de Soundstorm chip.
Heb dan de drie kabeltjes (groen, zwart en oranje) aangesloten op de subwoofer. Groen voor de 2frontjes links en rechts, en daar komt ook geluid uit. Dan de zwarte in de paarse poort op men mobo, voor de 2achterste, komt ook geluid uit.
En dan de gele, voor de center en bass, die dan op de oranje poort op men mobo gestoken, maar...die werken niet
Bij men Nvidia control panel test ik dan, hoor ik left, dan een raar mumu zo, precies de bass, maar dat moet normaal de center zijn denk ik, dan right, left surround, right surround (de achterste). en als ik liedjes afspeel zie ik dit:

Dus geen center en bass.
Als ik dan bij testen Dolby Surround Codering activeer, hoor ik en kijk ik naar dat diagram van hierboven:
Left (zie ik ook)
Center (zie ik ook)
Right (zie ik ook)
Left surround (zie ik ook, maar komt niet uit de achterste luidsprekers)
Right surround (zie ik ook, maar komt niet uit de acherste luidsprekers)
Bass (hoor ik niet, maar zie ik wel)
dus weer iets anders?
Ik heb alles al dubbel ge-checked, bass open gezet, speakers open, alles open.
Dan heb ik de kabel van de achterste speakers in men subwoofer, aangesloten op de center en bass, en dan krijg ik wel bass
Dus dat geluid komt uit dat zwarte kabeltje dat eigenlijk bedoeld is voor de achterste, dan steek ik die zwarte in die oranje, waar hij hoort, en dan weer niets van bass.
dus is dan die oranje connector op mobo kapot? Ik kan er echt niet meer aan uit
Alle speakers op de subwoofer correct aangesloten, speakers goed gezet.
Heb een Asus A7N8X Deluxe rev2.00 met de Soundstorm chip.
Heb dan de drie kabeltjes (groen, zwart en oranje) aangesloten op de subwoofer. Groen voor de 2frontjes links en rechts, en daar komt ook geluid uit. Dan de zwarte in de paarse poort op men mobo, voor de 2achterste, komt ook geluid uit.
En dan de gele, voor de center en bass, die dan op de oranje poort op men mobo gestoken, maar...die werken niet
Bij men Nvidia control panel test ik dan, hoor ik left, dan een raar mumu zo, precies de bass, maar dat moet normaal de center zijn denk ik, dan right, left surround, right surround (de achterste). en als ik liedjes afspeel zie ik dit:
Dus geen center en bass.
Als ik dan bij testen Dolby Surround Codering activeer, hoor ik en kijk ik naar dat diagram van hierboven:
Left (zie ik ook)
Center (zie ik ook)
Right (zie ik ook)
Left surround (zie ik ook, maar komt niet uit de achterste luidsprekers)
Right surround (zie ik ook, maar komt niet uit de acherste luidsprekers)
Bass (hoor ik niet, maar zie ik wel)
dus weer iets anders?
Ik heb alles al dubbel ge-checked, bass open gezet, speakers open, alles open.
Dan heb ik de kabel van de achterste speakers in men subwoofer, aangesloten op de center en bass, en dan krijg ik wel bass
dus is dan die oranje connector op mobo kapot? Ik kan er echt niet meer aan uit