Toon posts:

[WLAN] Lag bij online gaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het veel uit voor online gaming of ik via een utp kabeltje of draadloos zit?

Ik heb het idee dat ik soms lag bij online games zoals Counter-Strike. Verder is de verbinding goed. Heel zelden valt hij wel eens een paar seconden weg. Maar wel altijd 48/54 mbit verbinding. AP staat op 5 meter afstand.

Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat ik met utp kabel geen last heb van die lag.

AP: Asus WL-500g
WLAN NIC: Sitecom WL-110i 54mbit

Verwijderd

Ja, dit kan heel goed. Radiosignalen zijn nou eenmaal minder stabiel dan signalen over koper :)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je AP 5 meter verderop staat moet het toch geen probleem zijn ff een kabeltje door te trekken naar je PC. Of er moet 5 meter beton tussen zitten... 8)7

Verwijderd

Als er 5 meter beton zou tussen zitten heb je ook niks aan je wireless verbinding. Dus een beetje domme opmerking

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou ook een kabel op de ap aansluit, via welke verbinding maak ik dan gebruik van het netwerk? gebruikt ie dan de kabel of draadloos? kiest hij automatisch voor de snelste?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dat hangt van de netwerk instellingen op je computer af
ik heb bij mijn laptop zo'n tooltje geinstalleerd die automatisch omschakelt, standaard word dan de kabel gebruikt en anders wifi

btw dat progje is van toshiba zelf, dus ik weet niet of dat ook bij andere computers zou werken

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik game inmiddels ruim 2 jaar draadloos (alleen mijn muis en toetsenbord hebben nog wel een draadje). Ik kan zeggen dat ik niet meer last van lag heb gekregen. Ik speel MoHaa en CoD, maar in 9 van de 10 gevallen als ik lag heb, is het aan de server zijde.

Living the American Dream

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:56

jurma

simply connecting...

volgens mij ligt dat nietaan je AP, omdat je de 54mbit versie hebt dacht ik
Dit gebruikt internet toch nooit dus blijf je volledige internetverbinding houden van paar mbit

Dit heb ik iig bij mijn AP die precies hetzelfde is als die van jou.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Voor het soort lag dat de TS bedoelt maakt bandbreedte ook niet uit. Ik gooi het op een heel korte interruptie van de signalen.

Je radio kraakt toch ook wel eens?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:41:
Voor het soort lag dat de TS bedoelt maakt bandbreedte ook niet uit. Ik gooi het op een heel korte interruptie van de signalen.

Je radio kraakt toch ook wel eens?
helemaal mee eens.
de TS geeft ook aan dat de verbinding soms heel even weg valt. als dit onder het gamen gebeurd heb je uiteraard een lag....
Een radiosignaal is gewoon minder stabiel dan een signaal over koper.

Ervaring van mij is dat zelfs als je recht zicht hebt op je AP en er 5 meter vanaf zit dat de verbinding nog wel eens wil storen

kortom test met utp heb je geen lag meer dan lag het dus aan het wireless gebeuren

edit:

lettertje vergeten

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-04-2004 15:51 ]

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40

Tead

nnb

Ik heb een verbinding tussen 2 asus AP (WL-300g) en hier hebben we ook over zitten couterstriken, en absoluut geen last van lag. APs hebben geen obstakels (op 2 glasramen na) en zit een afstand tussen van 20m. Ik zie zelf geen verschil of we over draad gaan of over de wifi.
Pagina: 1