Streaming van DIVX uit geheugen ...

Pagina: 1
Acties:

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Uitleg
Op dit moment is er een 'player' gemaakt welke . avi bestanden vanuit het geheugen (memory) afspeelt! Echter wil deze geen DIVX bestanden afspelen :(

Om dit toch wel te laten afspelen is het mogelijk om DirectShow te gebruiken met een plugin voor DIVX . (uit geheugen) ..echter is deze niet te vinden?

Probleem
Het probleem is dus dat er persé gestreamed moet worden vanuit memory.
Windows Media Player / Real Player zijn geen opties (kunnen niet alles wat het moet kunnen)

Iemand suggesties om toch de DIVX af te laten spelen vanuit het geheugen?
Zelf de plug-in bouwen lijkt me extreem moeilijk?
Uberhaupt wel mogelijk? Iemand ervaringen hiermee?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Ik heb er weinig ervaring mee, maar volgens mij is het mogelijk om een stream (memory of disk maakt volgens mij nauwelijks uit) door de video decoders te sturen. Je zou evt. kunnen kijken hoe de frameserver van VirtualDub is opgezet, ik denk dat dat net zo iets is.

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is zeker wel mogelijk. Ik ben nu zelf bezig met zo'n AVI previewertje. DirectShow is the way to go! Er is een voorbeeldje in de DirectShow documentatie dat een file vanuit geheugen speelt zie hier. Ik denk dat je daar wel in vind wat je nodig hebt.
Wat gebruik je nu om bestanden af te spelen als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door SWfreak op 31-03-2004 15:01 ]

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik ga hier ff op reageren, ben nml degene die het gemaakt heeft :o
op dit moment gebruik ik mci, met een trucje om een eigen functie te gebruiken ipv een file. jouw functie geeft dan de data door aan mci, die het afspeelt.
dit werkt prima, zolang je als type 'avimovie' opgeeft. zodra je daar 'mpegmovie' opgeeft, wat nodig is om divx/xvid af te kunnen spelen, werkt het niet meer.

het gaat er dus om dat ik een divx af wil kunnen spelen vanut het geheugen, omdat vanaf schijf afspelen geen optie is. data komt binnen over het netwerk, en bovendien is tegelijk dezelfde file lezen en schrijven nog altijd lastig.

het idee, wat ik van een aantal mensen gehoord heb, is om een eigen directshow input-filter te knutselen, die er dan voor zorgt dat data vanuit het geheugen (of evt door het aanroepen van een ander programma) wordt aangeleverd. ik heb tenminste nog nergens een plugin/filter kunnen vinden wat dat kan.
ik heb alleen geen idee of het te doen is, zoiets knutselen. ik zal nog wel uitgebreide docs gaan zoeken, hopen dat ik wat nuttigs kan vinden. hou jullie op de hoogte :)
en als er iemand nog nuttige tips heeft, graag :)

Maak je eigen poll

• SWfreak
  • Niet online
Of je het misschien toch kan fixen met mci weet ik niet, maar als ik het zo goed beluister kun je letterlijk dat filter gebruiken waar ik net naar linkte (memfile gedeelte dan). Dat filter vraagt namelijk een stuk geheugen met daarin de complete file en een lengte van het stuk geheugen. Simpel... :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

SWfreak schreef op 31 maart 2004 @ 16:17:
Of je het misschien toch kan fixen met mci weet ik niet, maar als ik het zo goed beluister kun je letterlijk dat filter gebruiken waar ik net naar linkte (memfile gedeelte dan). Dat filter vraagt namelijk een stuk geheugen met daarin de complete file en een lengte van het stuk geheugen. Simpel... :)
Euhm, de complete file in het geheugen lijkt me een beetje veel bij een film? Of begrijp ik jou verkeerd 8)7? B)

edit:

Tsk, ík heb óók wel 1 gig geheugen hoor, wees maar niet bang ;) Maar niet iedereen he :P

[ Voor 13% gewijzigd door eamelink op 31-03-2004 16:40 . Reden: Geheugenpatsen :> ]

• SWfreak
  • Niet online
eamelink schreef op 31 maart 2004 @ 16:29:
[...]

Euhm, de complete file in het geheugen lijkt me een beetje veel bij een film? Of begrijp ik jou verkeerd 8)7? B)
Nee, je begrijpt me niet verkeerd. Bovendien, ik heb 1GB geheugen :Y) [/opschep]

[ Voor 5% gewijzigd door SWfreak op 31-03-2004 16:34 ]

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
het idee is dat een film gestreamd binnenkomt via het netwerk. op het moment dat het afspelen begint is dus nog niet de hele film beschikbaar. en bovendien hebben de meeste mensen gemiddeld 256 MB geheugen, dus dan wordt het toch lastig alles in het geheugen te krijgen :'(

het liefst zou ik de mci-oplissing gebruiken, maar dat gaat dus echt niet werken (wel met uncompressed avi trouwens, maar dat is niet echt wat je wil :o)
dan wel iets soortgelijks, dus bijvoorbeeld dat een of ander input-filter een onderdeel van mn programma aanroept, zodat dat deel input kan leveren. maar ik ben bang dat ik zoiets zelf moet gaan bouwen

Maak je eigen poll

Pagina: 1