Toon posts:

WDM drivers voor Pinnacle PCTV Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar deze zijn te vinden? Site van Pinnacle heeft ze niet... Wil graag 3rd party applications gebruiken met deze tuner.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
www.driverguide.com user:drivers pasw:all staan er verscheidene bij ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... daar vind ik geen wdm drivers voor de pctv deluxe. Alleen drivers voor de pctv pro (PCI) versie. De deluxe is USB. Of kijk ik er overheen?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 03:13
het is niet zozeer een gebrek aan wdm driver dat je probleem is (het is namelijk een wdm driver) maar het feit dat de deluxe een mpeg stream doorgeeft en die third party programma's een yuv signaal verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door amontillado op 31-03-2004 16:37 ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Okay, maar betekent dit dan dat ik de videorecorder software van Vodio.com niet kan gebruiken? Die software communiceert namelijk via de wdm driver. En lukt dat dan uberhaupt niet met een externe (usb) tuner?

• amontillado
vodio verwacht waarschijnlijkook een yuv stream. Ik zou zeggen meld/vraag het ze eens, in principe is het vrij eenvoudig om een extra capture graph te maken , gewoon wat filtertje met elkaar verbinden en voila (juist omdat de pinnacle een wdm driver gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Maar als mijn Pinnacle een standaard wdm drvier heeft (wat ze overigens wel beweren...) zou ik toch ook bv VirtualDub capture moeten kunnen gebruiken? Of heeft dat ook met die mpeg output te maken? VirtualDub vindt in ieder geval geen capture device...

• amontillado
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 09:37:
Maar als mijn Pinnacle een standaard wdm drvier heeft (wat ze overigens wel beweren...) zou ik toch ook bv VirtualDub capture moeten kunnen gebruiken? Of heeft dat ook met die mpeg output te maken? ...
Zoals ik al hierboven vermelde : De meeste third party progjes kunnen niet met de mpeg stream overweg, ze verwachten een yuv o.i.d. stream. WDM driver betekent niet per definitie ook een yuv signaal aangeleverd wordt.
De meeste hardware encoder kaarten (zoals ook de hauppauge pvr 250/350/usb2) hebben exact hetzelfde (en ook dat zijn wdm drivers).

Dus nogmaal de tip: Mail Vodio eens, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ze best open staan voor ideeën en misschien hebben ze zelfs al een oplossing voor je.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39
Kijk een hier: http://btwincap.sourceforge.net , mogelijk heb je er iets aan.

• amontillado
Nee daar heeft ie niks aan, dat zijn wdm drivers voor kaarten met de bt/connexant 8x8 chip. Dit is een heel ander apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een stuk verder :) Vodio.com kijkt wat ze kunnen doen en ik heb inmiddels Showshifter (ook een 3rd party app) aan de praat. PCTV Deluxe dus niet voor niets aangeschaft. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1