W2000 Terminal Server standaardprinter

Pagina: 1
Acties:

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 10:56
Hier werken werknemers vanuit Bree op een terminal server (Win 2000 server) in Hasselt, elk met een ander user account.
Het probleem is dat wanneer je een standaardprinter instelt voor een gebruiker, deze automatisch wordt veranderd in een gewone printer de volgende keer je aanmelt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:25
BartBlackMagic schreef op 31 maart 2004 @ 14:34:
Hier werken werknemers vanuit Bree op een terminal server (Win 2000 server) in Hasselt, elk met een ander user account.
Het probleem is dat wanneer je een standaardprinter instelt voor een gebruiker, deze automatisch wordt veranderd in een gewone printer de volgende keer je aanmelt.
Ik heb 't hier met een kix-scriptje opgelost; enige probleem is als gebruikers aanloggen met de remote desktop client van XP, waar printer-mapping aanstaat, want die printer-mapping gebeurt pas na het uitvoeren van het logonscript.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• BartBlackMagic
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 10:56
Ik heb 't hier met een kix-scriptje opgelost; enige probleem is als gebruikers aanloggen met de remote desktop client van XP, waar printer-mapping aanstaat, want die printer-mapping gebeurt pas na het uitvoeren van het logonscript.
Moet ik hier dan voor elke gebruiker een ander script gaan maken?

• StevenK
BartBlackMagic schreef op 31 maart 2004 @ 14:49:
[...]

Moet ik hier dan voor elke gebruiker een ander script gaan maken?
Oh... oeps, ik begreep je ff verkeerd.

Je wilt natuurlijk de gebruikers' lokale printer hebben ? Je kunt daarvoor de RDP 5.2 client gebruiken, dan mapt 'ie automatisch de lokale printers.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:39
BartBlackMagic schreef op 31 maart 2004 @ 14:34:
:?

anyway, als een gebruiker inlogt op een ts server dan wordt automatisch zijn standard printer gemapt in de ts sessie.
Deze printer mapping kan je uitzetten, maar volgens mij kan je dan niet meer afdrukken.
(Misschien handmatig ts001 aan lpt1 knoppen via netuse..)

Je moet iig niet denken dat je van te voren een printer moet aanmaken,
gewoon op de clients lokaal printer instaleren met de standard printer drivers van windows(bestaan die niet=op server ook installen), dan inloggen op ts met printer mapping aan!

[ Voor 4% gewijzigd door Weezer-DC op 31-03-2004 14:54 ]

• StevenK
Weezer-DC schreef op 31 maart 2004 @ 14:52:
[...]

anyway, als een gebruiker inlogt op een ts server dan wordt automatisch zijn standard printer gemapt in de ts sessie.
Deze printer mapping kan je uitzetten, maar volgens mij kan je dan niet meer afdrukken.

gewoon op de clients lokaal printer instaleren met de standard printer drivers van windows(bestaan die niet=op server ook installen), dan inloggen op ts met printer mapping aan!
Hier heb ik printer-mapping uit staan, voor elke vestiging een apart script die de printer van die vestiging als default zet....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Weezer-DC schreef op 31 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Dan kun je printen met de printers op de TS server zelf. Wat er dan kan gebeuren is dat er ergens een printje uit komt en de opdrachtgever geen idee heeft waar die printer staat.. dus local printer als default is soms gemakkelijker.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Printers aanmaken op de server, client printer redirection, een universal printer drivers, er zijn tal van mogelijkheden qua printing in terminal services omgevingen - je zal ons eerst even moeten vertellen hoe je huidige setup in elkaar zit :)

(sowieso is je topicstart wel erg mager qua informatie ;) )
Pagina: 1