welkom-scherm bij receptie

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27
Mensen,

Ik heb zitten twijfelen waar ik dit topic moet plaatsen, maar naar mijn idee hier.

Even een korte uitleg van wat ik zoek.

Momenteel hebben wij (het bedrijf waar ik werk) in onze "entree" een welkom bord staan. Daarop wordt met van die plak letters op gezet "we welcome today %klant% "

Omdat dit uit de tijd is, willen we graag iets in de geest van een 19" Aerodynamisch/designachtig TFT-schermpje hebben.

Op dit scherm moet dus komen te staan "we welcome today %klant% als er een klant komt.

Kom er geen klant dan moet onze company movie (een DVD) afgespeelt worden.

Nu is mijn vraag, zij hier kant en klare apparaten voor?
Het moet er dus ook mooi uitzien, dus er mag geen computer in de buurt staan, ook geen muis/toetsenbord.

Ook moet onze receptioniste makkelijk de teksten kunnen veranderen van de klanten.

wie heeft suggestie's?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Beetje offtopic misschien maar werk jij toevallig bij pemstar in almelo?

• Grolsch
olof schreef op 31 maart 2004 @ 14:30:
Beetje offtopic misschien maar werk jij toevallig bij pemstar in almelo?
wel in almelo, niet bij pemstar, hoezo?

• olof
Daar gebruiken ze namelijk precies zo'n bord als die die jij wil vervangen.

Maar kun je niet een pc wat verder van het scherm af zetten? Ik bedoel een verleng kabel netjes weggewerkt naar de balie laten lopen waar dan de pc staat?

• Grolsch
olof schreef op 31 maart 2004 @ 14:33:
Daar gebruiken ze namelijk precies zo'n bord als die die jij wil vervangen.

Maar kun je niet een pc wat verder van het scherm af zetten? Ik bedoel een verleng kabel netjes weggewerkt naar de balie laten lopen waar dan de pc staat?
dat zou eventueel nog wel kunnen, maar dan moet de pc aan de andere kant van de muur komen te staan.
Maar dan nog vind ik het geen profesionele oplossing, het moet wel makkelijk te wijzigen zijn natuurlijk.

Ik vroeg me af of er geen kant en klare apparatuur voor is, wat je dmv een web-interface kan bedienen oid.

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Wij gebruiken voor onze vidiwall een applicatie genaamd SiteScheduler die d.m.v van een speciale videokaart de vidiwall aanstuurt (zit een kabeltje van 120 tussen de PC en vidiwall)

Where is my ANY key

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:45
Als je dmv een webinterface de monitor wilt kunnen bedienen dan kom je al snel op een monitor met een geïntegreerd systeempje. Op zich zou ik dat ook best wel profesioneel vinden, een via-systeempje aan een monitor vastgeplakt.

Ik snap nog steeds het idee van die tekst niet helemaal... Wordt het een paar keer per dag aangepast of dagelijks of om de 5 minuten. Weet de receptionist van te voren wie er binnen gaat komen of moet ze dat snel inkloppen???

Maar met een klein systeem achter de monitor hoeft dat geen probleem te zijn. Moet je alleen nog een winkel zien te vinden die dat verkoopt :|

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Grolsch
cefas schreef op 31 maart 2004 @ 14:38:
Wij gebruiken voor onze vidiwall een applicatie genaamd SiteScheduler die d.m.v van een speciale videokaart de vidiwall aanstuurt (zit een kabeltje van 120 tussen de PC en vidiwall)
klinkt interesant, heb je misschien een website met info oid?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Misschien gewoon een draadloze verbinding voor de monitor? Die zijn toch tegnwoordig gewoon mogelijk?

Overigens stel deze voor: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.old-computers.com/museum/photos/apple_mac_se30.jpg
Geen losse computer meer nodig en gebruiksvriendelijk :Y) (muis en toetsenbord even wegdenken...

[ Voor 7% gewijzigd door djluc op 31-03-2004 14:45 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, of een iMac of iets dergelijks. Dat is zeker wel stijlvol.

• olof
Misschien ook wel een goed idee.
Ik neem aan dat bij de receptie al wel een computer staat. Zet daar een videokaart in met tv uit (of een tv kaartje), koop zo'n draadloze video transmitter (www.conrad.nl en zoeken op 350498 - 8B).
Koppel deze aan een tv of lcd tv oid.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3504/350498_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door olof op 31-03-2004 14:49 . Reden: plaatje toegevoegd ]

• Grolsch
djluc schreef op 31 maart 2004 @ 14:44:
Misschien gewoon een draadloze verbinding voor de monitor? Die zijn toch tegnwoordig gewoon mogelijk?

Overigens stel deze voor: :)
[afbeelding]
Geen losse computer meer nodig en gebruiksvriendelijk :Y) (muis en toetsenbord even wegdenken...
als dat design is :r omg wat een lelijk ding.

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Grolsch schreef op 31 maart 2004 @ 14:42:
[...]

klinkt interesant, heb je misschien een website met info oid?
http://www.centro-software.nl/ss.htm Al moet ik wel zeggen voor een videotje draaien hebben we een dvd speler op de videokaart aangesloten en normaal gebruiken we het voor real time beurs informatie te laten

Where is my ANY key

Pagina: 1