Mensen, ik ben echt ten einde raad... Ik heb de search gebruikt, maar kom hier geen stap verder mee. Verder weet ik dat er een hele boel knappe koppen op dit forum kijken, dus vandaar deze post...
Na een wat sloom AMD systeem, vond ik dat het maar eens tijd werd voor een upgrade. Ik dacht, ik doe alles meteen goed, en heb dus allemaal nieuwe stuff aangeschaft:
AMD Athlon 64 3200+
MSI K8T Neo F2R
Club 3D Ati Radeon 9800pro 256Mb (met Zalman cooler+fan)
Seagate S-ATA 120Gb Hdd
Heb ik alles bij elkaar, werkt het zaakje niet....
Hij geeft eerst aan BIOS NOT INSTALLED
Volgende scherm CMOS/GPNV Checksum Bad
En dan hangt ie... kan niets meer..
Nu heb ik een D-barcket, en die geeft van 1 t/m 4 eerst drie groene en dan een rood ledje aan, handleiding erbij "Testing RTC (Real Time Clock)
Volgens de search alles geprobeert
(kaal systeem, ander geheugen, andere videokaart, cmos clearen, batterijtje uit het moederbord om de bios te clearen... noem het maar op...ik heb zelf een andere PSU geprobeert.)
Toen heb ik dus meteen mijn mobo RMA opgestuurd... naar Alternate by the way.
Duurde best wel lang, en kreeg toen het bericht dat hij niet defect was... liep volgens hun als een zonnetje.
Ik heb hun helpdesk meerdere malen gebeld (vriendelijk geholpen) en volgens hun was de enige mogelijkheid dat het aan de CPU lag... iets met dat bij de Athlon 64's daar de RTC zal.
Zou je denken... stuur die CPU dan terug en laat em testen...simpel!
Maar dat heb ik al gedaan (Salland Automatisering) en die konden ook niets verkeerds aan de CPU vinden
Ik word er echt knetterleip van, het is net of er een floek rust op mijn PC...
Iemand enig idee?
Na een wat sloom AMD systeem, vond ik dat het maar eens tijd werd voor een upgrade. Ik dacht, ik doe alles meteen goed, en heb dus allemaal nieuwe stuff aangeschaft:
AMD Athlon 64 3200+
MSI K8T Neo F2R
Club 3D Ati Radeon 9800pro 256Mb (met Zalman cooler+fan)
Seagate S-ATA 120Gb Hdd
Heb ik alles bij elkaar, werkt het zaakje niet....
Hij geeft eerst aan BIOS NOT INSTALLED
Volgende scherm CMOS/GPNV Checksum Bad
En dan hangt ie... kan niets meer..
Nu heb ik een D-barcket, en die geeft van 1 t/m 4 eerst drie groene en dan een rood ledje aan, handleiding erbij "Testing RTC (Real Time Clock)
Volgens de search alles geprobeert
Toen heb ik dus meteen mijn mobo RMA opgestuurd... naar Alternate by the way.
Duurde best wel lang, en kreeg toen het bericht dat hij niet defect was... liep volgens hun als een zonnetje.
Ik heb hun helpdesk meerdere malen gebeld (vriendelijk geholpen) en volgens hun was de enige mogelijkheid dat het aan de CPU lag... iets met dat bij de Athlon 64's daar de RTC zal.
Zou je denken... stuur die CPU dan terug en laat em testen...simpel!
Maar dat heb ik al gedaan (Salland Automatisering) en die konden ook niets verkeerds aan de CPU vinden
Ik word er echt knetterleip van, het is net of er een floek rust op mijn PC...
Iemand enig idee?