Toon posts:

[XP] Kan Dos naast WIndows XP geiinstalleerd worden?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het, ivm met oude troep, mogelijk dos naast windows xp te draaien?

Heb momenteel XP geiinstalleerd, maar zou daar dus een dosversie naast willen kwakken, zodat ik bij opstarten kan kiezen. Wellicht is dit ivm fat enzo niet mogelijk maar goed...

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:59

CNS

Op zich moet dit kunnen. Ik denk dat je DOS op de C partitie moet installeren, omdat je niet kan kiezen op welke partitie je DOS wilt installeren (is alweer zolang geleden) en XP op je D-schijf. Daarna met een losse bootmanager moet het geen probleem opleveren.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Maar waarom wil je dit?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 00:20
Hij zegt oude troep toch?

Verwijderd

Dat zegt hij toch? "ivm met oude troep"

Als je niet zo vaak van dos gebruik hoeft te maken is het misschien wel zo prettig een dos-opstartdiskette te gebruiken en een kleine fat16 partitie op je hdd aan te maken.

Dan heeft windows er niet onder te lijden verder.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53
misschien ook een id om dos in vmware/virtual-pc te installeren, dos vraagt toch bijna niets van je pc, en je zit dan ook altijd nog in windows xp hoef je weer niet opnieuw op te starten

[ Voor 5% gewijzigd door InfoTracer op 31-03-2004 14:31 . Reden: type en leestekens ]

Verwijderd

Kan zonder problemen , als je er maar rekening mee houd om dan fat16 te gebruiken

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Yep, draai hier al bijna 3 jaar een dual-boot DOS-WinXP syteempje, ideaal voor oude en nieuwe troep. Ik moet er wel bij vertellen dat ik er eerst DOS erop heb gezet, daarna WinXP. De omgekeerde weg lijkt me een stukje lastiger.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik bedoelde ook meer een diskette had evenover dat oude troep heengelezen sorry :X

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1