Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 11:28

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Het volgende doet zich voor:

1. Als je met IE of Firefox iets downt naar je D schijf, pleurt hij het altijd eerst op de C schijf... waaaaaaaarom? en wat kan ik daaraan doen

2. Na wat ruimte gecreeerd te hebben op mijn te kleine c partitie (1,1 gig op4.7 gig) begon ik met het downen van een 1 gig groot bestand. Na 50 % ontdek ik echter dat mijn c schijf vol zit. wtf. Hij creeert nu dus 1 file in temp en 1 in de firefox cache dir, waar dus allebei eigenlijk hetzelfde instaat. Wederom: waaaarom? Ik kan nu met geen mogelijkheid de lineage 2 beta downen terwijl ik 15 gig vrij heb op mijn D schijf, daar moet toch een oplossing voor zijn?

Iemand een oplossing/fatsoenlijk download prog dat niet eerst alles op de c schijf MOET pleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 14:01

Luppie

www.msxinfo.net

Je moet je Temp.Internet Files op je D zetten
Kan je instellen in IE in Extra -> Opties -> etc. (ff zoeken)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12

Kvn

Gewoon Flashget ofzo gebruiken? Zie het probleem eerlijk gezegd niet echt. t lijkt me nogal basic. Gewoon aangeven dat ie op je D moet opslaan. Wat je in IE toch ook echt kan. Maar dan zonder temp eventueel met Flashget.

Owja, tip! Partition Magic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het wel met TS eens dat het ongelofelijke onzin is, dat vooral IE eerst de boel naar een tempdir download. Je geeft toch aan dat je het op die plek wil hebben? Da's zelden voor niks.
Ik kan er ook geen technische reden voor verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 23:16
Je kan je normale temp dir ook laten verplaatsen naar je d:\ schijf

als het goed is onder systeem eigenschappen heb je de optie om het pad te wijzigen naar een zelf gekozen temp pad ( zowel 2000 als xp als ik het goed heb)

dan ben je van het probleem af dat je c schijf steeds vol zit door tempfiles :)

To change the disk on which the default Temp directory resides (Win NT and 2000):

Go to:
Control Panels
System
Advanced
Environment Variables
Locate the variable named Temp
Change its value to the disk you want
for instance, from C:\Temp to D:\Temp

[ Voor 31% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 31-03-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
aangeven dat ie op d op moet slaan heeft overigens geen zin, hij maakt alsnog de bestanden op C aan, dat is het belachelijke ervan.

temp inet files op andere schijf zetten kan ik nog proberen, maar alsnog heeft hij 2 keer zoveel ruimte nodig als...nodig. En dat is toch gewoon fucking belachelijk?

edit: als je temp inet files verplaatst, verplaatst ie dan ook de /temp dir? daar gaat het eigenlijk om :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xtinction op 31-03-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Download het bestand met GetRight. GetRight download direct naar de opgegeven lokatie, kan het downloaden op een later tijdstip voortzetten en kan geaccelereerd downloaden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-07 21:18

DvE

ORA-00000

www.informatique.nl --> Componenten --> Harddisks

Knock yourself out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Laatst online: 11:12

Kvn

Argh probeer nou gewoon Flashget zoals ik zei |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
DvE schreef op 31 maart 2004 @ 14:01:
www.informatique.nl --> Componenten --> Harddisks

Knock yourself out.
het grappige van die reply is dat het niet eens zou helpen :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
ben nu met flashget bezig.. is ook lekker snel nu @ 1 mb/sec ipv die 300 kb van FF en IE, ik wacht in spanning op het bericht dat me c schijf vol zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Xtinction schreef op 31 maart 2004 @ 14:04:
[...]

het grappige van die reply is dat het niet eens zou helpen :D :D
Nou kan ik hier weer serieus op in gaan door te zeggen dat je de nieuwe schijf niet moet toevoegen maar het geheel opnieuw moet inrichten zodat je meer ruimte op je C-schijf hebt.

4,7 Gb is natuurlijk uberhaubt wat klein voor een primaire partitie tegenwoordig.

[ Voor 12% gewijzigd door DvE op 31-03-2004 14:14 . Reden: Sorry, 4,7Gb ipv 4..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 20:48
Tja, je kan ook een andere browser overwegen... ...wellicht Mozilla ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Mja mozilla is maar traag ivt firefox, heb et een tijd gebruikt, maar toen ik eenmaal firebrid draaide hoefde ik niet meer terug :)

edit: Dve: ik zei zelf niet voor niets "te kleine" :) Volgende format gaan al die partities naar de klote, ik heb het voordeel er nog niet van ingezien, lekker alles op C :)

[ Voor 41% gewijzigd door Xtinction op 31-03-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Succes met Flashget in ieder geval.
Maar lijkt me niet onverstandig om het toch een wat grotere partitie er van te maken.
Of installeren van Program Files zooi op je D: schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik gebruik getright, zo omzeil ik die temp aanmaakfile. Wel oppassen met dit soort software, er wordt vaak spy/adware meegeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb dit zelf pas ook gehad toen ik iets van 3gb aan het downloaden was,
toen via my puter > properties > advanced > environment variables zowel de TEMP als TMP directory op de grootste partitie gezet. Heb toen die grote download geresumed: nergens last meer van gehad. Dit onder XP overigens,
(Gebruik als browser FireFox)

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 01-04-2004 02:42 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 20:36
Dezelfde irritatie als TS heb ik met installers, vooral van game-demo's, die alles eerst persé op C: willen uitpakken! |:( Dan heb je de installer op bv. je 20 GB F: schijf staan, zeg je dat je het wilt installeren op F:\gamenaam en vervolgens gaat hij vrolijk eerst de hele zooi uitpakken in je C:\Documents and Settings\<usernaam>\Local Settings\Temp dir !

En het ergste is helemaal als ze die zooi na voltooide installatie niet vanzelf verwijderen. Heb je voor je het weet meer dan 1 GB aan overbodige temp-shit daar staan! :X

Maar de oplossing die hier direkt boven mij staat lost dat probleem in ieder geval ook op! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 01-04-2004 11:12 ]

Pagina: 1