Toon posts:

Wireless netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Sitecom wireless modem/router, en een sitecom wireless USB netwerkkaart. Echter lukt het me niet om via de pc op de sitecom router te komen. Via IE zegt ie zoekopdracht niet voltooid als ik IP ingeef van router (192.168.0.1) Netwerkkaart staat op obtain IP adress, zelfs een ping naar router werkt niet. Echter als ik een vast IP adres ingeef(192.168.0.2), kan ik wel een ping naar router doen, maar via IE nog steeds niet de router benaderen. Mcafee Firewall uitgeschakeld, OS WIN XP. Wireless verbinding tussen pc en router staat op excellent, is te lezen bij status netwerk. Ik heb alles al geprobeerd, netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, noem maar op. Wie kan mij helpen!!!!!

Alvast bedankt.

Verwijderd

is standaar het router ip niet 192.168.1.1 ????

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
heb je het ook al gewoon met een utp kabel geprobeerd?

Verwijderd

juiste ESSID ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ESSID is Sitecom. Ik heb nog niet met UTP geprobeert, maar dat moet niet uitmaken lijkt me. Verbinding bestaat, maar kan niet inloggen op router. IP is 192.168.0.1. IP 192.168.1.1 ook al geprobeerd, maar maakt niet uit. Overigens maakt het helemaal niet uit wat je bij Browser invoert. Hij geeft continu zoekopdracht niet voltooid aan.

Verwijderd

Heb je toevallig al eerder een WEP(key) ingevoerd in de router??

zo ja heb je die wel ingevuld bij je wireless opties??

Reset je router eens weet je tenminste dat alles eruit is

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Het is zo ie zo beter om eerst over utp te gaan dan kan je alles van wireless goed instellen en dan kan je ook via wireless maar daar heb ik zelf niet echt goede ervaringen mee.
dus mijn advies gebruik utp ;)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Idd, dat zou ook mijn advies zijn. Als je ff een verkeerde instelling maakt (bijvoorbeeld verkeede MAC-adres toevoegen die wel toegang mag hebben of een WEP-key toegevoegd maar niet opgeschreven) dan kun je er wireless niet meer bij en dan MOET je wel via een UTP-verbinding het ding verder instellen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren avond nog even bezig geweest. Via UTP kan ik inderdaad op de router komen. Alles geconfigureerd, en weer aan wireless gehangen. Maar nog steeds kan ik m niet benaderen via IE. Nu ben ik er inmiddels al wel achter dat er 2 andere wireless netwerken in de weg liggen, waarschijnlijk van de buren. Die gebruiken ook de standaard IP range, 192.168.0.1 Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste oplossen? Door een andere channel te gebruiken? (staat nu standaard op 3) Of een andere IP range gebruiken? En welke IP range kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderd

Geprobeerd om een ander subnet te gebruiken?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Dan zoi ik proberen een andere IP-range te pakken, maar sowieso een ander SSID te gebruiken dan de buren.
Pagina: 1