Toon posts:

Microsoft Space Simulator op Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid het spel draaiende op XP. Ook niet met de compatability mode.

Heeft iemand een idee hoe je dit oude maar heersende spel draaiende krijgt op xp?

Verwijderd

-> Spielerij - Problemen & Vragen

Heb je Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP al doorgenomen? Wat gebeurd er als je hem start? Wat heb je verder al geprobeerd / gezocht? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:40 ]

Verwijderd

Misschien handig als je dit voortaan in SPV post en aangeeft dat het een DOS spel is. ;)

SPV Faq: Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP al gelezen/getest?

Het lijkt mij dat DosBox of het aanmaken van een aparte DOS bootdiskette wel de oplossing is voor dergelijk oude DOS spellen. Let er alleen wel op dat NTFS partities (en voor ouder dan Dos7: Fat32) niet met een DOS bootdiskette gebruikt kunnen worden.

Mocht dat allemaal niet werken, en je toch de feeling van MSS willen hebben, neem dan eens een kijkje naar Orbiter: http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dosbox werkt niet.

Na het spel met dosbox te hebben gestart, wordt het direct afgesloten en beland ik na 'Microsoft Space Simulator (c) 1994 BAO ltd.' weer in de dosprompt...

Verwijderd

• Heb je ook al de MSSPACE.INI bewerkt om de SVGA.DRV te veranderen naar SVGA8.DRV ?
  • Al getest met de MCGA, EGA, VGA driver?
  • Maak je gebruik van een VESA 1.2 utility/driver/wrapper?
  • True-DOS bootdisk (zie boven) al getest?
  • Je kunt altijd nog overwegen om een oude P1 voor een paar knaken bij de oud-ijzerboer te halen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook al de MSSPACE.INI bewerkt om de SVGA.DRV te veranderen naar SVGA8.DRV ?

-Jep. werkt niet.

Al getest met de MCGA, EGA, VGA driver?

-nog niet. ga ik nu doen.

Maak je gebruik van een VESA 1.2 utility/driver/wrapper?

-Nop. Ik dacht dat dat standaard in XP zat?

True-DOS bootdisk (zie boven) al getest?

-Nog niet. Wat adviseer je dan voor een bootdisk te maken?

Je kunt altijd nog overwegen om een oude P1 voor een paar knaken bij de oud-ijzerboer te halen...

-Hehe. Die staat naast deze pc. Alleen weet ik uit een grijs verleden nog, dat die weer geen goede videokaart had (de boel flikkerde en was erg traag). Nu is daar win98 op geiinstalleerd dus zelfde probleem hehe.

Verwijderd

de boel flikkerde en was erg traag
Kijk dan eens in de handleiding/readme.txt want daarin staan een aantal tips om dat (flikkeren/traag) op te lossen.
Een 2ehands (PCI-1, 2 of 4MB) videokaart voor een P1 kost hier in Delft bij de oudijzerboer-/recyclebedrijf-/2ehandswinkel 1 a 3 euro. Let er dan gelijk op dat je een videokaart neemt die goed uit de verf komt uit de readme.txt en diverse online reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 14:49 ]

Pagina: 1