Ik heb zo vaak een netwerkje in elkaar geflanst maar deze keer wil het toch echt niet lukken.
Internetverbinding Chello Plus
Router Edimax 6004
2 Computers draaiend op XP Home en XP Prof
Draai geen firewall
Beiden computers hebben internet en kunnen elkaar pingen. Soms zien ze elkaar ook in de MSHOME omgeving alleen heb ik dan geen access. Andere keer kan ik niet eens op MSHOME komen enkrijg ik:
Mshome is niet toegankelijk. U heb mogelijk niet de juiste machtingen blabla.
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.
Voorheen heeft alles gewoon gedraaid, enige verschil zit em in de internetverbinding. Voorheen Planet ADSL nu Chello plus.
Mischien heeft het te maken met dat ik het Macadress gekloond heb in me router waardoor router en PC1 hetzelfde mac adres hebben? Volgens diverse topics op GOT maakte dit overigens nix uit.
Internetverbinding Chello Plus
Router Edimax 6004
2 Computers draaiend op XP Home en XP Prof
Draai geen firewall
Beiden computers hebben internet en kunnen elkaar pingen. Soms zien ze elkaar ook in de MSHOME omgeving alleen heb ik dan geen access. Andere keer kan ik niet eens op MSHOME komen enkrijg ik:
Mshome is niet toegankelijk. U heb mogelijk niet de juiste machtingen blabla.
De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar.
Voorheen heeft alles gewoon gedraaid, enige verschil zit em in de internetverbinding. Voorheen Planet ADSL nu Chello plus.
Mischien heeft het te maken met dat ik het Macadress gekloond heb in me router waardoor router en PC1 hetzelfde mac adres hebben? Volgens diverse topics op GOT maakte dit overigens nix uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:35 ]