Toon posts:

Motorola Surfboard icm Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft Chello een Motorola Surfboard modem bij mij afgeleverd en mijn oude vertrouwde LANcity modem meegenomen. Bij het Motorola modem zat netjes een instructie die ik dan ook keurig heb gevolgd. Alles aangesloten en gaan met die banaan,..... NOT, ik krijg gewoon geen IP adres toegewezen door UPC. Dus even gebeld met de helpdesk die verassend snel (< 30 sec) opnamen. Met een medewerker mijn netwerkkaart 3 keer opnieuw geinstalleerd en van auto op 10 halfduplex gezet. Modem meerdere malen aan en uit en ook de pc meerdere malen aan en uit. Uiteindelijk krijg ik dan een IP adres en kan ik via de aktivatie site mijn nieuwe modem activeren en ik heb internet.

Maaaaaar, ik heb 2 pc's dus ik wil mijn router er weer tussen hangen. Volgens de medewerker van de helpdesk moet dit geen probleem zijn. Gewoon modem uit en router aansluiten. Modem weer aan en router aan en.... geen IP adres. Ik heb een Sitecom DC202 (v1) router die het met mijn LANcity modem altijd probleemloos heeft gedaan. MAC adres gekopieerd in de router en dat zou voldoende moeten zijn. Maar als ik probeer te connecten krijg ik de melding "Geen verbinding met de DHCP server". Als ik nu internet weer meteen aansluit aan mijn pc krijg ik ook geen IP adres meer. Via IPCONFIG /RENEW krijg ik nu ook de melding "Geen verbinding met de DHCP server".

Ik word er zo langzamerhand goed moe van. Heeft iemand een idee of zijn er mensen die deze problemen zelf ook hebben ondervonden?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Er zit zelfs een wizard in die chello ondersteunt ;) (die DC-202), maar waar het op neerkomt is dat je macadres gekloont wordt. Je zult dus het macadres van de netwerkkaart die je eerder geregistreerd had in de aps moeten clonen voor je router. Nadat je dit gedaan hebt moet alles al werken.

> werkt nu niet meer > wat is je ip adres?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
MAC adres heb ik inmiddels al tig keer gekloond maar verbinding krijgen ho maar 8)7 Maar bedankt voor de tip _/-\o_

Vanavond maar weer bellen met de helpdesk :(, zal wel niet zo druk zijn want er is voetbal op TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 14:14 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Als je meerdere netwerkkaarten hebt, zorg dan wel dat je de goede kloont. (zie ook help router). Bij minder goede kwaliteit netwerkkaarten wil het nog wel eens helpen je snelheid wat terug te schroeven naar bv 10mbit/half duplex. Je kunt op www.sitecom.com een flashprogje+firmware downloaden. Een firmware upgrade wil nog wel eens wat fijns doen :)

wat is / wordt het ip van je eigen computer (start/run/'cmd'<enter>/'ipconfig'<enter>) en kun je je router pingen (waarsch op ip 192.168.0.1) ?

ik wil trouwens even opmerken dat een heleboel over dit soort problemen is terug te vinden in een hoop topics. Kijk voor de aardigheid eens in Network Troubleshooting. zie met name Hoe deel ik Internet ? en FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 30% gewijzigd door SilentStorm op 31-03-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad 2 netwerkkaarten in mijn pc. Een 100mbit Realtek en een 10mbit 3Com. De 3com is echter gedisabled en het MAC adres dat ik gekloond heb is van de Realtek en dat is ook het MAC adres dat aangemeld is.

Snelheid van de netwerkkaart heb ik reeds samen met de medewerker van UPC op 10mbit halfduplex gezet. En ook de firmware heb ik gisteren al geupdate naar de laatste release, volgens mij v1.6 release 34.

Als ik mijn router aansluit en ik doe IPCONFIG /RENEW dan krijg ik IP adres 192.168.0.2 toegewezen dus dat gaat ook goed. Communicatie tussen mijn router en de clients gaat dus wel goed.

Maar ik heb even rondgezocht in het Network Troubleshooting forum en heb wel wat ideetjes opgedaan die ik vanavond thuis even ga uitproberen. Dus SilentStorm bedankt voor de input.

En mijn excuses voor het dubbelposten. Ik ben (nog) geen fanatieke bezoeker van dit forum maar kreeg van een collega de tip hier even te kijken en mijn probleem te posten. En ik moet helaas bekennen dat ik de policy over posten niet heb doorgenomen. Vrees dat mijn baas daar niet zo blij mee is :? Ik dacht even snel mijn probleempje posten en weer verdergaan met mijn werk. Moet wel op mijn werk want thuis doet mijn internet het niet :'(

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Graag gedaan hoor :)

offtopic:
Even over faq's en policies: dubbelposten wordt eigenlijk op geen enkel forum gewaardeerd. hier vindt je alles over de zogenaamde 'netiquette'. Met een forum 100.000 gebruikers wordt het al gauw een zootje als er niet wat regels zijn om het in goede banen te leiden. Het spreekt allemaal wel wat voor zich, maar als je hier verder wil raad ik je aan het iig een keer eens door te lezen.

in het hoofdscherm van je router staat ook je externe ip adres. Als dit met een 10 begint is het mac adres niet goed. Begint het met 169.154 of 0 dan kon de dhcp server niet bereikt worden (kabel / stekkers).

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren opnieuw tweemaal contact gehad met de Chello helpdesk en na lang kloten met verschillende medewerkers was er uiteindelijk één die me een correct advies kon geven. Probleem bleek te liggen in snelheid die ingesteld stond in de router. Standaard staat die op Auto en de DC202 v1 router kan dan wel eens een probleem geven met het Motorola Surfboard modem. Via een achterdeur uiteindelijk de snelheid in de router op 10mbit / half-duplex gezet en na een herstart van de router krijg ik eindelijk een IP adres.

Bedankt voor het meedenken jongens :*)
Pagina: 1