Toon posts:

[xp] Boot Record op fout HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar niks gevonden.
Ik heb 2 HD's in mijn systeem, waarvan 1 een oude lawaai makende oude maxtor 10GB is. Nou wil ik deze er graag uithalen. Als ik dat doe dan kan windows niet meer opstarten. Hij geeft dan de fout : disk boot failure. Erg raar omdat windows XP geinstalleerd is zonder deze schijf erin. Ik heb deze er pas later bij gezet!
Ook duurt het erg lang om naar de bios te komen als ik deze schijf eruit heb!

Ik heb nu de schijf er nog inzitten, anders kan ik dus niet opstarten. Ik heb hem wel met TweakUI disabled zodat hij na 3 minuten automatisch uitschakelt, maar sommige progamma's zoeken toch access naar deze schijf waardoor hij weer opspint!

Iemand enig idee hoe ik het bootverhaal kan oplossen ?

ow....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:28 . Reden: schijven staan beidde op primary.. oude HD is de slave. ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 13:27:
Ook duurt het erg lang om naar de bios te komen als ik deze schijf eruit heb!
Lijkt er dus op dat de schijf bijvoorbeeld handmatig in de BIOS ingevoerd is, waardoor hij blijft zoeken. Of er is iets fout met de bekabeling of het master/slave verhaal, waardoor de autodetectie niet echt vlot werkt.

Dus: kijk in je BIOS hoe de schijven ingesteld staan (handmatig, autodetect, etc.)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
idd handmatig. dat was ik even vergeten. Even kijken of dit mijn boot probleem ook verhelpt.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij nog steeds niet om de HD eruit te halen zonder dat ik windows niet kan opstarten! Wie helpt ?

Verwijderd

verandert windows de driveletters niet dan als er een 2e schijf wordt bijgezet ..??? kan zijn dat de bootschijf niet langer C: o.i.d. is... :?

Verwijderd

Topicstarter
sja ik snap er niks van.. deze schijf is E.. me boot is gewoon C volgens schijfbeheer in windows is dat ook de opstart schijf :S

Verwijderd

Oh ja nog wat vergeten...bootrecords onder xp al bekeken..?? ben ff naam van progje kwijt |:( ...met disk0,disk1, bootvolgorde etc....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 19:38:
Oh ja nog wat vergeten...bootrecords onder xp al bekeken..?? ben ff naam van progje kwijt |:( ...met disk0,disk1, bootvolgorde etc....
Oops was me al voor...mot vaker op F5 ramme... :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de schijf geformateert, partitie verwijderd, niks lijkt echter te helpen. Wat ook raar is, is dat ik de schijf in de bios heb disabled maar in windows komt hij wel te voor schijn.

Verwijderd

uitgebreide dos opstartschijf maken (bijv. madboot.com) , dos prompt, fdisk (of allemaal ff proberen)... kan voorlopig niets beters verzinnen... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:45 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat dingen met partition magic gedaan, er bevind zich geen boot sector op de schijf. Ik heb de partitie naar NTFS geconverteerd. de partitei verwijderd, weer toegevoegd. van alles, maar niks helpt!

Als ik de schijf in de bios op NONE zet, dan komt de schijf in windows WEL te voorschijn en kan ik hem gewoon aanspreken! Het maakt niet uit welke setting ik gebruik, zolang de schijf er niet in zit wil windows niet opstarten.

En hij blijft dan hangen bij het zoeken naar een boot bestand !

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

Verwijderd

Topicstarter
ok nu geprobeerd: recovery console van xp installeren. of ik even het password van de admin wil invullen. helaas heb ik dit nooit aangemaakt, dus ook dit gaat weer niet lukken! hoe kom ik nou weer achter het passwoord van de admin.

Verwijderd

Topicstarter
weet trouwens niet of het wel aan xp ligt, hij wil namelijk al niet eens voorbij het eerste opstart cycletje komen.
ik zie dus helemaal niks van xp opstart cyclus.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 09:45:
ok nu geprobeerd: recovery console van xp installeren. of ik even het password van de admin wil invullen. helaas heb ik dit nooit aangemaakt, dus ook dit gaat weer niet lukken! hoe kom ik nou weer achter het passwoord van de admin.
Probeer eens gewoon [enter], als je niets hebt aangemaakt, issie waarschijnlijk gewoon blank

Verwijderd

Topicstarter
enter heb ik al geprobeerd dat werkt helaas niet!

Ik ben er nu achter als ik mijn primary schijf waar windows op staat als slave instaleer en de andere schijf niet aansluit dan laad windows wel gewoon!

code:
1
2
3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

dat staat in mijn boot.ini dit kan geloof ik kloppen omdat partitie 1 een fat partitie was van een programma van mycom om de schijf te herinstalleren als het fout was gegaan.
Pagina: 1