512MB PC3200 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX)

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Ik zit met een probleem, dit geheugen is momenteel nergens te koop.

Nu is mijn vraag, ik ben van mening dat dit toch wel erg goed en snel geheugen is, maar is er ook nog een merk wat nog sneller geheugen heeft ?
Ik heb 2x 512 mb nodig voor mijn Athlon 64 3200+ in combinatie met het msi moederbord.

Ook zou ik graag willen weten of het zin heeft om nog sneller geheugen te nemen dus bijvoorbeeld 434 of 466 mhz.

Kingston is momenteel heel moeilijk leverbaar in nederland maar als er een nader merk is wat beter/sneller of minimaal gelijkwaardig is wat wel verkrijgbaar is zou ik dat graag willen weten.
Om nou lang te moeten wachten op Kingston zie ik ook niet zo zitten.

Specs

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17
Y0,

Check GeIL geheugen eens dat is erg stabiel en ook erg goed.
DDR400 is genoeg toch? dus waarom DDR4XX kopen, 't is wel mooi als je gaat overlocken

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Aangezien die athlon 64 een variabele multiplier heeft is het handig om een hogere geheugensnelheid te draaien. Let er wel op dat wanneer je de snelheid van hypertransport verhoogt dat het geheugen op 1:1 draait. Sneller geheugen is beter in dat geval :)

Let ook op de latencies, want die nieuwste mem-sticks van bijv. ddr500 zijn niet bijzonder snel getimed.

Kingston, Corsair en Mushkin zijn altijd goed! Als je top of the bill wilt natuurlijk, koop dan geen *Value* serie van Kingston of Corsair.

[ Voor 17% gewijzigd door AaroN op 31-03-2004 13:21 ]

JayGTeam (213177)

• extreme
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik ben op dit moment ook een pc aan het samenstellen en heb ook gekozen voor amd64 3200+ in combinatie met het MSI moederbord.

Wat geheugen betreft had ik eerst een oogje op het Corsair memory, maar dat geheugen was na 2 dagen opeens 40 euro duurder. dus daarna uitgeweken voor ander geheugen. Via het forum van msi heb ik nog die thread gelezen wat voor memory het beste gebruikt kan worden.

waaronder ook het Geil geheugen aan bod kwam, dat goed overklokbaar en stabiel is en erg mooi is, maar dan moet je wel de Golden Dragon geheugen hebben.

http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=14

http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=23

Ik heb 2x 512mb van dat geil golden dragon besteld en kan het binnenkort afhalen bij ANR computers in Tilburg.

Het schijnt dat dit geheugen naast corsair, kingston, mushkin en OCZ ook fantastisch werkt.

Het geheugen is echt supermooi, mooi gouden draakje op het geheugen en wanneer je die in je moederbord prikt en de pc aan doet, dan gaan de drakenogen rood gloeien :D

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
extreme schreef op 31 maart 2004 @ 14:45:
waaronder ook het Geil geheugen aan bod kwam, dat goed overklokbaar en stabiel is en erg mooi is, maar dan moet je wel de Golden Dragon geheugen hebben.

Ik heb 2x 512mb van dat geil golden dragon besteld en kan het binnenkort afhalen bij ANR computers in Tilburg.

Het schijnt dat dit geheugen naast corsair, kingston, mushkin en OCZ ook fantastisch werkt.

Het geheugen is echt supermooi, mooi gouden draakje op het geheugen en wanneer je die in je moederbord prikt en de pc aan doet, dan gaan de drakenogen rood gloeien :D
search ff... GEIL valt qua overklokken (vooral: lagere latency's) heel erg tegen in vergelijking met corsair/mushkin/kingston.. lagere latency's lukt bijna nooit, althans, dat lees je hier. Mem reviews zeggen niets, want je kan ze altijd hand-picken natuurlijk..

Het is niet slecht, maar als je geheugen koopt dat minder voor de looks en reclame gaat, en meer voor de snelheid gaat, heb je imho meer.. (probeer BH-5 te vinden, zoals iedereen)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Kingston HyperX geheugen is idd slecht leverbaar schijnbaar. Moet zelf nog een setje Kingston KHX3500K2\512 RMA'en. Ik zou wel bericht krijgen wanneer ze het geheugen binnen zouden krijgen, en dat is inmiddels al ongeveer 3 weken terug :'(

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 07:31
Loopt nu een inkoopactie met GEIL geheugen...www.inkoopacties.net

oa golden dragon serie....

• Le_Freak !
ik kan nu 2x 512 mb Corsair kopen cas2 400mhz registered,is dat snel ?
heb volgens mij weleens gelezen dat,dat soort geheugen iets trager is dan gewoon geheugen en dat zoiets meestal alleen in servers gebruikt wordt,terwijl het bij mij in een high-end gamesysteem gaat.

Het wordt op een MSI moederbord in combinatie met een Athlon 64 3200+ geprikt.

Specs

• Le_Freak !
iemand ?

Het komt erop neer dat ik nu 2 reepjes van 512 kan kopen cas2 400mhz van Corsair en 2 reepjes hetzelfde maar dan registered, dus ook van Corsair.

prijs maakt niet uit,gaat mij om het snelste.

[ Voor 93% gewijzigd door Le_Freak ! op 02-04-2004 07:23 ]

Specs

Verwijderd

Dat registered geheugen is langzamer (Waarom weet ik niet precies, heeft een tijdje terug een artikel op de Fp gestaan).

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb zelf een AMD 64 3000+ icm 2x Mushkin 512 MB 400MHz met latency 2,2,2,5.
Gekocht bij icomputers. Heerlijk geheugen. Geheugen draait nog stabiel op 470 Mhz. Kost zo rond de 300 euro.
Kost wat, maar je hebt dan ook wat.
BH6 is het geheugen

• extreme
  • Laatst online: 31-01-2024
Wat betreft overklokbaarheid van GEIL geheugen dat weet ik niet precies, maar ik ga voor stabiliteit en de looks :D

ik ben niet van plan om extreem over te klokken, paar mhztjes kunnen geen kwaad. Dus dan is dit geheugen wel leuk :)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op 02 april 2004 @ 07:16:
Het komt erop neer dat ik nu 2 reepjes van 512 kan kopen cas2 400mhz van Corsair en 2 reepjes hetzelfde maar dan registered, dus ook van Corsair.

Snelheidsverschil is er niet, zolang ze *precies* dezelfde snelheid hebben.
Alleen, reg geheugen met cas 2-2-2-5 is zeldzaam..

registered (ecc) geheugen moet je kopen als je een Athlon FX of een Opteron of een andere dual koopt.
Anders is het 'normale' geheugen beter.

Als geld niet uit maakt: Probeer geheugen te krijgen met BH-5 chips.
Vraag ff de serieunummers en post die hier..

Op dit moment is BH-5 geheugen trouwens het beste wat er te koop is, je kan er tot 300 Mhz cas 5-2-2-2 mee halen, met extreme voltages en veel geluk.
250 Mhz is haalbaarder.

(Mushkin Level 2 PC 3500 Black)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Le_Freak ! schreef op 02 april 2004 @ 07:16:
iemand ?

Niet de registered variant kopen want dat kan de memory controller van die cpu niet aan :)

[edit]Daar lul ik wat, de cpu kan het wel aan maar niet elk moederbord kan er geheid mee overweg. Anyway, de unbuffered versie zal sneller zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Abbadon op 02-04-2004 19:14 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1