Toon posts:

redelijke vraagprijs Nikon F70 met objectieven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of ik hier echt aan het goede adres ben, hoewel ik geen beter forum kan bedenken dan dit.

Ik heb mijn oog, zoals velen vermoed ik, laten vallen op een Nikon D70 met 18-70 kitlens. Ik hoop al tijden op een prijsdaling in de DSLR's waardoor het ook voor mij een haalbare optie wordt. Ik vind het leuk om te fotograferen, maar doe het tegenwoordig weinig omdat ik het geld niet meer heb om steeds weer filmpjes te kopen en te laten ontwikkelen. Echt een hobbyist ben ik dus niet meer, maar zou dat waarschijnlijk wel weer worden met een digitale slr. Vandaar...

Ik heb:

Nikon F70

Nikkor 28-105 f3.5-4.5 AF-D IF met HB-18 zonnekap
Nikkor 75-300 f4.5-5.6 AF met HN-24 zonnekap

62mm Tiffen Haze1-filter
62mm Hama circulair polarisatiefilter
62mm Hama Sky 1A filter

Lowepro TLZ1 tasje voor F70
Cullmann tasje voor telelens

Ik heb alles nieuw gekocht in april 2000, behalve de telelens, die heb ik in dezelfde maand tweedehands gekocht in Duitsland. In totaal kostte het me geloof ik vrijwel exact 2500 oude guldens.

Ik overweeg alles, of wellicht alles op de telelens na, te verkopen om een D70 met 18-70 (dus 27-105 35mm equivalent) te kopen.

Wie kan en wil mij een redelijke schatting geven voor wat ik hiervoor zou kunnen vragen? Of anders vertellen waar ik terecht kan met deze vraag?

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 13:03 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik denk dat je er €250, misschien €300 voor kan krijgen.

It’s the economy, stupid!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Body: €75
Filters: €20
Tasjes: €20
Objectieven: €160

Dus inderdaad, zo'n 250 a 300 euro.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Echt heel veel zoden zet dat natuurlijk niet aan de dijk, maar dat had ik ook niet echt verwacht. Ik weet dus nog niet zeker of ik het wel wil verkopen. Straks wil ik een keer dia's schieten en dan kan dat weer niet...

Hoe dan ook, waar zou ik het eventueel het beste kunnen aanbieden? Marktplaats? Of weet de gemiddelde marktplaatser er te weinig van? Of is dat juist gunstig? >:)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Ik vind 75 euro voor de body wel erg weinig. Zeker als deze er nog goed uitziet met weinig tot geen gebruikssporen.125-150 euro krijg je daar toch wel voor. Die zoomlens alleen is al 160 waard denk ik. Maar als je toch naar een D70 wilt, die lenzen moeten ook passen op die camera voor zover ik weet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Acid_Burn schreef op 31 maart 2004 @ 17:34:
Ik vind 75 euro voor de body wel erg weinig. Zeker als deze er nog goed uitziet met weinig tot geen gebruikssporen.125-150 euro krijg je daar toch wel voor.
Nou, ik heb de camera een keer op een 25cm statiefje gezet toen ik een shot van een waterval wilde maken in Yosemite National Park in California (lange sluitertijd, je kent het wel :)), en toen kiepte het boeltje om. :( Camera natuurlijk heel, objectief niet eens op de grond gekomen, maar er zit wel een kras van anderhalve centimeter bovenop de ingebouwde flitser. Meer echt duidelijke sporen zijn er niet voor zover ik dat nu zie.
Die zoomlens alleen is al 160 waard denk ik.
Nieuw kostte de 28-105 destijds iets van 900 gulden dacht ik. De 75-300 kostte tweedehands 500 duitse mark, en zal nieuw dus ook in dezelfde prijsklasse hebben gezeten.
Maar als je toch naar een D70 wilt, die lenzen moeten ook passen op die camera voor zover ik weet.
Dat is wel zo, maar ik wil vooral de groothoek niet kwijt. Vanwege de 1,5 factor kom ik met mijn huidige objectieven niet lager dan 42mm (35mm equivalent), en dat is veel te weinig. Ik vind 28mm al erg aan de magere kant soms.
De tele gebruik ik tegenwoordig helemaal niet meer, en heb ik ook toendertijd weinig gebruikt (alleen voor een enkele bizon, orca of arend en die kom ik hier niet zo 1, 2, 3 tegen ;)). Met andere woorden, de 28-105 zou mooi vervangen worden door de 18-70 kitlens, die omgerekend hetzelfde "ziet". De tele zou eventueel een mooie aanvulling vormen (75-300 omgerekend is 113-450), maar als ik er een goede prijs voor kan krijgen zou ik overwegen hem weg te doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 18:17 . Reden: spelfoutje verwijderd... ]

Pagina: 1