Config:
ECS K7S5A Pro
1x512 mb ddr 2700 + 1x256 ddr 2700
AMD Athlon xp 2000+ (palomino-core)
temp: idle/stressed 38/46
Het probleem:
* Zat rustig te werken in een word-documentje, toen plotseling de pc uitviel. Ik proberen om te rebooten, geen post, alles draait wel.
Bios-reset, en hij bootte op 100mhz, wel posten, windows laadde, stabiliteit ver te zoeken, hij doet 1 minuut prime en geeft dan error of reset de hele mikmak.
Posten op 133 mhz is onmogelijk geworden, posten op 100 mhz is soms mogelijk.
Geprobeerd:
* Voeding vervangen door een nieuwe antec truepower (ik ging ervan uit dat het hier aan lag), en de voltlijnen zijn nu uberstabiel. Probleem blijft volharden.
* Processor schoongemaakt
* Moederbord schoongemaakt
* Met maar 1 reepje geheugen starten (beide geprobeerd)
* Andere geheugenbanken geprobeerd
De hamvraag:
Hoe sluit ik uit of de processor of het moederbord kapot is?
Ik neig ernaar om het moederbord te vervangen, omdat er aan de processor niets te zien is, maar misschien zit hier iemand die hetzelfde meegemaakt heeft en me meer kan vertellen.
ECS K7S5A Pro
1x512 mb ddr 2700 + 1x256 ddr 2700
AMD Athlon xp 2000+ (palomino-core)
temp: idle/stressed 38/46
Het probleem:
* Zat rustig te werken in een word-documentje, toen plotseling de pc uitviel. Ik proberen om te rebooten, geen post, alles draait wel.
Bios-reset, en hij bootte op 100mhz, wel posten, windows laadde, stabiliteit ver te zoeken, hij doet 1 minuut prime en geeft dan error of reset de hele mikmak.
Posten op 133 mhz is onmogelijk geworden, posten op 100 mhz is soms mogelijk.
Geprobeerd:
* Voeding vervangen door een nieuwe antec truepower (ik ging ervan uit dat het hier aan lag), en de voltlijnen zijn nu uberstabiel. Probleem blijft volharden.
* Processor schoongemaakt
* Moederbord schoongemaakt
* Met maar 1 reepje geheugen starten (beide geprobeerd)
* Andere geheugenbanken geprobeerd
De hamvraag:
Hoe sluit ik uit of de processor of het moederbord kapot is?
Ik neig ernaar om het moederbord te vervangen, omdat er aan de processor niets te zien is, maar misschien zit hier iemand die hetzelfde meegemaakt heeft en me meer kan vertellen.