[AMD XP3200+] Vastloper

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik heb pas geleden nieuwe onderdelen gekocht voor mijn pc om langzaam weer naar een goede pc up te graden.
dit heb ik gekocht;
-ASUS A7N8X-E DELUXE
-AMD 3200+ boxed
-Take MS 512 MB pc3200

Verder zit er nog in;
-geforce 4 ti4400
- deze kast Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/hardware/behuizingen/gembird-p4-3.jpg

Maar als ik een spel speel, bv warcraft 3, dan blijft de pc hangen. Dit gebeurd op willekeurige tijden. De temperatuur die dan af te lezen is in de bios is dan 49 tot 51 graden celcius. Dus ik neem aan dat het niet aan de temp ligt? Ditzelfde gebeurd ook als ik3dmark03 afspeel, na ongeveer 15 seconden. Ik weet dus niet meer waar het aan kan liggen heb ale nieuwe drivers al geprobeerd maar heeft geen effect.

PS: weet niet in welk forum deze thuis hoort, denk videoplanken omdat ik denk dat het aan de videokaart ligt

Erik

[ Voor 8% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 12:38 ]

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoeveel watt is je voeding?
Trekt die het wel >:) ?

• ErikCornelissen
Het is de standaart voeding die erin zat, 300 watt

Kan het zijn dat het geheugen van de videokaart niet goed meer is.

Zal ook nog even beschrijven hoe het eruit ziet als hij vastloop(hoop nog foto toe te kunnen voegen). De pixels worden ongeveer 2 milimeter groot en bedekken het hele scherm. geluid speelt vrolijk door alsof er helemaal nix aan het handje is.

• HyperDevil
Doe anders even een Memtest.
Of probeer het met een andere videokaart :*)

[ Voor 48% gewijzigd door HyperDevil op 31-03-2004 12:42 ]

Verwijderd

idd kijk ff naar de voltlijnen,.kjik anders ff of je het ook hebt als je een film kijkt ofzo{iests anders zwaars} ik vermoed dat je geheugen brak isen dat hij onder stressed instabiel word

• ErikCornelissen
Heb memtest deze nacht laten lopen, maar was deze ochtend nog niet klaar na 15 uur, heb em daarna afgesloten. is dat normaal? vond verder helemaal geen fouten. Als ik films kijk blijft ie gewoon doorspelen, niks aan het handje. Heb er al fast and the furious, 2fast 2 furious mee gekeken. Alles liep toen perfect.

Kan op het moment geen andere videokaart regelen, heb deze al ingepik van mijn vaders pc >:)

Zal ff kijken naar de voltlijnen.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 12:47 ]

Verwijderd

en wat zijn je voltlijnen?

• HyperDevil
Klopt memtest doet verschillende tests met je geheugen ( heeft bij mij 32 uur geduurd ).
Als het daar niet aan ligt dan zou ik toch proberen om een andere videokaart ergens vandaan te halen en windows opnieuw te installeren. :)
En als het niet geholpen heeft een andere voeding bijv 350 a 400 watt.

• ErikCornelissen
Ik heb de voltages van de voltlijnen. Here they come;

Vcore -----> 1.66 V
3,3 volt ---> 3.21 V
5.0 volt ---> 4.67 V
12 Volt ---> 12.60 V

Is dit goed of liggen de waardes tever weg van waar ze zouden moeten zijn?
als ze niet goed zijn, kan ik dan terug naar de winkel om een goede voeding te "eisen"?

[ Voor 21% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 12:54 ]

• HyperDevil
idd deze zijn niet helemaal jofel:

5.0 volt ---> 4.67 V
12 Volt ---> 12.60 V

Misschien kan iemand anders jouw 2e vraag beantwoorden over terug gaan naar de winkel (ik weet het niet). 8)7

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

die 3.3v is ook niet helemaal lekker, ik neem aan dat dit in windows is gemeten? tijdens gamen slurpt je ti4400 de 3.3v denk k erg naar beneden (net als de andere volts trouwens :P )
ik ben een paar maanden geleden ook overgestapt op een dikkere voeding nadat mn 300W tijdens t gamen op zn dieptepunt volgens speedfan 2.61v (!) afgaf ipv 3.3v :+
tip daarbij: liefst geen Q-Tec O-)

• ErikCornelissen
Dus als ik het goed begrijp ligt het aan de voeding dat het systeem vast loopt? maar hoe moet ik dat zien, dat er niet genoeg spanning is? zodat het systeem vastloopt, of zit het toch anders?

weet iemand nog iets over dat ik dan nog terug kan naar de winkel voor de voeding?

edit:
Nee, dit alles komt uit de bios. Heb ik gedaan omdat ik wel eens gelezen dat wat je in windows leest niet altijd klopt en dat het in de bios betrouwbaarder is.

[ Voor 24% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 13:07 ]

• HyperDevil
Misschien tijdens een vastloper een multimeter erbij pakken en je voedingslijnen meten :)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ErikCornelissen schreef op 31 maart 2004 @ 13:05:
Dus als ik het goed begrijp ligt het aan de voeding dat het systeem vast loopt? maar hoe moet ik dat zien, dat er niet genoeg spanning is? zodat het systeem vastloopt, of zit het toch anders?
ik neem aan dat dit bij _elke_ game gebeurt? zo ja, wanneer loopt ie vast, in t menu al of pas tijdens t '3d renderen'?
heb je ook een programma waarmee je in windows temps en volts uit kan lezen (Asus Probe)? zo ja, kijk ff wat die zegt (zowel temps als volts) en kijk vooral wat ie zegt tijdens gamen (alt-tab, if supported) of probeer eens je CPu te stressen en kijk of er voltages erg droppen.
je kan zelfs proberen een game windowed (dus niet full screen) te runnen en asus probe ernaast houden, als je 3.3v onder de 3.1v komt heb je echt een nieuwe voeding nodig denk k, blijft ie constant op 3.2v dan kan t ook nog wat anders zijn... de vraag is dan wat :P

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
jeroen__online schreef op 31 maart 2004 @ 13:04:
die 3.3v is ook niet helemaal lekker, ik neem aan dat dit in windows is gemeten? tijdens gamen slurpt je ti4400 de 3.3v denk k erg naar beneden (net als de andere volts trouwens :P )
ik ben een paar maanden geleden ook overgestapt op een dikkere voeding nadat mn 300W tijdens t gamen op zn dieptepunt volgens speedfan 2.61v (!) afgaf ipv 3.3v :+
tip daarbij: liefst geen Q-Tec O-)
Q-tec's zijn zo slecht nog niet. Ik kon mijn systeem uit mijn sig draaien met 4(!) hdd's(7200 rpm) + 3 casefans en CCFL draaien op een 300Watt Q-tec. Dat terwijl geen enkel lijntje omlaag dook.(3,3v @ 3,12 bij full load = risky, maar niet zo bagger als die 2,6v van jou :P)
ErikCornelissen schreef op 31 maart 2004 @ 13:05:

weet iemand nog iets over dat ik dan nog terug kan naar de winkel voor de voeding?

edit:
Nee, dit alles komt uit de bios. Heb ik gedaan omdat ik wel eens gelezen dat wat je in windows leest niet altijd klopt en dat het in de bios betrouwbaarder is.
Als je CPU te weinig juice krijgt, kannie 1'en en 0'en niet goed uit elkaar houden. onder win98 zou je geheid een vastloper krijgen(been there, done it all....) WinXP gaat hier iets soepeler mee om en 'crasht' tijdelijk(lagged/hangt), maar restored zich zelf weer als de power terug komt.... Naja in sommige gevallen dan, vaak als je geheugen ook te weinig stroom krijgt raakt de data kwijt => instant blue screen :)

ALs je dit hele systeem bij 1 winkel in een keer hebt besteld hadden ze je wel mogen waarschuwen dat 300w voor in amd64 aan de magere kant is, zeker als je er een 3dkaart in ramt en meer dan 1 hdd.....

Het kan natuurlijk ook nog een conflict zijn met je drivers. Al eens een ander stuurporgramma voor je GF of geuildskaart geprobeerd? (Ik neem aan dat dit een clean-install is, zo niet kun je dat ook nog eens proberen.....)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

[b]
ALs je dit hele systeem bij 1 winkel in een keer hebt besteld hadden ze je wel mogen waarschuwen dat 300w voor in amd64 aan de magere kant is, zeker als je er een 3dkaart in ramt en meer dan 1 hdd.......)
Hij draait bij mijn weten niet op een AMD 64, z'n bord is immers een a7n8x-e deluxe, die heb ikzelf ook en afgezien van de hamer methode krijg je daar geen 64 in.

Overigens heb ik dit bord icm een 2500, een 9600 xt grafische kaart van asus en 2 hd's en 2 dvd's ook in een game systeem zitten met juist een q-tec voeding van 300W, nema problema.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• ErikCornelissen
Het spel loopt vast als ik al in het spel zit, heb het menu dan al doorgelopen. dus ben lekker aan het gamen en dan pats, zonder waarschuwing, loop ie vast. Ik vind het zeer vervelend.

Ik heb de spullen in 1 keer gehaalt en daar zeiden ze dat het goed te doen is met een 300 watt voeding met wat ik erin heb zitten. geluidskaart zit btw gewoon op het mobo. heb op het moment geen enkele pci slot in gebruik

Maar kan ik terug naar de winkel? ik heb de kast afzonderlijk gekocht(is geen heel systeem). Zijn er geen richtlijnen waar een voeding aan moet voldoen?

[ Voor 17% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 13:55 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

mrsar

waar een sar is,is een wodka

idd grote kans dat het de voeding is,al las ik laatst ook ergens dat bepaald geheugen nogal voor problemen zorgt bij amd64,hierbij was het, het terug naar de desktop gaan tijdens het spelen van een spel (tussen de 10-45 min meestal)

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 31-03-2004 13:55 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ErikCornelissen
ff voor de duidelijkheid, het is geen AMD64!, het is een "gewone" AMD 3200+.

Het spel kaatst niet terug naar de desktop maar freezed echt, kan nix meer doen

[ Voor 8% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 13:58 ]

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
is het alleen bij dat ene spel of ook bij andere? download eens een grafische benchmarkdemo (3dmark) en kijk eens of hij daar ook hangt

• ErikCornelissen
zoooper schreef op 31 maart 2004 @ 13:57:
is het alleen bij dat ene spel of ook bij andere? download eens een grafische benchmarkdemo (3dmark) en kijk eens of hij daar ook hangt
Het is bij elk spel dat ik heb, en hetzelfde gebeurd ook met 3dmark. dan is het ongeveer na 15 tot 25 seconden.

offtopic:
lezen is moeilijk he O-) :9 , zie openingspost

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ErikCornelissen schreef op 31 maart 2004 @ 14:00:
[...]

Het is bij elk spel dat ik heb, en hetzelfde gebeurd ook met 3dmark. dan is het ongeveer na 15 tot 25 seconden.

offtopic:
lezen is moeilijk he O-) :9 , zie openingspost
het is klote, maar... heb je een herinstal al geprobeerd? gewoon minimale installatie, desnoods stap voor stap. Hte zou gewoon kunnen zijn dat er ergens software matig iets fout gaat. maak desnoods ff een image en zet dat op cd zodat je steeds weer terug kunt naar een bepaald moment.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• ErikCornelissen
Heb de clean install al eens geprobeert, ga het nu opnieuw doen. Het is misschien onbelangrijk mar vertel het toch ff. Als ik opstart komt de tekst:

"Press <CTR + S> or F4 to enter RAID utility" (heb geen RAID). Als ik dat doe komt er te staan: "No devices detected, utility disabled.

Maar elke keer als ik opstart komt het er weer te staan, is dus niet disabled. miscshien dat het er iets mee te maken heeft.

Ook is het zo dat ik mijn HDD op cable select moet zetten omdat de BIOS ze anders niet ziet. (had daar al een topic overgestart). misschien dat het daardoor komt???

[ Voor 3% gewijzigd door ErikCornelissen op 31-03-2004 14:21 ]

• ErikCornelissen
weet iemand misschien of dat er mee te maken kan hebben?

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Dat maakt niets uit, dat is gewoon je onbaord raid controller die geen aangesloten HD's herkend en zichzelf daarom uitschakeld.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik zie hier weinig V&B meer in, vandaar dat ik hem naar PMG move :)

LinkedIn
Instagram

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 16:25
Wat je ook nog kan proberen is om je AGP grafische kaart op 4x te zetten
ipv 8x wat ik aanneem dat hij nu op staat. Dat was bij mij in ieder geval de
oplossing voor een vergelijkbaar probleem. Kost je slechts 2 a 3% performace.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

edit:
Hmmz... overbodig |:(

[ Voor 94% gewijzigd door LawnMowerMan op 23-04-2004 09:18 ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals het daar staat heeft hij maar 1 reepje, hoe kan hij die dan omwisselen? :P

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Dat mobo is toch dual channel? Dan moet je toch 2 reepies hebben, of is dat niet verplicht?

Verwijderd

Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem..

Mobo: A7N8X-X
Proc: AMD XP 3200+
Grafische kaart: Club3D FX 5900XT
Geheugen: Kingston 512 DDR
3 HD's
1 CD-R/RW

Mijn kast is zo'n Thermaltake met 5 koelers en blauwe verlichting
480W voeding van Thermaltake

Voltages:

VCore: 1,648
+3,3V ---> 3,36V
+5V ---> 4,892V
+12V ---> 12,16V

Op 2500+ (FSB 333Mhz) draait die stabiel.. En zodra ik em op 3200+ FSB 400Mhz laat lopen dan hangt me systeem al bij

het downloaden van grote hoeveelheiden tegelijkertijd.... Laat staan een game spele :P

Nu kan er natuurlijk gezegt worden "Wees blij met je 2500+, want dat is toch ook snel"
Maar daar geef ik me zuurverdiende geld natuurlijk niet aan uit.. Dan koop ik wel een 2500+

Heeft iemand mischien een oplossing? Moeten me voltages wat omhoog?

Verwijderd

hier hetzelfde probleem

mobo: ep-8rda3+
proc : amd xp3200+
video : msi fx5950 ultra
geheugen: kingston 2x 512mb ddr 400Mhz dual channel

als ik hem normaal als 3200 laat lopen met fsb op 200 , loopt ie vast in games en met 3dmark 03 valt ie helemaal uit en restart ie.
nu heb ik net als stollekej em als een xp2500 laten lopen met de fsb op 166.
en dan loopt ie wel gewoon goed.
ook 3dmark 03 loopt ie dan zonder problemen door.

nu zie ik dat het geheugen wat we hebben, allemaal geheugen van kingston is.
ik gebruikte het geheugen hiervoor in dual channel opstelling met xp3000 proc op fsb166, werkte het altijd zonder problemen.

zou ik het kunnen verhelpen door echt goed geheugen te kopen??
heb beetje rondgekeken en denk aan :Corsair 1024MB PC4000 TWINX DDR SDRAM PRO

kan dit geheugen van 500mhz gewoon op me epox bord ?
want er staat op dat ie maar tot 400mhz support.

me pc is watergekoeld en het is de bedoeling om hem flink te gaan overclocken.
maar moet ie natuurlijk eerst wel normaal lopen :?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

gigabyte moederbord cker ?

ff in de bios die dingen uitzetten...

http://specs.tweak.to/16495

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik weet niet hoe het met die Epox zit, maar ik ken het probleem op die Asus plank. Op geen manier goed te krijgen, ook niet met een andere videokaart etc. Mijn vermoeden, en tevens van mijn collega's, is dat die Asus bij gebrek aan een extra 12V connector op het mainboard, niet genoeg vermogen kan leveren om al dat geweld aan te sturen.
Alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen toen we een Abit NF7-S gebruikten, waar wel die extra 12V connector op zit.

Edit:
HeefStan schreef op 31 mei 2004 @ 23:50:
gigabyte moederbord cker ?

ff in de bios die dingen uitzetten...
EP-8rda3+ is toch echt een Epox hoor.
Gigabyte duidt zijn AMD borden over het algemeen aan met GA7...

[ Voor 24% gewijzigd door Brede P op 31-05-2004 23:52 ]

Verwijderd

ja epox

en heb ook die extra 12volt connector

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 23:56 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien dat het in jouw geval dan toch de voeding is?
Ik hoor heel veel klachten over die 3200+ in het algemeen. Ik verkoop hem bij ons in de winkel dan ook liever niet, raadt mensen dan meestal toch aan voor een 3000+ te gaan. Presteert misschien iets minder, maar is een stuk stabieler over het algemeen.
We hebben echt alles al geprobeerd, silverpaste als koelpasta, de videokaart voorzien van een laag silverpaste ipv de standaard troep die op een 9800Pro is gesmeerd.
Ander geheugen, geheugen met heatsinks, niets hielp. Ben gewoon bang dat de meeste AMD bordjes niet echt berekend zijn op het grove geweld van een 3200+.

Verwijderd

ook niet met beter geheugen??
had hiervoor een gygabyte bord de 7nnxp met een 3000+
dat liep perfect , tot ik ander koelblok kocht voor me wc.
en die niet bevestigt kon worden op me mobo
en hoorde van veel verschillende kanten dat epox bordjes goed zijn voor oc
dus maar een gekocht, en was er toch dus gelijk maar 3200 meegenomen
met gigamobo en 3000 pc van het vrouwtje upgegrade , dus was toch nieuwe proc nodig voor 2de pc.heb dit systeem nu pas paar dagen.
maar is gewoon niet leuk meer.
heb 350 watt voeding. net nieuw.
is dat aan de lage kant??

Verwijderd

heb net nieuw geheugen bestelt.

http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=18

nu hopen dat dit het probleem verhelpt.
laat het wel weten als ik ze binnenheb.

Verwijderd

zet fast-write eens uit in je bios bij vga-opties. Dit zorgt vaak ook voor nogal instabiliteit bij spellen.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 19:02

Spoooky

Core temp 37°C

Ik heb gemerkt dat moederborden nogal kritisch zijn over welk 400 MHz geheugen je er in stopt (2 borden van verschillende fabrikanten). Let er goed op dat je geheugen koopt dat in de compatibility list staat van je bord (of in ieder geval met een hele lage CAS latency)

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

heb memtest ff laten lopen
heb hem maar uitgezet toen ik al 541 fouten had ;(
lijkt me dus duidelijk.
nou hopen dat nieuwe geil geheugen snel binnen komt :)

Verwijderd

nou mijn probleem is over :)

heb 1024mb corsair twinx pc3200c2 pro

en mijn problemen zijn weg :)

Verwijderd

Het zit hem gewoon in het geheugen, een vriend van mij heeft 2 x 512MB Kingston (op een a7n8x-deluxe) en dat geheugen haalt de 200MHz gewoon niet terwijl het wel PC3200 is.. :? Ik zelf heb ook een a7n8x-deluxe alleen dan met 1024MB Corsair PC3200LL TwinX en haal de 200MHz wel op 11-2-2-2.. :) En haal 219MHz op 11-2-3-2 op 2.8 volt! >:)
Pagina: 1