Toon posts:

Radeon 9800 pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een half jaar een Radeon 9800 pro (madview/BBA), win XP SP1 enz. Al vanaf het begin heb ik hem geoced en heb tevens het bios geflashed naar een XT. Ik heb er ook een Zalman hp80c opgezet, voor de zekerheid. Deze configuratie draaide dus al bijna een half jaar.
Maar toen! Afgelopen week merkte ik ineens een preformance drop en na een Aquamark test ontdekte ik dat mijn score van 40000 ineens gezakt was naar 18000!:( ARGH! Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, is ie naar z'n grootje? In die week zijn er wel een aantal dingen veranderd in mijn algemene pcsetup:

-Van een Audigy LS naar een Audigy 2 gegaan,
-Drivers geupdate naar Omega 4.3 softmod. Daarna deed ie het nog perfect, aquamark gedaan/3dmark2003.
-Compu geformateerd en win er opnieuw opgezet

Toen ik merkte dat ie t niet meer goed deed, heb ik hem terug geflashed naar het originele bios, de originele drivers erop gezet en daarna de catalyst 4.3. Hielp niet:(

Waar kan dit aan liggen/wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Probeer eens alle drivers er af te halen en volledig nieuw alles te installeren. Vaak is het probleem dat er delen van drivers toch blijven hangen en de boel vertragen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, ik haal altijd alles er helemaal af voordat ik er nieuwe opzet. Had dus geen effect.

Ik ga nu ff proberen of ie in een andere compu wel goed werkt, weet ik in ieder geval of het aan mn videokaart of rest van mn compu ligt.

Verwijderd

toevallig een mobo met een via chipset?? installer dan de via 4in1 drivers dat scheelt meestal heeeeeeel erg veel.
zorg zowiezo dat de chipsetdrivers van je mobk staan geinstalleerd

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Maar nu test je alleen met aquamark en 3dmark? Draai eens je favoriete game en beoordeel hoe de performance is en vergelijk dat met wat je gewend bent :). Kortom, draaien games nu ook slecht?

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je wel de instellingen op low gezet? Dat wil ik nog wel eens vergeten als ik ga benchmarken :+ Standaard voor games staan ze namelijk op high :D

[ Voor 21% gewijzigd door oli4100 op 31-03-2004 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem niet alleen met de benchmarks, want ik merkte al dat spellen als Far Cry en Call of Duty een beetje trager liepen. De benchmarks heb ik gebruikt om het te checken. In mijn instellingen was ik niets vergeten, die stonden allemaal nog op standaard door de frisse driver-install.

Ik heb alleen mijn kaart in een andere compu geprobeerd, maar daar deed ie het perfect:) Waarschijnlijk ligt het aan mijn voeding, oeps, das namelijk nog een 350 watt:(. Heb ik nooit problemen mee gehad, maar misschien toen die nieuwe geluidskaart erin kwam het iets teveel van het goede werd. Ik ga meteen een nieuwe kopen(dan maar een 550 watt ofzo:)) en dan kijken of het probleem verholpen is...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:29:
Ik heb het probleem niet alleen met de benchmarks, want ik merkte al dat spellen als Far Cry en Call of Duty een beetje trager liepen. De benchmarks heb ik gebruikt om het te checken. In mijn instellingen was ik niets vergeten, die stonden allemaal nog op standaard door de frisse driver-install.

Ik heb alleen mijn kaart in een andere compu geprobeerd, maar daar deed ie het perfect:) Waarschijnlijk ligt het aan mijn voeding, oeps, das namelijk nog een 350 watt:(. Heb ik nooit problemen mee gehad, maar misschien toen die nieuwe geluidskaart erin kwam het iets teveel van het goede werd. Ik ga meteen een nieuwe kopen(dan maar een 550 watt ofzo:)) en dan kijken of het probleem verholpen is...
Haal dan wel een goede 550Watt, Q-tec's e.d. leveren veel te weinig. Daar wordt je echt misleidt door de reclame. Goede voedingen kosten dan wel wat meer maar die zijn tenminste beter.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Jahoe! Hij doet het weer!

Maar dat komt niet door de nieuwe Q-tech (ik had hem al gekocht :) ) voeding, maar door een klein foutje in het apparaatbeheer. Was blijkbaar vergeten een hulpprogje van mn mobo te installen bij de laatste keer dat ik win er opnieuw op had gezet. Jaja daar kijk je toch als laatste...Ahum!

Thanx for the help!

p.s.

1-0 voor jou Ton Coronel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 18:59 ]

Pagina: 1