Toon posts:

[Fedora] Hoe reinstall doen vanaf cdrom via commandline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na gebruik van up2date is het systeem niet meer grafisch toegankelijk.
Ik krijg telkens de volgende melding:
"INIT: Id "x" respawning too fast. disabled for 5 minutes"

Helaas kan ik na uren zoeken en lezen in diverse forums en google geen oplossing vinden voor dat probleem, dus heb ik besloten Fedora Core 1 opnieuw te installeren (ik had er toch nog niets op staan).

Helaas lukt het me echter niet om Fedora opnieuw te installeren. Ik heb in de BIOS duidelijk aangegeven dat hij vanaf CDRom moet opstarten, maar dat doet hij niet. Via floppy kan het wel, maar ik kom er niet uit. Ik heb diverse 'linux <commando>'-commando's geprobeerd, maar het lijkt erop dat die genegeerd worden. Telkens probeert het systeem weer op te starten vanaf de harde schijf, maar dan komt de respawning foutmelding weer.

Kan iemand me op weg helpen door aan te geven hoe ik Fedora opnieuw kan installeren via de commandline?

p.s. Als ik naar /mnt/cdrom ga dan kan ik geen files zien, maar het is wel toegankelijk...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:19:
Na gebruik van up2date is het systeem niet meer grafisch toegankelijk.
Ik krijg telkens de volgende melding:
"INIT: Id "x" respawning too fast. disabled for 5 minutes"
Dat probleem is vaker opgetreden:
GoT Search voor respawning too fast
Vooral rare linux error lijkt mij een mogelijke oplossing te bevatten.
Helaas lukt het me echter niet om Fedora opnieuw te installeren. Ik heb in de BIOS duidelijk aangegeven dat hij vanaf CDRom moet opstarten, maar dat doet hij niet. Via floppy kan het wel, maar ik kom er niet uit. Ik heb diverse 'linux <commando>'-commando's geprobeerd, maar het lijkt erop dat die genegeerd worden. Telkens probeert het systeem weer op te starten vanaf de harde schijf, maar dan komt de respawning foutmelding weer.
Gebruik je wel een installatie floppy, en niet een bootflop?
Kan iemand me op weg helpen door aan te geven hoe ik Fedora opnieuw kan installeren via de commandline?
Install flop maken, daarmee booten, install starten en aangeven dat je een nieuwe installatie wilt ipv upgraden.
p.s. Als ik naar /mnt/cdrom ga dan kan ik geen files zien, maar het is wel toegankelijk...
Die moet je wel eerst mounten he?
code:
1
mount /mnt/cdrom

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
IceManX bedankt voor je reactie.

Ik gebruik waarschijnlijk een boot floppy i.p.v. een install floppy. Ik heb de laatste ook niet en vraag me af hoe ik deze alsnog kan maken. Heb je misschien wat newbie instructies hiervoor.

Ik ben inmiddels aardig suf van het zoeken en kom er wat betreft een install floppy ook niet direct uit.

Alvast bedankt voor je hulp.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:44:
IceManX bedankt voor je reactie.

Ik gebruik waarschijnlijk een boot floppy i.p.v. een install floppy. Ik heb de laatste ook niet en vraag me af hoe ik deze alsnog kan maken. Heb je misschien wat newbie instructies hiervoor.

Ik ben inmiddels aardig suf van het zoeken en kom er wat betreft een install floppy ook niet direct uit.

Alvast bedankt voor je hulp.
Op je Fedora CD1 moet je naar de directory dosutils gaan, en daar dan rawrite.exe uitvoeren. Als image moet je dan opgeven ..\images\bootdisk.img. Even laten pruttelen, en je install flop is klaar. Hiermee booten met je CD in de drive, en je zou moeten kunnen installeren.
Op een klein verschil na (networked ipv met CD's) heb ik ook vaak genoeg RedHat/Fedora geinstalleerd.

Maar ik zou toch eerst eens kijken in dat ene topic dat ik je gegeven heb om te kijken of het probleem opgelost kan worden. Want wie weet komt het terug na een volgende update?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
IceManX bedankt voor alle hulp. Ik heb je aangegeven topic bekeken, maar op dit moment is mijn linux kennis nog niet toereikend om het respawning probleem op te lossen.

Ik ben nu een update (nieuwe installatie met behoud van gegevens <= hopelijk) aan het uitvoeren en ga daarna weer de up2date uit proberen. Ik hoop dat mijn kennis binnenkort dusdanig is dat ik het eventueel terugkomende respawning probleem dan wel kan oplossen.

Nogmaals bedankt voor al je hulp! _/-\o_

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

dat respawinging is volgens mij dat je X niet kan opstarten en dat init het blijft proberen.

wat je moet doen is zorgen dat X niet automatisch gestart wordt (uit init halen) en dan je config aanpassen dat je met 'startx' weer X in kan komen.

daarna kan je X weer in de init zetten.

Mistakes are proof that you are trying...

Pagina: 1