Toon posts:

VOB, After Effects, Encore en uiteindelijk naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar de meest efficiente en 'cleane' methode om een VOB-file te gebruiken in After Effects om die te bewerken, en die uiteindelijk weer op DVD te zetten. De volgende stappen heb ik reeds geprobeerd:

Stap1
- met TMPEGEnc de VOB-file omzetten naar mpeg2
- De mpeg-file inladen in After Effects en bewerken (animaties toevoegen)
- De bewerkte versie als uncompressed .avi renderen
- .avi weer omzetten naar mpeg2 voor Encore

Problemen hierbij:
- De uiteindelijke mpeg die hier uit komt is niet om aan te zien. Oorzaak lijkt me logisch: de file wordt 3x omgezet naar een ander formaat wat de kwaliteit niet ten goede komt.
- Daarbij geeft Encore bij het inladen een 'unidentified error'.
- De avi is te groot voor DVD (dus compressen noodzakelijk)

Stap2
- met TMPEGEnc de VOB-file omzetten als uncompressed avi
- .avi inladen in AE en bewerken
- bewerkte versie als uncompressed avi renderen
- deze (HUGE) file omzetten naar mpeg2 met TMPEGEnc
- inladen in Encore

Problemen hierbij:
- de oorspronkelijke VOB file wordt door de eerste stap enorm groot (lijkt me niet de bedoeling omdat er dan data bijkomt)
- de uncompressed versie uit AE is zo'n 19 Gb
- TMPEGEnc rendert maar een deel van de file. De eerste 30 seconden worden prima, daarna gaat het beeld op zwart. (wellicht een geheugen probleem?!) De totale lengte van de file blijft wel hetzelfde overigens.

Zoals je merkt zijn het nogal omslachtige stappen en mijn grote wens zou zijn dat AE VOB's kan inladen en mpeg2 kan renderen. Dit zou alle conversie stappen overbodig maken. Die VOB naar mpeg2 is overigens niet zo'n probleem omdat daar volgens mij veel programma's voor te vinden zijn. Alleen kan ik geen plug-in of codec vinden om vanuit AE mpeg2 te maken.

Is hier een cleane en efficiente methode voor? Het liefst dus met een mpeg plugin voor After Effects, maar andere opties zijn meer dan welkom.

Mijn computer is een P3 2,4 Ghz, 512 Mb.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:17:
Problemen hierbij:
- de oorspronkelijke VOB file wordt door de eerste stap enorm groot (lijkt me niet de bedoeling omdat er dan data bijkomt)
Da's gek :?
- de uncompressed versie uit AE is zo'n 19 Gb
Ja, DUH! Uncompressed AVI is groot :)
- TMPEGEnc rendert maar een deel van de file. De eerste 30 seconden worden prima, daarna gaat het beeld op zwart. (wellicht een geheugen probleem?!) De totale lengte van de file blijft wel hetzelfde overigens.
DVD Architect 's opzoeken, die kan gewoon uncompressed AVI's naar DVD omzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door AxiMaxi op 31-03-2004 12:43 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Da's gek
Tja, als ik TMPEGEnc een uncompressed avi laat maken dan worden files van tientallen Mb's naar enkele Gb's.
Ja, DUH! Uncompressed AVI is groot
Hehe, inderdaad logisch. Het was ook eigenlijk niet echt een probleem. Ik wilde alleen even duidelijk maken dat direct op DVD branden geen optie is.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

how about je animatie uitrenderen als tga stream en die samen met je mpg (je originele mpg) in encore importeren of moet je echt ingewikkelde dingen doen in afx ?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op 05 april 2004 @ 17:24:
how about je animatie uitrenderen als tga stream en die samen met je mpg (je originele mpg) in encore importeren of moet je echt ingewikkelde dingen doen in afx ?
Ok, dus als ik het goed begrijp gebeurt er hier niks met de oorspronkelijke mpeg-file en wordt deze later samen gevoegd met de tga-stream welke 'over' de mpeg heen gaat?

Of het afx-werk erg ingewikkeld is kan ik zelf moeilijk beoordelen. Ik denk dat het meevalt. Het zijn stukken pure animatie afgewisseld met stukken video waar, hetzij heel simpel, een animatie overheenkomt. Zou dit mogelijk zijn met bovenstaande methode?

Overigens is me niet duidelijk hoe je een tga-stream uit afx moet krijgen. Als wat moet de file dan geëxporteerd worden?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe stand van zaken:

Het maken van een tga-sequence gaat prima en ik kan de aparte videofile gewoon mpeg laten. Maar: nu moet ik in Premiere alles inladen en exporteren als mpeg. Ook geen probleem, maar het is wel een extra tijdrovende stap.

Bij mijn weten kan encore geen image sequences aan laat staan deze over mpegs heenzetten.

Is er een manier om deze stap over te slaan of moet ik genoegen nemen met het feit dat de kwaliteit hetzelfde (dus goed) blijft en de extra tijd voor lief nemen?
Pagina: 1