We zitten hier met een stuk of 15 W2K servers in een AD. Nu wil ik een group policy toepassen voor mijn collega's sysadmins en helpdesk medewerkers die via de console of via remote desktop inloggen op deze servers. De ervaring leert nl. dat _sommige_ gebruikers, per ongeluk, de shutdown optie gebruiken ipv. de logout of disconnect optie in het startmenu. Dit wil ik nu met een group policy voorkomen.
Hoe ik de shutdown rechten verwijder weet ik wel (topic hoeft dus niet gesloten te worden
). Ik wil de shutdown optie verwijderen uit het startmenu, maar de shutdown optie in het "Windows security" scherm beschikbaar houden. Ik weet dat het mogenlijk is, want als ik via remote desktop op mijn WinXP machine thuis inlog is de shutdownoptie weg (alleen disconnect en logoff), maar kan je wel een shutdown doen via "Start > Settings > Windows Security". Is dit een XP only policy? Een andere optie is om "shutdown.exe" uit de resource kit te gebruiken, maar dan moeten mijn collega's wél rechten hebben om dit te doen. iemand een idee hoe dit te realiseren?
Hoe ik de shutdown rechten verwijder weet ik wel (topic hoeft dus niet gesloten te worden