Toon posts:

[vb6 Excel] Excel.Application.Range("B7") = 2 (!click)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met VB6 die gegevens ophaalt en plaats in een Excel sheet. Nu heb ik in mijn vb6 proggie een combobox die netjes gegevens in excel plaats indien ik de lostfocus event gebruik voor de combobox.

dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Combo2_LostFocus()
Call Data_Click
End Sub

Public Sub Data_Click()
Excel.Application.Range("B7") = 1
End Sub

Maar dit werk niet als ik de click event voor dezelfde combobox gebruik
code:
1
2
3
Private Sub Combo1_Click()
Excel.Application.Range("B7") = 1
End Sub

ik krijg dan de foutmelding Run-time error'1004'
Method 'Range' of object '_Application' Failed.

weet iemand wat hier fout gaat!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Je kunt alleen waarden veranderen als de range de focus heeft.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op 31 maart 2004 @ 12:04:
Je kunt alleen waarden veranderen als de range de focus heeft.
maar verklaart dat dan dat (Excel.Application.Range("B7") = 1 ) onder Private Sub Combo1_LostFocus() wel werkt en niet onder Private Sub Combo1_Click(). ik begrijp dat niet.
Maar ik moet dus de range de focus geven voordat ik de opdracht Excel.Application.Range("B7") = 1 ) geef. weet je ook hoe dat gaat in VB6?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:17:
[...]

maar verklaart dat dan dat (Excel.Application.Range("B7") = 1 ) onder Private Sub Combo1_LostFocus() wel werkt en niet onder Private Sub Combo1_Click(). ik begrijp dat niet.
Maar ik moet dus de range de focus geven voordat ik de opdracht Excel.Application.Range("B7") = 1 ) geef. weet je ook hoe dat gaat in VB6?
De click zet de focus terug naar je vb app, de lostfocus niet. Je mag zelf uitzoeken hoe je een range selecteert, en dus de focus geeft, je weet per slot van rekening al hoe je de waarde kunt veranderen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.