Toon posts:

Van PC naar DVD-recorder branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden terug heb ik een DVD-recorder gekocht voor bij de TV/Stereo-set. Dit was bij IT'S gekocht in Hellevoetsluis (bij de Passage). De verkopers in twee winkels bevestigden mijn vraag of ik dan ook van de computer (WinXP Home) kon opnemen op een DVD-Schijfje. Volgens hun kon dit. En niet alleen videobeeld, maar zelfs ook data als mp3 (net als je een CD'tje brandt in je computer) Ik ben erg blij dat dit kan en dat scheelt me dat ik even geen DVD-brander voor in mijn pc hoeft te kopen. (maar goed, ze vertelden ook dat het geen JPEG-CD's kon inlezen/weergeven. Dit kon dus wél! Ik Heb niet het idee dat ze er veel verstand van hebben eigenlijk)

Nu is mijn vraag hoe ik dat moet doen ? Welke kabels moet ik hebben, hoe aan te sluiten. Welke instellingen zijn nodig, en/of welke software.

Het is de JVC DR-M1 : http://www.kieskeurig.nl/...32E55BEBDC1256DB90068195F en heeft een I.Link aansluiting als DV-ingang (zelfde als Firewire neem ik aan)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 15:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:48:
Nu is mijn vraag hoe ik dat moet doen ? Welke kabels moet ik hebben, hoe aan te sluiten. Welke instellingen zijn nodig, en/of welke software.
Dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van de soort fikker.
Kijk, als er een USB2.0 of Firewire aansluiting aanzit is het gewoon te doen en kun je gewoon met de standaard brandprogramma's werken.

Maar verder kunnen we hier natuurlijk niets over zeggen zonder dat we het typenummer van dat geval hebben.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 08:09
Ga terug naar de winkel, en vraag aan de verkoper, om het kabeltje dat je nodig hebt, om hem aan te sluiten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:48:
2 maanden terug heb ik een DVD-recorder gekocht voor bij de TV/Stereo-set. De verkopers in twee winkels bevestigden mijn vraag of ik dan ook van de computer kon opnemen op een DVD-Schijfje. Volgens hun kon dit. En niet alleen videobeeld, maar zelfs ook data als mp3 (net als je een CD'tje brandt in je computer) Ik ben erg blij dat dit kan en dat scheelt me dat ik even geen DVD-brander voor in mijn pc hoeft te kopen.

Je dvd brander/speler voor bij de TV zal dan moeten bschikken over of: USB of Fire wire. Maar ik verwacht niet erg veel van dit verhaal!

Dus vertel eerst maar wat voor merk, type etc etc en waar je hem gekocht hebt, dat vind ik persoonlijk altijd leuk om te horen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 11:57 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Er zijn wel veel standalone dvd branders met een firewire ingang (vooral bedoeld voor DV camera's). Kijk maar es op jouw apparaat....

Verwijderd

Topicstarter
/

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 12:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:07:
JVC DR-M1 : http://www.kieskeurig.nl/...32E55BEBDC1256DB90068195F

Ik zie ook ergens staan dat het een i.LINK aansluiting (DV ingang) heeft... Is dat goed ?
Of dat goed is? Tsja, ligt eraan wat je ermee wil doen :o ! De enige mogelijkheid die ik zie is om de speler via Fire-wire aan te sluiten op je PC (mits die ook over fire-wire beschikt) en dan wel goed kijken welke maat van de pluggen e.d. en zou het volgens die verkoper dus mogelijk zijn dat ding iets vanaf de PC te laten branden. En dat moet dan via Nero of een ander brandprogramma neem ik aan?

Daarom ook mijn vraag waar je hem gekocht hebt en/of in welke winkels die mensen werkten die zeiden dat het kon!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hem bij IT'S gekocht in Hellevoetsluis (bij de Passage). Daar zeiden ze dat het kon, maar goed, ze vertelden ook dat het geen JPEG-CD's kon inlezen/weergeven. Dit kon dus wél :)
(Ik Heb niet het idee dat ze er veel verstand van hebben eigenlijk)

i.LINK aansluiting is de andere benaming voor Firewire neem ik aan.
Me PC is een half jaartje uit, dus er zit denk wel Firewire op.

Ben nu erg benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Ik neem aan dat het erg traag zal gaan, maar dat is geen probleem. Wel wil ik weten met welke programma's dit kan. En hoe dat dan in zijn werk gaat.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Firewire/ I-link is in theorie 400Mbits/ sec dus behoorlijk snel.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 12:34:
Ja, ik heb hem bij IT'S gekocht in Hellevoetsluis (bij de Passage). Daar zeiden ze dat het kon, maar goed, ze vertelden ook dat het geen JPEG-CD's kon inlezen/weergeven. Dit kon dus wél :)
(Ik Heb niet het idee dat ze er veel verstand van hebben eigenlijk)

i.LINK aansluiting is de andere benaming voor Firewire neem ik aan.
Me PC is een half jaartje uit, dus er zit denk wel Firewire op.

Ben nu erg benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Ik neem aan dat het erg traag zal gaan, maar dat is geen probleem. Wel wil ik weten met welke programma's dit kan. En hoe dat dan in zijn werk gaat.
Oke It's, ja ga er dan maar vanuit dat ze er geen bal vanaf weten. Maar nogmaals enige wat ik denk dat een mogelijkheid zou zijn is branden via I-link (Fire-wire) met een brandprogramma zoals Nero.

Dus wat heb je dan nodig als mijn theorie op zou gaan:

* Een pc met fire-wire en anders een fire-wire PCI kaartje kopen
* Een geschikte Fire-wire draad met de juiste aansluitingen
* Een brandprogramma zoals bijv. Nero.

Maar iemand moet de verhaaltje kunnen bevestigen want ik heb geen idee of bijv. Nero een stand-alone DVD recorder aangesloten via Fire-wire ook herkent en kan gebruiken als DVD recorder!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ilink = Firewire

Zoek een firewire kabel sluit ´m aan op de pc. Hoop voor je dat t windows xp is± dan wordt de boel waarschijnlijk herkent. Wordt het niet herkent: kleine kans dat het dan mogelijk is. Wordt het wel herkent, heb je er een dvdstation bij. Succes en laat even weten wat het resultaat is.

Oh ja, een firewirekabel is iets van 10 euro...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

een ding is mij niet helemaal duidelijk, staat hetgeen jij wilt niet in de handleiding van het apparaat beschreven, een quote uit een duits forum:
sieh doch bitte mal ins Handbuch des DVD-Recorders. Dort müsste beschrieben sein, ob es sich um einen Firewire-Ausgang oder aber um einen Ein-/Ausgang handelt und ob man eventuell auf Eingang umstellen muss.
Es ist aber auch möglich, dass der DVD-Recorder vom PC nicht als Aufnahmegerät erkannt wird und deshalb über die Direwire-Schnittstelle kein Signal abgibt.

Aber, wie Eingangs bereits erwähnt, sollte zu diesem Thema etwas im Handbuch des DVD-Recorders stehen
het is dus totaal afhankelijk van het apparaat en moet dus in de handleiding van het apparaat beschreven staan. ik zou de gok van een kaart en kabel kopen daarom niet nemen. je kunt natuurlijk altijd nog jvc nederland kunnen bellen

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Eeuh, het zal niet gaan werken, die ILink/Firewire/IEEE1394 aansluiting is bedoeld voor video. Die zit er alleen om je MiniDV/Digital 8 camcordertje aan te sluiten. Ga gewoon terug naar de winkel en vraag of ze het even voor willen doen, dan zullen ze waarschijnlijk ook nooit meer tegen hun klanten vertellen dat dit kan :P

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding zie ik niks over het gebruik via de computer. Gek dat ze het bij IT's wél wisten. (Toch is het één van de redenen dat ik dit ding heb genomen, ander had het bij een DVD-speler gebleven denk ik.)

Toch... Als het vroeger mogelijk was om films van je computer op te nemen op videobanden, dan moet dit nu toch ook mogelijk zijn ?!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Stukjes film overzetten is ook geen probleem. Steek een snoertje in de TV-Out en Audio Line-Out van je PC en leid die naar een scart/front ingang van je DVD-Recorder. Maar DATA overzetten is onmogelijk...

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Pagina: 1