Toon posts:

Netwerkconfiguratie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil samen met een paar vrienden van mij een netwerk maken zodat het uitwisselen van bestanden makkelijk en snel gaat....Programma's zoals kazaa dc of edonkey, cute ftp vind ik hier niet voor geschikt je verliest namelijk heel veel snelheid.

Wat kan ik het beste gebruiken......VPN??? heb ik aan ged8t maar dat is de oplossiong niet denk ik..

Ken iemand een goed programma'tje ofzo

Ik wil gewoon dat de verbinding altijd aan kan staan en snel kan

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:12

bonzz.netninja

Niente baffi

vpn is relatief trager dan een simpele ftp verbinding, echter kun je via vpn mooi een netwerk map aanmaken, zodat je bijv. onder je z: zijn of haar pc hebt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Als je allemaal gewoon direct aan het internet zit kun je elkaar's IP gewoon toevoegen in je firewall zodat gegevens daarvan worden doorgelaten. Via Windows File&Printer Sharing kun je dan gewoon mappen met elkaar delen.

VPN is niet het snelste van het snelste en het neemt wat CPU in beslag vanwege de encryptie. Je kan bestanden ook gewoon mailen of over MSN doorsturen (gaat bij mij ook lekker snel) maar ik neem aan dat het hier om Warez/Moviez/p0rn gaat en dus vele gb's in beslag neemt.

Je kan ook gewoon een FTP of HTTP server opzetten. Lijkt me allemaal vrij simpel dus.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
vpn is nou ook niet echt snel.

Ftp-servertje lijkt me de snelste en makkelijkste oplossing :)

/edit Voordelen:

1. Makkelijk op te zetten
2. Genoeg freeware voor te vinden
3. Goed configureerbaar
4. Veilig
5. Uniform (je zit niet aan Windows vast ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door SysRq op 31-03-2004 12:12 ]

-

Verwijderd

SysRq schreef op 31 maart 2004 @ 12:08:
vpn is nou ook niet echt snel.

Ftp-servertje lijkt me de snelste en makkelijkste oplossing :)

/edit Voordelen:

1. Makkelijk op te zetten
2. Genoeg freeware voor te vinden
3. Goed configureerbaar
4. Veilig
5. Uniform (je zit niet aan Windows vast ;) )
Die voordelen zou je ook kunnen zetten voor HTTP of Windows File&Printer sharing.

Onder Novell wordt WFPS al jaren ondersteunt net zoals onder Linux. Onder Linux heb je ook bijvoorbeeld Samba die de boel kan delen. Op de Mac werkt WFPS ook prima.

Veilig is natuurlijk allemaal relatief, je moet zelf natuurlijk je firewall en users/passwords instellen. Doe je dit goed dan is het veilig, doe je dit niet goed dan niet meer.

Het veiligste is natuurlijk om alle files via een VPN te sturen met een PGP of GPG encryptie, en zelfs dat is niet echt veilig.

Je kan het natuurlijk ook gewoon ff op een CD zetten en als je elkaar ziet CD'tjes uitwisselen.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Nadeel van http: uploaden van bestanden (dus het uitwisselen)

De snelheid van Windows File&Printer sharing vindt ik zelf nou niet echt geweldig, maar dat is misschien wel te optimaliseren.

VPN is natuurlijk nog veiliger, maar je kunt je afvragen of de voordelen (veiligheid) opwegen tegen de nadelen (snelheid).

-

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 11:44:
cute ftp vind ik hier niet voor geschikt je verliest namelijk heel veel snelheid.
Hú? Juist met FTP heb je veel snelheid! Ik ben hier aan het uploaden naar een FTP server van een vriend van mij met 106 kb/s op een ADSL lijn met 1 Mbit up. Volgens mij haal je die snelheden niet met vnp.

edit:
De vraag is dus hoe veilig/gevoelig zijn de gegevens? FTP staat niet bekend als een waterdichte methode maar is dat belangrijk of hecht je meer waarde aan snelheid?
Als jullie allemaal in dezelfde bv zitten en je wilt bedrijfsdata versturen zou ik kiezen voor VNP idd. Maar voor je "zelf opgenomen" films en muziek zou ik toch echt gewoon FTP gebruiken

[ Voor 32% gewijzigd door Sosabowski op 31-03-2004 13:29 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, elke oplossing is hier voor wel te gebruiken.
De vraag is wat je zelf wilt.

En dat FTP/HTTP te traag zijn is je reinste onzin natuurlijk 8)7

Beetje basic allemaal, wat je met wat zoekwerk zo gevonden gebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Je hebt genoeg opties dus :)

Ik stel voor dat je e.e.a. even uit gaat zoeken en lekker gaat klooien..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.