Toon posts:

[illustrator10] eps probleem, inhoud niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer eps-files te openen in Illustrator 10. De bestanden openen wel, maar er komt geen "workspace" tevoorschijn. Het gekke is dat in het Lagen palet, de navigator etc. de inhoud wel zichtbaar is.

Iemand die weet wat hier aan de hand is? Heb dit nog nooit meegemaakt met Illustrator files.

(Select all en dan copy pasten in een nieuw bestand werkt wel, maar dat is geen optie..... 1000+ bestanden :( )

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Even helemaal uitzoomen (ctrl -), zie je dan nog niets?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Of CTRL-0 (nul)... misschien staan er inderdaad objecten buiten je canvas.
Maar wat moet je met die 1000+ bestanden doen dan? Allemaal 1 voor 1 openen om te kijken wat erin staat?

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
CTRL-Y wil ook nog wel eens helpen, zie je alleen de outlines.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 31 maart 2004 @ 11:19:
Even helemaal uitzoomen (ctrl -), zie je dan nog niets?
Niet het geval, heb niet eens de Window met canvas in beeld (staat ook niet buiten beeld ofzo).

Ik zie dus GEEN workspace. Geen window met wit vlak.

We halen deze eps'en door een tool die alle tekst er uit haalt, dit gaat naar de vertalers, en die vertaalde tekst gaat via die zelfde tool weer terug de eps in.
Ik wil wel graag de inhoud van mijn documenten zien na het vertalen ivm layout problemen. Vertaalde tekst is altijd langer/korter dan de engelse versie waarmee we beginnen.

Edit: ook voor het door de tool halen hebben we dit probleem al.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 11:39 ]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07
Waarschijnlijk opgemaakt in ander programma, hetzij CorelDRAW, Freehand of ander vager pakket (SmartDRAW anyone?). Probleem is namelijk dat veel pakketten dus wel (net) voldoende PS uitbraken om een print te vervaardigen, maar vaak niet echt mooi opgebouwd etc.
Illustrator levert nog steeds schoonste code op...
Kan je dit mogelijk in de header zien? (Open kladblok, lees eerste regels...)

Out of the blue:
De EPS heeft geen artboard-definitie. Tekening staat er wel, maar geen blad-definitie.

Oplossing: Copyplak een tekening in een nieuw docu (gewoon A4 oid), en ga dan Postscript-code vergelijken tussen de twee betanden. Wat verschilt zal waarschijnlijk de pagina-definitie zijn. Die kan je dan in alle bestanden inplakken (voor de zekerheid scriptje bakken met check of er wel een pagina-definitie is).

Helaas, AI plakt er zo veel meuk bij over patterns. Ik heb als voorbeeld even een eps van een vierkantje gemaakt, maar kan m niet eens terugvinden in die lappen met patterncode... :(

Zal hier eens in mijn Postscript boeken duiken (is wel ff lang geleden dat ik PS op die manier doorgespit heb).

PS. Probeer Ghostscript/View eens... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Savantas op 31-03-2004 14:21 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Zet het bestand anders even op een url, dan kunnen we zelf ook even kijken. Mits het geen bedrijfsgevoelige info is natuurlijk.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:07
André schreef op 31 maart 2004 @ 14:20:
Zet het bestand anders even op een url, dan kunnen we zelf ook even kijken. Mits het geen bedrijfsgevoelige info is natuurlijk.
Yup, zat ik ook net aan te denken.

Je kan misschien ook ff een fietje naar Adobe sturen, hebben we met wat gekke dingen in pdf's ook wel gedaan. Binnen een dag antwoord (dat ie doorgestuurd werd naar Amerika, omdat we blijkbaar een bug in Reader6 hadden gevonden - met nieuwste versie nog niet opgelost... ;9 ). Maar daar zitten in ieder geval wel flink wat Postscript-guru's.
Op zich wel leuker als de oplossing op GoT langs komt, natuurlijk! B)

[ Voor 44% gewijzigd door Savantas op 31-03-2004 15:08 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nog een paar tipjes:

- Het kopieren-en-plakken kun je ook automatiseren met scripting (VB/Javascript/Applescript)
- Je zou ook kunnen proberen om alles door Acrobat Distiller te gooien, of een ander programma dat er PDF van maakt

Verwijderd

Topicstarter
Het is al voor elkaar.
Ik klikte op window > cascade en hupsakee daar waren ze...
Ze stonden dus toch buiten het beeld... en dat terwijl ikmet een schermresolutie van 1600x1200 werk. Illustrator geeft ook geen scrollbars als je een document buiten het beeld sleept. Waarschijnlijk heeft de maker van de illustraties 2 beeldschermen en stonden ze op zijn 2e scherm.... iets ander kan ik ook niet bedenken.
Pagina: 1