Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel/VBA]Hyperlink genereren naar ander tabblad

Pagina: 1
Acties:
  • 1.804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ben hier bezig met een excel spreadsheet, maar nu loop ik tegen een probleempje op.

Ik heb een userform gemaakt waarmee de gebruiker een aantal velden kan invullen. Als de gebruiker vervolgens op submit drukt dan wordt er automatisch een tabblad aangemaakt met de naam die hij in textvak naam heeft ingevuld.
Dat gaat allemaal goed. Maar nu wil ik op de het tabblad waar zeg maar een index op moet komen, tegelijkertijd een hyperlink laten genereren die verwijst naar dat tabblad.

Ik heb hiervoor wat verschillende funcities uitgeprobeerd maar het wil maar niet lukken.

zo heb ik dit geprobeerd maar hij geeft hier een foutmelding dat hij het opgegeven bestand niet kan vinden.
code:
1
Range("C1").value = "=hyperlink(tabblad!A1)"

Ook heb ik gister een hele middag al zitten snuffelen op google maar daar kon ik ook niet echt vinden wat ik zocht. Wie kan mij een handje helpen met dit probleem kind.

Twitter | Linkedin

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Ik krijg de volgende formule eruit als ik een macro opneem waarin ik een hyperlink maak:
code:
1
2
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:= _
        "Blad1!A1", TextToDisplay:="Test"

Kan je hier wat mee? Wellicht dat je eerst de cel waarin de hyperlink moet komen te staan moet selecteren.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Coffeemonster schreef op 31 maart 2004 @ 15:20:
Ik krijg de volgende formule eruit als ik een macro opneem waarin ik een hyperlink maak:
code:
1
2
ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="", SubAddress:= _
        "Blad1!A1", TextToDisplay:="Test"

Kan je hier wat mee? Wellicht dat je eerst de cel waarin de hyperlink moet komen te staan moet selecteren.
Hey idd na wat aanpassingen is het uit eindelijk gelukt. Ik had deze functie ook al gevonden maar niet met het SubAddress.. dus logisch dat het niet wilde werken. Ik vulde namelijk bij Address in wat hier bij SubAddress staat |:(

Thnx!

Twitter | Linkedin