Zoals velen wel eens hebben, een probleem
We hebben hier in het netwerk 3 servers draaien, met allen een andere functie
Maar het gaat om het feit dat de oude printer server is vervangen door een nieuwe.
De oude server blijft draaien in het netwerk omdat deze andere taken heeft, maar nu is er dus de nieuwe server die de printer taken heeft overgenomen.
Nog niet zo'n groot probleem, maar op elk werkstation moet er dus de naam van de printerserver worden omgezet van SRV02 naar SRV03.
De gebruikers krijgen de printer niet toegewezen dmv een login script of whatever, omdat ze allen een andere printer gebruiken.
Bij de installatie van de workstations word de printer gewoonweg toegevoegd.
Nu heb ik al gekeken naar een oplossing via het register, maar dat is geen oplossing.
Heeft er iemand een idee hoe je dit simpel kan omzetten, behalve handmatig dus
De workstations zijn allemaal windows 2000
Ik heb al even gezocht hier dmv de search maar werd er niet veel wijzer van.
Alvast bedankt
We hebben hier in het netwerk 3 servers draaien, met allen een andere functie
Maar het gaat om het feit dat de oude printer server is vervangen door een nieuwe.
De oude server blijft draaien in het netwerk omdat deze andere taken heeft, maar nu is er dus de nieuwe server die de printer taken heeft overgenomen.
Nog niet zo'n groot probleem, maar op elk werkstation moet er dus de naam van de printerserver worden omgezet van SRV02 naar SRV03.
De gebruikers krijgen de printer niet toegewezen dmv een login script of whatever, omdat ze allen een andere printer gebruiken.
Bij de installatie van de workstations word de printer gewoonweg toegevoegd.
Nu heb ik al gekeken naar een oplossing via het register, maar dat is geen oplossing.
Heeft er iemand een idee hoe je dit simpel kan omzetten, behalve handmatig dus
De workstations zijn allemaal windows 2000
Ik heb al even gezocht hier dmv de search maar werd er niet veel wijzer van.
Alvast bedankt