Problemen Gforce2 MX400 icm Asus P4b533 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019
Ik weet het , dit is al de zoveelste vraag over een asus board in combinatie met nvidia wdm drivers, maar ik ga hem toch stellen. Vooraf wil ik wel zeggen dat ik al heel wat uitgeprobeerd heb, nieuwste versie drivers installeren, asus wdm drivers i.p.v. nvidia wdm drivers , nvxbar.INF aanpassen , ga zo maar door. Echter alles zonder resultaat.

Ik krijg nog steeds de volgende foutmelding : Nvidea WDM Video Capture (Universal) Programma kan niet starten (Code 10).

Hier wat specificaties :
Asus P4b533 board
GEFORCE2 MX 400 64MB DDR AGP4X VGA TV Out videokaart

Please , can anybody help me !!!!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Is die capture niet bedoeld voor video-in??? Zie ik niet staan bij de specs van je kaart.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• sniklaas
Sorry kon effies niet zo snel vertalen, maar dit zijn de specs van de kaart.

350MHz RAMDAC supporting from 640x480 up to 2048x1536 in true color
3D Hardware Features: Multi-texturing and TextureBlend support enhance 3D effects like bump mapping, reflection mapping, texture modulation and procedural textures
NVIDIA Shading Rasterizer (NSR) with advanced per-pixel shading capabilities
Full scene anti-aliasing improves smoothness
Digital Vibrance Control provides crisp bright visuals that makes even looking at your monitor a pleasure
32-bit Z and stencil buffer for 3D effects
32-bit frame buffer for better quality visuals at higher resolutions
32-bit true color (16.7 million colors) 3D graphics up to 1920 x 1440
With complete support for DirectX7 features and fully optimized for OpenGL

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ahum, ken je lezen? Heb die kaart nou video-in of niet? Daar is die capture software toch voor?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
Afaik heeft een Geforce 2 MX400 geen video in nee.
Zie ook http://www.asus.com/products/vga/v7100pro/overview.htm

En als drivers kan ik je de 23.11 detonators aanraden, o.a. te vinden op www.guru3d.com :)

[ Voor 30% gewijzigd door Crash op 31-03-2004 11:34 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat is het voordeel van die oude Detonators (23.xx) boven gewoon de laatste ForceWare installeren?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Crash
limoentje schreef op 31 maart 2004 @ 11:36:
Wat is het voordeel van die oude Detonators (23.xx) boven gewoon de laatste ForceWare installeren?
De nieuwere drivers zijn vaak beter afgesteld op de nieuwere kaarten en brengen een hoop overbodige zut mee die je niet nodig hebt voor een oudere kaart.
Daarnaast neem ik mijn eigen ervaring mee met deze videokaart en deze drivers, dit was voor mij (en vele anderen) een van de beste combi's. Dus vandaar dat ik deze drivers aanraad :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[ Voor 30% gewijzigd door roelio op 31-03-2004 11:53 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even wat je topictitel verduidelijkt :) voortaan een iets dekkerende lading nemen met zo min mogelijk hoofdletters aub :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• sniklaas
Thankz voor de aanpassing.

Maar guru3d gaat niet werken om daar de 23.11 vandaan te halen.

Weet iemand een andere locatie ??

• sniklaas
Ik heb de 23.11 te pakken , nu alleen nog wachten tot vanavond, dan kan ik het uitproberen, ben nu op mijn werk.

wordt vervolgd

• sniklaas
kan het soms zijn dat bij de 23.11 de wdm drivers er niet bij ingebakken zitten, en dat je deze los moeten installeren ?

Ik krijg na de installatie van 23.11 in ieder geval geen foutmelding dat de Nvidea WDM Video Capture (Universal) Programma niet gestart kan worden .

Ik krijg nu de foutmelding dat de NVidia TV crossbar niet gestart kan worden.

wie oh wie ?????????

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
sniklaas schreef op 01 april 2004 @ 08:26:
kan het soms zijn dat bij de 23.11 de wdm drivers er niet bij ingebakken zitten, en dat je deze los moeten installeren ?

Ik krijg na de installatie van 23.11 in ieder geval geen foutmelding dat de Nvidea WDM Video Capture (Universal) Programma niet gestart kan worden .

Ik krijg nu de foutmelding dat de NVidia TV crossbar niet gestart kan worden.

wie oh wie ?????????
een GF2 MX400 met Video IN? RIGHT, dat klopt denk ik niet. je hebt HOOGUIT een Video OUT erop zitten. Zowiezo waren er in die tijd al bijna geen GF's met Video IN, laat staan een GF MX.

just my 2 cents

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• sniklaas
StupidMonkey schreef op 01 april 2004 @ 10:00:
[...]

een GF2 MX400 met Video IN? RIGHT, dat klopt denk ik niet. je hebt HOOGUIT een Video OUT erop zitten. Zowiezo waren er in die tijd al bijna geen GF's met Video IN, laat staan een GF MX.

just my 2 cents
Klopt ook , ik heb helemaal geen video in , maar alleen maar video out, toch krijg eerder genoemde foutmeldingen

• Crash
Ga naar http://download.guru3d.com/detonator/
Download daar 'Detonator R.I.P.' en 'Detonator Destroyer'
Dit zijn beide programma's om de restanten van je videokaartdrivers te verwijderen.
Verwijder via controlpanel, add/remove software je huidige videokaart drivers.
Start de PC opnieuw op en verwijder met bovenstaande programma's de achtergebleven restjes. Let wel op wat je doet en niet ook mobodrivers weggooit indien je een moederbord hebt met een nForce2 chipset :P
Start nu weer opnieuw op, en installeer alleen de 23.11 drivers.

• sniklaas
Crash-Override schreef op 02 april 2004 @ 18:53:
Ga naar http://download.guru3d.com/detonator/
Download daar 'Detonator R.I.P.' en 'Detonator Destroyer'
Dit zijn beide programma's om de restanten van je videokaartdrivers te verwijderen.
Verwijder via controlpanel, add/remove software je huidige videokaart drivers.
Start de PC opnieuw op en verwijder met bovenstaande programma's de achtergebleven restjes. Let wel op wat je doet en niet ook mobodrivers weggooit indien je een moederbord hebt met een nForce2 chipset :P
Start nu weer opnieuw op, en installeer alleen de 23.11 drivers.
alvast bedankt , ik heb de detonator rip en destroyer gevonden (niet bij guru3d die links daar werken vaak niet)

Ik ga het vanavond uitproberen, wordt vervolgd
Pagina: 1