SATA RAID: txtsetup.oem caused unexpected error

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wellicht offtopic maar ik ben toch heel erg benieuwd hoe jullie die raid controller goed geinstaleerd krijgen :?
Ik heb van het weekend namelijk 2x SATA WD 74GB raptors gehaald + de p4c800-e deluxe. Ik netjes de schijven op de RAID controller aangesloten en in de bios de RAID bios enabled. Tijdens het opstarten van windows druk ik netjes op F6 en windows vraagt dan om de RAID drivers. Ik stop de correcte diskette erin (ook al de meest recente driver versie van het internet geprobeerd) maar ik krijg constant een foutmelding dat er een error occured is.
Afbeeldingslocatie: http://www.archanox.demon.nl/Afb.036.jpg
Installeer ik de schijven niet via RAID, dan kan ik windows wel normaal installeren.
:? iemand?

39

Verwijderd

Installeer xp eerst op een gewone schijf en zorg dat je de raid drivers geinstalleerd hebt.
Maak een ghost image en zet dat over naar de raid. Simpel en doeltreffend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topic te posten (topickaping). Ik heb de bovenstaande posts maar uit [rml][ RAID] 3 ide HD's op P4C800deluxe[/rml] in een nieuw topic gezet :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 10:51:
Installeer xp eerst op een gewone schijf en zorg dat je de raid drivers geinstalleerd hebt.
Maak een ghost image en zet dat over naar de raid. Simpel en doeltreffend.
Ja het is een goed alternatief, maar niet echt daadwerkelijk een oplossing voor het probleem.
Maarja als het werkt dan ben ik al wat meer tevreden.
BalusC schreef op 31 maart 2004 @ 10:59:
Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andermans topic te posten (topickaping). Ik heb de bovenstaande posts maar uit [rml][ RAID] 3 ide HD's op P4C800deluxe[/rml] in een nieuw topic gezet :)
Sorry, dat was niet de bedoeling. Was eigenlijk meer bedoeld om te vragen welke drivers de desbetreffende persoon gebruikte om zijn RAID wel correct werkend te krijgen.

Zelf heb ik het ook al met verschillende windows versies geprobeerd (Windows XP, windows XP inc. sp1)

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 31-03-2004 11:36 ]

39

Verwijderd

Is inderdaad geen echte oplossing maar dit werkte voorheen ook met W98SE, WME, enz.
Toen was er geen andere mogelijkheid. Heb het laatst nog eens gedaan voor Fedora omdat die ook vondt dat ie betere drivers had dan ik hem wou laten gebruiken. Is dus niet alleen windows die soms de fout in gaat.